[IRC] DCC via NAT blijft mislukken

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig om op irc via DCC een bestand te ontvangen. Ik blijf echter de melding 'connection failed' krijgen.

Inmiddels al een heleboel topiques doorgespit en een aantal aanwijzingen daarin opgevolgd. Ik heb in mIRC de portrange 2667-2669 voor DCC ingesteld en op mijn 'router' deze poorten naar mijn pc gemapt. Ook heb ik als default-server voor de router het IP adres van mijn pc ingesteld.

De 'router' is een Alcatel SpeedTouch home met de SpeedTouch 510 firmware.

Ik heb ook een aantal andere poortranges geprobeerd; het lastige is alleen dat ik ze per poort moet instellen (dus geen ranges kan opgeven). Vandaar dat ik nog geen grotere range heb geprobeerd.

Zie ik nog wat over het hoofd?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:57
lukt het niet met 1 persoon of meerdere? dan kan het nl aan de andere kant liggen

CISSP! Drop your encryption keys!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Het lukt met niemand/niets (bots) mee. Ook geprobeerd met iemand die ik ken, en diegene zelf kan wel naar anderen DCC'en.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
waarom in irc een range maken als het niet kan op je router?

en ik moet een portmappen op me router MAAR ook in me firewall toegang geven.
Ik had dus met Warcraft3 problemen terwijl de portmapping goed stond. Wat bleek nou, was vergeten om in de firewall acces te geven aan dat programma.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik ken het CTCP gedoe zo niet uit m'n hoofd, maar je IRC-client stuurt z'n IP-adres mee bij het opzetten van een DCC-verbinding.

Als dat dus een intern IP is, dan heb je natuurlijk geen enkele kans op het slagen van die verbinding.. In mIRC kun je dit instellen dachtik.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Rody schreef op 15 January 2003 @ 11:08:
waarom in irc een range maken als het niet kan op je router?

en ik moet een portmappen op me router MAAR ook in me firewall toegang geven.
Ik had dus met Warcraft3 problemen terwijl de portmapping goed stond. Wat bleek nou, was vergeten om in de firewall acces te geven aan dat programma.
Omdat ik niet weet hoeveel poorten 'ie nodig zou hebben; ik heb de range klein gehouden (2667-2669) en op m'n router de 3 poorten afzonderlijk ingevoerd.
Is er misschien een minimum aantal poorten wat 'ie nodig heeft?
Firewall gebruik ik niet, behalve dan die op de router zelf.
serkoon schreef op 15 January 2003 @ 13:16:
Ik ken het CTCP gedoe zo niet uit m'n hoofd, maar je IRC-client stuurt z'n IP-adres mee bij het opzetten van een DCC-verbinding.

Als dat dus een intern IP is, dan heb je natuurlijk geen enkele kans op het slagen van die verbinding.. In mIRC kun je dit instellen dachtik.
Je bedoelt waarschijnlijk de optie Local Info? Daar heeft 'ie automagisch mijn externe IP gevonden. Uit de help van mIRC begreep ik dat het dan wat dát betreft in orde zou moeten zijn.

Verwijderd

Staat de optie "lookup method" wel op "server" in irc zelf?
Als deze namelijk op "normal" staat werkt DCC ook niet

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 02:24:
Staat de optie "lookup method" wel op "server" in irc zelf?
Als deze namelijk op "normal" staat werkt DCC ook niet
staat op server idd...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Heb je dit wel aangevinkt bij mIRC, onder:
Options => Connect => Options => "Advanced" button => "Bind all sockets to this IP address:"

en dan je eigen (externe) IP ingevuld? Volgens mij is dat net zoiets als bij passive mode bij FTP. Anders gaat mIRC dus met je interne IP aan de slag en dat lukt nooit zo goed.

PS: Als je een file aan iemand probeert te sturen, krijgt diegene dan wel een pop up voor de download en start ie dan vervolgens niet; of ziet de tegenpartij helemaal niets?
edit:
Credits to serkoon, dit is dus wat hij al bedoelde :)

[ Voor 23% gewijzigd door Ook op 16-01-2003 08:49 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 15:50
Kijk anders hier eens:

http://verelan.8m.com/dccfirewall.htm

• Ook

Ook

Yes I can!

Dit is volgens mij, afgezien van de 3 pop-ups en een install request, precies wat de topicstarter gedaan heeft en blijkbaar niet werkte.

edit:
hmm, de 2e keer geen popups whatsoever, lag misschien toch aan mij dan :/

[ Voor 13% gewijzigd door Ook op 16-01-2003 09:00 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik ben ergens de tip: poorten 3000-3005 tegen gekomen, en die werken nu!!!
Waar 't nou aan ligt dat juist DIE het doen... geen id. Maar maakt ook niet uit; het werkt :D

Verwijderd

Ik heb hier ook zat problemen mee gehad. Kijk eens op www.portforward.com en gebruik die om alle poorten door te gooien. Maak er wel een notitie van dat je je INTERNE IP gebruikt :). Ik neem aan dat je weet hoe je deze kunt vinden.
Ik gloof dat de standaard poorten dit zijn: TCP 6667-7000, TCP 1024-5000, TCP 59, UDP 113
Ook moet de firewall van je router goed gezet worden.

Al dit is mij nooit gelukt :) ik heb gwoon alle poorten open gezet op het interne IP, firewall uit en heb op alle pc's een firewall en virusscanner geinstalleerd voor de zekerheid. DCC werkt nu prima op die pc.

Bij het testen is het heel belangrijk dat je weet dat die ander ECHT DAADWERKELIJK BESTANDEN KAN VERSTUREN EN ONTVANGEN. Het is mij namelijk al een keer overkomen dat diegene dat niet kon...

Nu ben ik zelf op het volgende probleem gestuit. Ik heb nu sinds kort een 2e pc. Ik heb die 2e aangesloten op de router en die andere pc naar mn slaapkamer verplaatst en aangesloten op de TV. Het probleem is nu dat ik geen DCC-transfers kan ondernemen op die oude pc... Heeft iemand hier een oplossing voor? welke IP's ik moet forwarden oid...?

• Ook

Ook

Yes I can!

Volgens mij is dit allemaal al opgelost; 2 jaar geleden eigenlijk al :P

Verwijderd

LOL, sry :) maarre iemand dan nog n oplossing voor mijn probleem? :D

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:52:

Nu ben ik zelf op het volgende probleem gestuit. Ik heb nu sinds kort een 2e pc. Ik heb die 2e aangesloten op de router en die andere pc naar mn slaapkamer verplaatst en aangesloten op de TV. Het probleem is nu dat ik geen DCC-transfers kan ondernemen op die oude pc... Heeft iemand hier een oplossing voor? welke IP's ik moet forwarden oid...?
Je moet een andere range van poorten in je applicatie kunnenzkiezen (ik ken dcc niet) anders kun je het vergeten

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Is het proberen waard :) ik zal eens kijken

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
Tis misschien stom maar ik vraag het toch: Heb je ignore onder Options -> DCC -> Ignore uit staan?

Ik kan namelijk wel gewoon DCC's achter mijn router ontvangen...

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ook schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:46:
Volgens mij is dit allemaal al opgelost; 2 jaar geleden eigenlijk al :P
hmm bestwel ja :P
ze vonden mij toen zó knap dat ik het had opgelost dat ik moderator mocht worden B)

:+
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:52:
Gewoon 3006 t/m 3010 pakken ofzo, en die forwarden op je router.

Anyway, hij mag wel dicht nu :P (sluit ik zomaar m'n eigen topic :+)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.