Even tijdelijk terug van ADSL naar 56K

Pagina: 1
Acties:

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Gisteren even ADSL getest dmv een lange kabel (dwars door het huis van de kelder naar de bovenverdieping) van de splitter naar de modem. Werkte naar behoren.

Nu moet ik nog wat werkzaamheden verrichten on de kabel van onder naar boven netjes aan te leggen en is de verbinding dus tijdelijk weer weg. Nu heb ik even geprobeerd weer via het 56K modem de internetten, maar dat werkt niet meer. Ik kan wel inbellen, ik word ingelogd bij de provider. In de systray komt ook het icoontje met de 2 computertjes. Alleen gaat er geen dataverkeer via de modemverbinding. Af en toe gaat er een pakketje, maar volgens mij is dat geen data, maar protocol. De verbinding tussen de ADSL modem en de PC heb ik ook al verbroken, maar dat helpt niet. Waarschijnlijk moet je in Windows 98 iets veranderen/omzetten, maar wat?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Even de wizard opnieuw doorlopen?

Internet Explorer openen -> menu Extra -> Internet opties -> tabblad Verbindingen -> bovenaan op Instellingen klikken.

Verwijderd

uhhhh hoe heb je dan nu je modem aangesloten? Met diezelfde kabel? Of gaat er nu echt een gewone telefoonkabel van je computer naar je telefoonuitgang van je splitter?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
De 56K modem is nog aangesloten als vanouds: via de analoge telefoonlijn (waar ook de telefoontoestellen / antwoordapparaat op zitten)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 21:53
mischien moet je aan ander inbelnummer gebruiken of andere gebruikersnaam omdat je abbo is omgezet naar een ADSL abbo?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Het inbellen naar de oude 56K abbo (bij zonnet) gaat prima. Je gaat naar My computer, dial-up networking, selecteerd het account en start het inbellen. De modem begint weer te krijsen en even later krijg je "verifying user id and password'. Dan komt de bevestiging dat je bent ingelogd bij zonnet en verschijnt het connection-icon in de systray. Als je dan in IE een URL intypt, werkt het niet. Er worden geen packets verstuurd over de dail-up verbinding.

De user-id/password vd ADSL abbo moest ik overigens niet op de PC, maar op de ADSL modem installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 15-01-2003 10:18 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

GerbenW schreef op 15 January 2003 @ 10:10:
Even de wizard opnieuw doorlopen?

Internet Explorer openen -> menu Extra -> Internet opties -> tabblad Verbindingen -> bovenaan op Instellingen klikken.
heb je hier al gekeken :?
zo te horen wil ie toch via de lan kijken en niet via je gewone modem.
dan moet in de bovenste gedeelte je dial in als standaard staan :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ok, moet ik straks thuis even kijken. Ik heb gisterenavond wel de dial-in al eens als 'default' gezet, maar dat hielp niet.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 19:49

slaay

Natuurbeleven.com

Ervaar je meteen weer eens de ellende van mensen zonder adsl of kabel.. LOL :*)

Dich bis echt unne foëzen haas

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Nou, ik heb anders de afgelopen 3 jaar 56K moeten inetten. :P Dat heeft lang genoeg geduurd. Die splitter-modem kabel gaat er zo snel mogelijk in.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 21:53
als dat niet werkt moet je even proberen te pingen naar een extern ip

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Heb je het oude of nieuwe modem? Met het oude modem moet nl de VPN geinstalleerd worden in het netwerk en dat wil nog wel eens voor data problemen zorgen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik heb het nieuwe "modem" (speedstore 510 v4). Voor zover je dat nog een modem kan noemen met ingebouwde router, firewall en DNS server. ;)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

En wat gebeurd er als je pingt naar bv 195.241.48.33?

Heb je een softwarematige firewall geinstalleerd?

[ Voor 34% gewijzigd door BFS op 15-01-2003 14:00 . Reden: Info ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Pingen zal ik even thuis even proberen, en ja en ZoneAlarm is geinstalleerd (maar dat was ook al voordat ik ADSL had).

Pagina: 1