Hoe kan ik het beste het aantal bestandjes dat van mijn server word opgevraagd bijhouden. Het gaat hierbij om bepaalde .js bestandjes en dus niet om *.zip die gedownload moeten worden. Ik wil per bestandje het aantal opvragingen bijhouden. Ik heb zelf aan een combinatie met php en mysql zitten denken, maar ik wil ook voorkomen dat bestandjes traag laden en niet in de cache van de browsers opgeslagen zouden kunnen worden. Iemand enig idee hoe ik hiermee zou kunnen beginnen, misschien heeft iemand een aantal termen waarop ik kan zoeken?
Een log analyzer over je logfiles heen gooien lijkt mij de simpelste oplossing, zonder vertraging.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Ik heb nu met Google gezocht op "log analyzer" echter heb nog geen PHP versie kunnen vinden (wat ik toch graag wil). Daarnaast zijn de overige die ik zie nogal uitgebreid, alleen werkt men alleen op land en totaal aantal dataverkeer, ik heb geen enkele kunnen vinden die de bestandjes afzonderlijk telt... heb je een suggestie?
Geen PHP, maar volgens mij wel te gebruiken:Gerwin schreef op 15 January 2003 @ 11:26:
Ik heb nu met Google gezocht op "log analyzer" echter heb nog geen PHP versie kunnen vinden (wat ik toch graag wil). Daarnaast zijn de overige die ik zie nogal uitgebreid, alleen werkt men alleen op land en totaal aantal dataverkeer, ik heb geen enkele kunnen vinden die de bestandjes afzonderlijk telt... heb je een suggestie?
http://www.weblogexpert.com/
Anders zul je zelf een kleine parser moeten schrijven, welke een maal per dag je logbestanden doorloopt en door middel van een regular expression de boel controleert en update
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Dit gaat niet lukken denk ik, ik zoek echt een php versie. Als ik nergens een goede freeware vind zal ik zelf zoiets moeten schrijven in het klein met het doel het aantal bestandjes per dag te listen... hoe kan ik daarmee het beste beginnen.... ik kan toch niet zomaar naar het logbestand op de server linken (krijg ik een 403 error)...?
Staat een goeie op www.sourceforge.com. PHP en freeware.
Bloed, zweet & koffie
Vind het wel leuk dat je het ook zelf wilt proberen, het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Het princiepe staat uitgelegd op www.phpfreakz.com bij artikelen, statistieken in php van vincent. Dit gaat eigenlijk over browsers maar je kunt dezelfde tactiek toepassen op bestanden.
Waar staan de bestanden eigenlijk, in een databeestje of als bestanden op de server. Als je in een db staa kun je gewoon een extra kolom aanmaken bij ieder script met de hits, anders kun je ze identificeren door ze allemaal een id te geven en dan deze ook in de db te gebruiken.
Hoe kan ik dan met een icoontje (ala nedstat) de datatraffic weten, het gaat me met name erom dat ik wil weten hoeveel datatraffic bepaalde bestanden per dag halen....djluc schreef op 15 January 2003 @ 16:13:
Vind het wel leuk dat je het ook zelf wilt proberen, het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Het princiepe staat uitgelegd op www.phpfreakz.com bij artikelen, statistieken in php van vincent. Dit gaat eigenlijk over browsers maar je kunt dezelfde tactiek toepassen op bestanden.
Kijk eens naar Analog etc. etc.
Google is je vriend.
Google is je vriend.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()