SCSI-RAID op SCA-backplane

Pagina: 1
Acties:

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb hier een server met een SCA-backplane waar op ID=0 een LVD-disk is aangesloten (systeemschijf). De Backplane is aangesloten op een adaptec controller (onboard), een dual-channel controller.

Nu wil ik deze server uitbreiden met een RAID-5 configuratie (4 harddisks erbij), maar de SCA-unit zit uiteraard enorm in de weg, tenzij ik deze zou kunnen gebruiken op de RAID-controller.

Kan dit? Ik snap dat dan de systeemschijf van de backplane af moet. Toch?

Houdoe

Verwijderd

als je de SCA backplane op een singel chanel RAID controler aansluit kan het, bij een goede controler zouden gewoone loze HDD's dan ook gewoon blijven zitten.

• Witte
Dus als ik het begrijp is mogelijk om op 1 backplane zowel 4 schijven in RAID-5 te hebben en 1 schijf 'los' op de controller? Het klinkt mij nogal onmogelijk eerlijk gezegd.

Houdoe

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik begrijp het probleem niet echt. Waarom zit de SCA-unit enorm in de weg :?

Bedoel je soms dat je geen hotswap trays meer over hebt? Of wil je de nieuwe schijven direct op de controller aansluiten? Nou, dat kun je gewoon doen..

Edit: ah, nu snap ik het.. Ja dat is mogelijk :) Je kunt gewoon via de RAID BIOS de gewenste schijven selecteren om een array aan te maken.. De controller weet heus wel welke schijven hij voor de smiezen heeft. Waar is de SCSI ID anders voor? ;)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 15-01-2003 09:14 ]

• Witte
Ah kijk, dat is dus in het RAID-bios instelbaar! Ook van een Adaptec 2110? Of moet ik dan meer aan een Mylex 170-denken. De RAID-controller moet nog aangeschaft worden.

Houdoe

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ook al ken ik de beide controllers niet zo goed, maar ik ben er zeker van dat dit gewoon via de BIOS te doen is. Anders is het geen echte RAID controller meer (hoe zou je anders de array's moeten definiëren? dit gaat echt niet zo van *floep* automatisch..).

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 20:50

Tubby

or not to be

Witte schreef op 15 January 2003 @ 09:10:
Dus als ik het begrijp is mogelijk om op 1 backplane zowel 4 schijven in RAID-5 te hebben en 1 schijf 'los' op de controller? Het klinkt mij nogal onmogelijk eerlijk gezegd.
Op mijn 2110s kan het. Ik heb een 9gb bootschijf en 4x 36gb in raid0 voor ftp. En dat werkt perfect hoor. Als je een schijf niet in een array hangt dan ziet ie 'm gewoon als losse controller.
...maar in jouw situatie (met nog een onboard controller) zou ik toch die bootschijf aan die controller hangen en die sca-bay aan de raidcontroller. Misschien een kabeltje extra, maar je kunt later nog wel een 5e schijf bij je array prikken :)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
voor welke controller te kopen kun je ook even op het forum van 2cpu.com vragen, lopen onwijs veel lui met scsi raid rond. Ik hoor wel goeie dingen over die mylex 170, maar die adaptec zal ook wel werken.

specs

Pagina: 1