Toon posts:

Windows XP trage pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb de volgende vraag.
Ik heb een pc die niet zo heel erg snel is.
Nu wil ik net als in Windows ME ervoor zorgen dat XP niet mijn geheugen checkt.
In Windows ME weet ik wat ik achter de command moet zetten, maar weet iemand wat die command is in XP??

Graag een reactie....

Thx

Cheeco

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Welkom op GoT!! Maare, lees eerst eens de faq!! ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

geheugen checkt? command? man, wees eens wat duidelijker :O

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:05
Nu weet ik niet precies wat je met geheugen checken bedoeld, maar als je bedoeld dat je een commando kan geven bij setup.exe van WinME zodat er bij installatie je PC's geheugen niet gechecked wordt dan zal dat bij WinXP lastig zoniet onmogelijk zijn. Normaal gesproken start je een WinXP installatie niet met setup.exe, maar boot je van CD. Je kan eventueel de WinXP installatie beginnen met winnt.exe in de i386 folder, maar dat is niet het handigst.

Als je bedoeld dat je geheugen gechecked wordt bij het opstarten van WindowsME, tja WindowsXP werkt wel even wat anders, er wordt bijvoorbeeld niet eerst een DOS modus geladen, waarna Windows opstart, dus aan het opstarten valt erg weinig te tweaken (en dat is ook niet nodig over het algemeen.)

Wel wil ik je adviseren voldoende geheugen in je machine te zetten (minimaal 128, maar 256 is wel erg aan te bevelen.) Dan draait het ook nog wel op een P2-300...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

128MB werkt perfect, zeker als je XP een beetje tweakt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

't Mag wel wat aardiger bij zo'n eerste post hoor :*
Welkom op GoT :)

Inderdaad is niet helemaal duidelijk wat je bedoelt; bedoel je geheugen (wat wordt "getelt" meteen bij het opstarten voor je OS wordt geladen), of de harde schijf:
Ik denk dat je chkntfs bedoelt. chkntfs /x C: slaat C: over.
Zoek ook even binnen WOS op de term chkntfs voor wat meer tips: klik. Zo zie je dezelfde vraag al een aantal keer terugkomen. Maar bedenk dat het uischakelen dan enkel symptoombestrijding is! Er wordt niet voor niets gescanned.

Of zie het verhaal van lexvis :)

en natuurlijk zijn dit en dit best ha dige verhaaltjes om eens op je gemak door te 'bladeren' ;)

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 15-01-2003 11:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, maar wat ik bedoel is inderdaad dat je bij de installatie van XP vanaf de dos promt een commando kan ingeven zodat je geen beperking hebt met het geheugen. Bijvoorbeeld bij ME e:\setup \nm

• lexvis
Dan zou ik gewoon booten van de WinXP CD en kijken wat er gebeurd, het principe van de installatie werkt heel anders en wordt in feite niet meer in dos-modus uitgevoerd.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:09

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Mag ik vragen wat je systeemspecificaties zijn?

Processorsnelheid, hoeveelheid intern geheugen, harde schijf grootte?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OK. Je wilt dus dat XP sneller installeert. Je kan een unattended installatie doen, dan heb je er geen last van.

klik / klik.

Voor zover ik weet is er geen commandline parameter m niet te checken. [google=windows xp winnt.exe parameters] geeft dit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke niet lachen allemaal ;-)

Ik heb nog een oud pc'tje staan, Deze is 200 Mhz. met 32MB geheugen.
Windows 2000 staat er nu op..

Dus ik wil windows XP installeren op die bak. Ik verwacht niet dat dat snel gaat.
Maar het moet wel kunnen. Nu blijft hij uiteraard hangen op het geheugen. nl minimaal 64 MB..

Vandaar!! ;-)

• lexvis
aaaaaah, nu wordt het duidelijk... Maar eh, waarom niet even 128 meg erbij, kost geen dr%l meer :)

Verwijderd

En dan ? XP is niet vooruit te trappen op een 200 MHz/32 Mb machine. Of is het een machine voor een ambtenaar :-)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

lijk me niet verstandig!

WinXP vraagt minimum 128 MB geheugen en jij hebt maar 32 mb en met proc van 200 MHZ kun je WinXP helemaal vergeten!

Lucky Goldstar

Verwijderd

Sorry maar het is echt onmogelijk met 32 MB 64MB is het absolute minimum. Trouwens je processor is ook aan de langzame kant hij zal nooit echt vlotjes gaan.

Tijd voor een hardware upgrade dus.
Als je dit goed koop wilt doen ben je voor 150€ a 175€ klaar.
Ecs mobo met 256mb sdram en een amd xp 1800+.
Je huidige geheugen is waarschijnlijk EDO-RAM dit wordt niet meer gemaakt en is moeilijk te krijgen (ik heb nog wel een reepje of 20 liggen ;) ). 32 MB EDO_RAM is momenteel duurder dan 256 MB-SDRAM.
Succes ermee als het lukt op je oude configuratie laat het dan wel even horen.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Excuseer mn nieuwsgierigheid, maar waarom zou je van Win2K naar het nòg zwaardere WinXP?

En àls je een upgrade doet, zorg dan voor minstens 128MB geheugen. (Mja, met EDO wordt dat nog vrij duur vergeleken met de rest van het systeem, maar misschien heb je er SD-RAM in?)
Maar dan nog, die 128MB en P200 vinden Win2K veel aardiger dan XP hoor :)

En ja, ik heb ervaring met trage pc's, typ dit vanaf een P166MMX met Win2K, en dàt draait als een tierelier (voor zo'n beestje tenminste)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Er schijnt ook en gestripte versie van windows xp te bestaan (windows lite ofzo).
Dit zou veel lagere systeemeisen hebben, IK heb dit ook maar via via dus ff googlen lijkt me het beste ik hoop dat je wat kan vinden.

• Saekerhett
  • Laatst online: 14:10
Idd, you can shake it met 32 MB, volgens mij draait zelfs Win2k als een strot met 32.
HaaZ schreef op 15 January 2003 @ 12:22:

En ja, ik heb ervaring met trage pc's, typ dit vanaf een P166MMX met Win2K, en dàt draait als een tierelier (voor zo'n beestje tenminste)
Win2k kan heel goed op oudere processors, ik heb het lekker werkend gehad (op de HD ruimte na) op een P133 met 80 MB RAM. Natuurlijk ga je niet alles tegelijk draaien, maar het wilde op zich wel lukken. Voor Windows is het op de 1e plaats erg belangrijk dat je veel RAM hebt, processor is ook redelijk belangrijk, maar niet zo belangrijk als RAM. Win2k zou het bv veel beter doen op een PII 350 met 256 MB dan een Athlon 800 met 64 MB.

Verwijderd

Ik heb een dual P1 166mmx met 128 mb edo ram en 2x1.2gb scsi op een Gigabyte GA-586Dx (ofzo)
W2K werkt er REDELIJK op.

Ik denk niet dat XP op je pctje gaat werken tenzij je alle effecten ed. uitzet.
Ik zou iig als ik jou was extra geheugen zien te bemachtigen. Hoeveel sloten van je EDO zijn bezet?

Verwijderd

@: tweakmaster Dat geheugen wordt dan waarschijnlijk net zo duur als een nieuwe proc+ram+mobo. Maar als cheeco perse edo ram wil hebben heb ik nog wel wat liggen.

Verwijderd

Ik heb ook nog ong. 20 x 8 mb en 4 x 16mb liggen :) de 4x32 mb zit op dat dual bord :)

Iemand intressen in dat Dual bordje met alles drop en dran ? (ok, V&A is een betere plek :o) )

Verwijderd

mwa xp draaide bij mij op een p75 @90 mhz met 128 mb geheugen perfect....... geen probleem.

Dont worry---> be happy :)

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 12:40:
(ok, V&A is een betere plek :o) )

idd, daar is hij wel voor bedoeld ja.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 12:40:
Ik heb ook nog ong. 20 x 8 mb en 4 x 16mb liggen :) de 4x32 mb zit op dat dual bord :)

Iemand intressen in dat Dual bordje met alles drop en dran ? (ok, V&A is een betere plek :o) )
Welke proc kan er maximaal in. en hoeveel geheugen. ( heb nog 4x64mb EDO)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 12:55:
mwa xp draaide bij mij op een p75 @90 mhz met 128 mb geheugen perfect....... geen probleem.

Dont worry---> be happy :)
p90 ? lijk me erg sterk, dat kan nooit goed draaien.

maar topicstarter waarom wil je xp inplaats van win2k? Het lijkt me zeker in jouw geval veel lekkerder werken met win2k dan met xp. Moet eerlijk zeggen dat ik xp echt niet zoveel beter vind. Als ik jouw was had ik er lekker win2k op laten staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 13:02 ]

Verwijderd

draait zeker wel soepel daar op maar idd win2k draait beter

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:26:
draait zeker wel soepel daar op maar idd win2k draait beter
Echt _NIET_

32MB? Forget it :D

Das nog erger als Win2K Advanced Server installeren op een pc met 64MB, dat wìl je niet (mja, school...)

Verwijderd

ik had het over die p75@90 met 128 eigelijk
maar ja maakt niet uit :)
met 32 meg zou je 2k wel kunnen installen maaar zal geen benchmark-feest zijn iig :)

Verwijderd

Topicstarter
Hihihi Ik merk het al, dat wordt kijken bij een beurs naar een ander pc'tje. Toch wel jammer. Stop niet gauw met proberen. :-(

Verwijderd

geheugen bijprikken......en klaar
beetje overclocken naar 233
draait goed
gewoon wat grafische opties uitprikken en vooruit met de geitt!!!!!!!!!!!

Verwijderd

@ checoo: Misschien heeft iemand hier nog een leuk PIII'tje staan of iets dergelijks. Dus ik zou zeggen kijk even bij vraag en aanbod. Anders kan je nog altijd bij je PC-boer een uprgradesetje kopen.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Snap nog steeds niet wat er mis is met Win2K? :?

Pagina: 1