Windows 2k/XP Software Raid vraagje.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb: 2x 80Gb Maxtor 7200 RPM hardware.

Nu zou ik deze graag in stripeset plaatsen via software matige raid maar met een aantal specifieke voorwaarden:

- Van elke disk wil ik de eerste 20Gb gebruiken voor de stripeset, de rest wil ik gewoon partitionneren. De reden hiervoor is snelheid tijdens gebruik en ik verlies minder data als er 1 van de 2 het laat afweten.

- Windows en programma's moeten in de stripeset geïnstalleerd worden, hoe doe je dit?

Verwijderd

k denk niety dat dat gaat lukken aangezien je niet kan booten vanaf een software raid set.... en als je softwareraid gaat doen moet je geloof k oowk heel je HD in die raid array hebben en niet een deel ervan.

Verwijderd

Wat Neon zegt klopt, verder vind ik de snelheidswinst marginaal. Ik heb het zelf vooral gedaan om één grote schijf te krijgen ipv twee kleinere.

Verwijderd

Dit doe je als volgt, creeer met je diskmanager (diskmgnt starten vanaf je run prompt) je partities die GEEN deel uit zullen maken van je stripe set. Bewaar op iedere disk 20 mb vrije ruimte voor je stripe set. Zodra je hier mee klaar bent moet je de disks omzetten naar dynamik disks ( rechtermuisknop op iedere disk en dan convert to dynamik disk). zodra je alle disks dynamisch hebt gemaakt, kan je een stripe set creeeren door alle disks te selcteren en dan creae strip set te selecteren. Let wel als een disk eenmaal dynamisch is kan hij niet terug naar basic.

en zodra je die stripe set opheft ben je al je data kwijt !!