[CISCO]SOHO77 Router Loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
We hebben hier 2 Cisco SOHO77 routers die allebei hetzelfde probleem vertonen. Soms dan reageert de router helemaal niet! En dan moeten we hem eerst opnieuw opstarten. Nou is dat niet zo erg als er iemand in de buurt is maar soms dan gebeurt het 's avonds en moet die verbinding ook nog gebruikt worden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik dit oplossen? Op de routers staat IOS 12.1 moet ik dit misschien updaten?

Hail to the king baby!

• DPG
  • Laatst online: 23-03-2022

DPG

Biertje?

heb je logbestanden van die routers?

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Hoe lang hebben de routers het probleem?
hebben ze eerst wel goed gewerkt?
Waarvoor gebruik je de router (soort verbindingen) ?
Wel IOS precies 12.1.XX(X)?

• urk_forever
het is een adsl router, wordt gebruikt voor internet verbinding. Voor zover ik weet hebben ze dit probleem al meerdere keren gehad. Soms snel achter elkaar en soms zit er zo een paar maanden tussen!

Dit is het IOS versie:
IOS (tm) SOHO70 Software (SOHO70-Y1-M), Version 12.1(5)YB4
Waar kan ik die logs vinden van die cisco dan?

Hail to the king baby!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Syslog servertje opzetten, en die cisco's laten loggen op de syslog server.
Een cisco houd geen logboek bij zoals een server. Hij genereert echter life meldingen die hij op zijn console poort eruit gooit.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Hebben ze het allebei tegelijk ? Is het dan niet je stroomvoorziening of zit daar netjes een overspannings beveiliging en ups op ?

Ik heb het gehad met server. Spanningspieken en dat ding hangen. UPS Er tussen en nog steeds hangen. Overspanningsblok --> ups ---> Server en het draait.

Verder inderdaad syslog server draaien. En zoek eens bij Cisco voor een nieuw ios.

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

zit er wel genoeg geheugen in de routers voor die versie software die jullie draaien?
Ik kan bij Cisco de 12.1.5-YB5 versie vinden en die heeft 16 Mb main en 8Mb Flash nodig.

scn

• urk_forever
Nee, de ene heeft het al 4 of 5 keer gehad en de andere van de week voor het eerst!

Hail to the king baby!

• urk_forever
bij cisco kan ik deze ios downloaden:

12.2(11)YU

Misschien is dat een oplossing?

Hail to the king baby!

Pagina: 1