Toon posts:

[Alg/SDM]Soort indeling Systeemeisen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij systeemontwerp kan je verschillende methoden/technieken kiezen. Een onderdeel van de meeste methoden is het opstellen van systeemeisen.

Bij de methode IAD heb je bijvoorbeeld basissysteem eisen, interface eisen, operationele eisen, performance eisen, integriteit eisen en usability eisen.
Bij UML spreken ze van functionele en niet functionele eisen.

Wie weet wat voor eisen je hebt bij SDM? Ik heb op internet verschillende documenten over SDM gelezen maar nergens staat het duidelijk. Er staat wel je moet eisen hebben over de interface van je produkt, en eisen waar technische dingen in staan e.d. Maar nergens staat een rijtje met een opsomming van eisen. Wie weet dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 09:58 ]

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar staan alle activiteiten van SDM opgesomd. Alleen het deel over systeemeisen is erg vaag. Er staat wel waaraan je eisen moeten voldoen, maar er staat nergens een opsomming welke sóórt systeemeisen er zijn. Eisen opstellen kan ik wel, alleen ik wil weten hoe ik ze in moet delen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vaag stukje over SDM gevonden, daarin hebben ze het over formele en informele eisen. Maar dat vind ik ook zo vaag.