[MB] Tyan tiger MPX in Lian Li 60

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Beste luites. Ik het al het een en ander zitten zoeken, maar nog niet echt iest gevonden. Ik wil dus een Tyan Tiger MPX plank(je) in een Lian Li 60 kast proppen. Maar ik weet niet zeker of het past. Het Tiger MPX plankje is dan wel standaard ATX, maar de geheugenslots zitten tamelijk ver aan de buitenkant. Ik weet dus niet of ik dan problemen ga krijgen met de brander en DVD-speler. Passen die nog langs de slots of is de kast groot genoeg?

En hoe zit het met de HD's? Die zitten onder in de kast, achter de 2 fans. Komt daar iets in de knel?

Luitjes met ervaring hiermee gevraagd dus... _/-\o_

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Het enigste waar je tegen aan kan lopen is. dat als je een brander of cd-rom speler heb die erg diep is, en je plaatst hem in een van de onderste 5 1/4 bays dat het niet past. Maar deze zou je ook bovenin kunnen plaatsen.

HDD's onderin geven geen problemen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Spreek je uit ervaring, of denk je het te weren? Ik ga die kast niet kopen voordat ik niet zeker weet of het past. Zou zonde van de (euro)centen zijn. Dus alleen een te lange CD-ROM zou oproblemen kunnen geven en dus de DIMM slots beknellen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Over de HD's hoef je je geen zorgen te maken, zelfs in kleine kasten raken ze normale dimms NET niet, en in mijn chieftec is er helemaal genoeg ruimte.

specs

Verwijderd

deepspace schreef op 15 January 2003 @ 12:12:
Spreek je uit ervaring, of denk je het te weren? Ik ga die kast niet kopen voordat ik niet zeker weet of het past. Zou zonde van de (euro)centen zijn. Dus alleen een te lange CD-ROM zou oproblemen kunnen geven en dus de DIMM slots beknellen?
Ik spreek niet uit ervaring. igg met deze kast dan. Maar zo naar de kast kijkende kan je er last mee hebben. Heb hier namelijk ook een soortgelijke kast qua indeling. Waarbij ik dus hetzelfde probleem heb.

Mijn cd-writer is langer als mijn dvd . als ik mijn brander onderin zet past het niet.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 12:49:
[...]

Ik spreek niet uit ervaring. igg met deze kast dan. Maar zo naar de kast kijkende kan je er last mee hebben. Heb hier namelijk ook een soortgelijke kast qua indeling. Waarbij ik dus hetzelfde probleem heb.

Mijn cd-writer is langer als mijn dvd . als ik mijn brander onderin zet past het niet.
Dus je hebt een ander MB. Je moet wel bedenken dat het Tiger plankje een stuk dieper is.

Verwijderd

Ik ook heb een full-size atx plank. alleen mijn dimm's zitten niet zo ver op het uiteinde zoals bij de mpx het geval is.

Maar aangezien het standaard maten blijven (atx) past het bord wel. Het tyan bordje zou er dus zelfs bij mij inpassen. Alleen omdat je 5 1/4 bay er dicht opzit. kan je last hebben met lange cd/dvd/branders. (bij mij ook het geval dus)

Dus ik zou zeggen zoek een drive die niet te diep is.

edit:
BTW ik denk ook niet dat je er veel last van zal hebben. meeste drives hebben ongeveer dezelfde lengte. qua lengte van de bay opzich. Enkeling wijkt er van af

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 13:03 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op het forum van 2cpu.com heb ik deze combo wel eens een paar maal gezien. Het past allemaal net, dus veel ruimte voor toekomstige uitbreidingen heb je niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Hmm, het Tiger MPX bordje is 12"x10,3", en de de PC-60 past 12"x9,6". Dus volgens de spec past het al niet. Dat risico ga ik niet lopen. In de PC-62 past ie wel, die kan 12"x13" aan. Helaas is die een stuk duurder :(. Nog maar even sparen dan.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn andere 760MPX borden met minder grote afmetingen. Zie deze vergelijkingstabel in de Iwill MPX2 review van Hielko: reviews: IWill MPX2 moederbord review .

De Asus A7M266-D en waarschijnlijk ook de MSI K7D Master passen wel in je kast.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Femme schreef op 15 januari 2003 @ 17:49:
Er zijn andere 760MPX borden met minder grote afmetingen. Zie deze vergelijkingstabel in de Iwill MPX2 review van Hielko: reviews: IWill MPX2 moederbord review .

De Asus A7M266-D en waarschijnlijk ook de MSI K7D Master passen wel in je kast.
Zal best, maar ik vind het Tyan moederbord toch feiner.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39
die geheugenbankjes zijn inderdaad krap, maar bedenk wel dat je ze niet per se allemaal hoeft te gebruiken :)

Heb'm hier in een bigtower gepropt, met alleen bank1 en 2 vol, dat levert net die paar extra centimeters op die ik nodig had. Evengoed hou ik niet veel ruimte over...

offtopic:
Blijf het zeggen, maar waarom zo'n dure kast? Heb hier een bigtower waar alles in past voor 35 euro, geld genoeg over om zelf wat leuks mee te modde!!

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
hoezo dure kast? Hoezo niet. Als al je andere supllen degelijk (duur) zijn, hoezo dan nog sparen op de kast? En jij ziet er natuurlijk ook super geil uit :)

Verwijderd

Vermits de Tyans borden feitelijk serverborden zijn moet je ook een serverkast voorzien dus die beginnnen bij Lian-li bij de pc 70 reeks.
Ik heb een paar pc76 in gebruik en dit is echt wel nodig
Pagina: 1