[Website] Performance monitoring [3rd party]

Pagina: 1
Acties:

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik ben op dit moment op stage bij een e-commerce bedrijf en aangezien voor zo'n bedrijf de website nogal belangrijk is, willen ze performance statistieken hebben om te zien of de website naar behoren draait.

Nu kan dit niet via de hosting provider (vraag me niet waarom), dus ben ik op zoek naar een goede Site Monitor die verschillende performance stats kan opslaan.

Criteria:
  • Responsetijd, laadtijd, uptime, ...
  • Checken vanaf verschillende locaties in de wereld
  • Mogelijkheid opbouwen archief
  • Mogelijkheid tonen grafieken
Ik heb zelf al de volgende diensten gevonden:

InternetSeer
Alertra
AtWatch

En zo zijn er nog een paar. Heeft iemand ervaring met zo'n dienst, of zijn er betere manieren om achter de gevraagde informatie te komen?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:45
Kijk eens op http://www.moniforce.nl Hun webSensor applicatie heeft uigebreide rapportage mogelijkheden en mogelijkheden om gegevens vrijwel realtime in te zien. Ook hebben ze een strestest applicatie, webStress genaamd.
Wij hebben de webSensor hier draaien (intranet met web applicaties voor meer dan 10.000 gebruikers) en ik ben er redelijk tevreden over.

Verwijderd

Je zou een combinatie van sites kunnen gebruiken, er zijn namenlijk wel diverse sites die het eea checken, maar volgens mij is er geen enkele die dit alles doet. Wat je zou kunnen doen is een applicatie laten ontwerpen door een bedrijf die dit alles doet. Ik weet alleen niet of je er voor wil betalen en zoja, hoeveel. Het lijkt me sterk dat je hosting provider niet *iets* kan bieden op 't gebied van monitoring trouwens.

Wat misschien ook wel interessant is, c.q. nog veel interessanter, is als je de serverload ook gaat bijhouden en in een grafiek gaat zetten.

Verder kun je netcraft.com aan je rijtje toevoegen.

• Canis Lupus
Hé, hier kan ik wat mee :)
Het is volgens mij niet echt de bedoeling om er veel geld aan uit te geven, dus het zal een [combinatie van] goedkope online dienst worden verwacht ik. Hiermee valt MoniForce dus af, hoewel het er wel erg goed uitziet op de site [maar buiten ons budget valt...].
Ik zal ook even op netcraft gaan kijken. Suggesties blijven welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Canis Lupus op 15-01-2003 11:19 ]

• Canis Lupus
Mensen nog meer suggesties? Of een site waar dat soort diensten worden vergeleken?
Ik heb het zelf nog niet kunnen vinden :(