[Simcity 4] Traag

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:56
Dag,

heb dus dit systeem (net nieuw):

- AMD Athlon XP 2400+
- Asus A7V8X KT400 AMD Athlon
- DVD ROM 16x Speler
- DDRAM 512Mb PC3200 400
- Creative SB Live Player 5.1
- HDD 120Gb 7200 rpm IDE ATA 100
- Asus V8440 Gef.4 Ti4400 128Mb

Wat ik dus niet begrijp is dat Simcity 4 (ja, ik heb ook de hoge systeemeisen gezien) gewoon niet "goed" draait. Vooral na inzoomen duurt het toch wel een paar seconde voordat 'ie helemaal opgebouwd is.

Wellicht is het "probleem" groter hoor. Ook met 3dmark zie ik dat mijn score (weet niet uit mn hoofd) beduidend lager is dan mensen met een ander (soms slechter) systeem.

Ter zeide:
Ik draai XP (+ laatste updates), laatste Detonater, laatste Via drivers.

Ben om eerlijk te zijn niet zo'n tweaker maar er moet toch wel iets zijn waardoor er meer uit mijn systeempje te persen valt...

toch?
:?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Het inzoomen bij Simcity 4 gaat bij niemand perfect. Ook mensen met een soort gelijk systeem als die van jou moeten even wachten totdat SC4 klaar is met inzoomen, dat ligt dus niet aan jouw pc.
Wat voor 3D Mark score heb je ongeveer? Want aan "lager dan normaal" hebben we niet veel. Is het rond de 1000 of rond de 8000? :)

The devil is in the details.

• party42
MaRc0 schreef op 15 January 2003 @ 09:45:
Het inzoomen bij Simcity 4 gaat bij niemand perfect. Ook mensen met een soort gelijk systeem als die van jou moeten even wachten totdat SC4 klaar is met inzoomen, dat ligt dus niet aan jouw pc.
Wat voor 3D Mark score heb je ongeveer? Want aan "lager dan normaal" hebben we niet veel. Is het rond de 1000 of rond de 8000? :)
Ok, dan weet ik tenminste dat dat niet echt een specifiek probleem van mij is.

Maar zelfs het scrollen op een iets ingezoomde map (dus helemaal uitzoomen, en dan 1 stap inzoomen) gaat met hakkelen en stoten. Misschien heeft iedereen dit wel hoor. Als dat het geval is, daimn Maxis en EA voor zo'n matige engine...
:)

3dMark score houd ik je van op de hoogte. Ik zit nu op m'n werk dus kan het niet doen.

Naar mijn inzicht zat ik de vorige x rond de 8 a 9k. Maar heb mensen gezien met vele mindere systemen die boven de 10k zitten....

edit:
en thanx voor the reply

[ Voor 4% gewijzigd door party42 op 15-01-2003 09:51 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

party42 schreef op 15 januari 2003 @ 09:50:
[...]

Ok, dan weet ik tenminste dat dat niet echt een specifiek probleem van mij is.

Maar zelfs het scrollen op een iets ingezoomde map (dus helemaal uitzoomen, en dan 1 stap inzoomen) gaat met hakkelen en stoten. Misschien heeft iedereen dit wel hoor. Als dat het geval is, daimn Maxis en EA voor zo'n matige engine...
:)

3dMark score houd ik je van op de hoogte. Ik zit nu op m'n werk dus kan het niet doen.

Naar mijn inzicht zat ik de vorige x rond de 8 a 9k. Maar heb mensen gezien met vele mindere systemen die boven de 10k zitten....

edit:
en thanx voor the reply
Mijns inzien is een score van tussen de 8000 en 9000 vrij normaal voor een standaard (niet over geclocked) systeem, de scrores bij de 3DMark pagina zijn meestal van mensen die hun systeem zo ver hebben over geclocked... Ik haal bijvoorbeeld met m'n (over geclocked) GeForce 3 ti200 een score van zo'n 7600 terwijl er gasten zijn met een soort gelijk systeem (zelfde proc zelfde GPU) die dik boven de 10k zitten...

Wat sim city 4 betreft, hij is officieel nog niet uit in NL, wacht daar maar op (mischien is het een bug in SC4 zelf ;))

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als ik bij simcity 4 inzoom dan schokt ie ook een beetje (met winamp + veel ftpz/eMule draaien). Het is niet zo erg dat ik er echt last van heb.

Mijn systeem:
- Intel P 4 2,53 Ghz
- DDRAM 512Mb PC2700400
- HDD 120Gb 7200 rpm IDE ATA 100
- Gef.4 Ti4200 128Mb

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• party42
even voor de duidelijkheid (en zoals beloofd, ben inmiddels weer thuis)

ik haal de volgende punten:

pc mark
cpu : 5613
memore : 3202
hdd : 874

3dmark
9962

is dat veel ofzo? ik vind de hdd zo laag....

[ Voor 15% gewijzigd door party42 op 15-01-2003 18:04 ]

• White Dust

White Dust

party42 schreef op 15 January 2003 @ 18:04:
even voor de duidelijkheid (en zoals beloofd, ben inmiddels weer thuis)

ik haal de volgende punten:

pc mark
cpu : 5613
memore : 3202
hdd : 874

3dmark
9962

is dat veel ofzo? ik vind de hdd zo laag....
Voor een normaal geclocked systeem is die 3Dmark helemaal niets om te schamen ;)...

Verwijderd

Is heel normaal, je hdd score is ook normaal/goed. En dat inzoomen is overal zo. Ik denk niet dat er veel aan te doen is verder. Je PC lijkt me prima in orde :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
PC Mark heb ik geen idee van, maar je 3D Mark score valt best mee. Het is niet echt hoog voor je systeem, maar het is ook niet zo laag dat je je zorgen moet gaan maken. Niet dat je je zorgen moet maken om je 3D Mark score, want het gaat erom hoe je spellen lopen, niet hoe snel de benchmarks draaien :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Aangezien SC4 nog niet te krijgen is in NL, neem ik maar ff aan dat je de wat minder legale versie hebt. Er schijnen wat problemen met de Deviance-versie te zijn. GipsRus schijnt een betere versie te hebben.

• HIDMAN-X
  • Laatst online: 13-02 18:13

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Heeft iemand hier een oplossing voor het ATI Radeon syndroom?
Ik heb in meerdere fora gekeken maar telkens geven ze de oplossing om het regeltje in het cfg bestand aan te passen. Bij het scrollen is dus nu wel alles te zien maar het gaat zo tergend langzaam en schokkerig dat ik het echt niet speelbaar is.

Ik ben nu ook op het punt aangekomen dat ik echt geen enkel spel meer koop want de troep die spelletjesontwikkelaars tegenwoordig durfen uit te brengen is niet normaal meer.
Een spel moet toch gewoon meteen speelbaar zijn zonder dat je allemaal rare fratsen uit moet halen.

• White Dust

White Dust

HIDMAN-X schreef op 15 januari 2003 @ 18:33:
Heeft iemand hier een oplossing voor het ATI Radeon syndroom?
Ik heb in meerdere fora gekeken maar telkens geven ze de oplossing om het regeltje in het cfg bestand aan te passen. Bij het scrollen is dus nu wel alles te zien maar het gaat zo tergend langzaam en schokkerig dat ik het echt niet speelbaar is.

Ik ben nu ook op het punt aangekomen dat ik echt geen enkel spel meer koop want de troep die spelletjesontwikkelaars tegenwoordig durfen uit te brengen is niet normaal meer.
Een spel moet toch gewoon meteen speelbaar zijn zonder dat je allemaal rare fratsen uit moet halen.
Je kunt het ook omdraaien... video kaart fabrikanten moeten maar kaarten maken die het doen met alle spellen ;)

een spel ontwikkelaar kan nooit het spel gelijk goed compatible maken met alle hardware... dit gebeurd meestal nadat er klachten binnenkomen van spelers van het spel, zodat de fabrikant weer een nieuwe patch kunnen uit brengen :)

• HIDMAN-X
  • Laatst online: 13-02 18:13

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Jah zo kan je het makkelijk omdraaien, er zijn veel meer verschillende spellen dan videokaarten dus wie zich aan wie moet aanpassen lijkt me duidelijk.

Maar dan staat er ook die in de readme: + Due to hardware limitations with the ATI Radeon series, some buildings and graphic effects will be temporarily turned off while scrolling.
Dan breekt toch je f*cking klomp of wat?
Het zal wel weer een haastklusje zijn geweest, en dan zal er wel over een maandje een patch uikomen voor de ati gebruikers, nou zo werkt het toch niet dacht ik.
Als de gamesindustrie echt af wil van hun dalende inkomsten moeten ze niet met zulke bullsh*t komen :(

• party42
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 18:31:
Aangezien SC4 nog niet te krijgen is in NL, neem ik maar ff aan dat je de wat minder legale versie hebt. Er schijnen wat problemen met de Deviance-versie te zijn. GipsRus schijnt een betere versie te hebben.
dont worry
die GipsRus heb ik ook ;)

maargoed, iedereen bedankt iig. begon me al zorgen te maken...

offtopic
wellicht weet iemand dan waar ik een fool proof methode kan krijgen (KISS methode zegmaar ;) ) zodat mijn performance omhoog gaat...

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
party42 schreef op 15 januari 2003 @ 18:50:
[...]

dont worry
die GipsRus heb ik ook ;)

Misschien eens de versie uit de winkel proberen :)
Je raad het al, we gaan je neit helpen met illegale games.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.