Nex IIe of Diva of een ander? Ik kan niet echt kiezen ...

Pagina: 1
Acties:

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 18:41

Cybje

First Post!

Topicstarter
Ik ga een nieuwe MP3 Speler aanschaffen, aangezien ik m'n huidige MP3/CD speler een beetje zat ben, die kan dan naar me broertje. Nou zit ik heel sterk te twijfelen momenteel tussen de Nex IIe en de Diva. Een voordeel van de Nex IIe is het backlight, dat is makkelijk in het donker (gezien ik 's avonds wakkerder ben dan 's ochtends is dat wel nuttig :P), maar de Diva is volgens de specificaties iets kleiner en lichter. De Nex IIe is iets duurder, omdat ik daar een CF kaart bij moet aanschaffen, maar blijft dan onder de 200 euro met 128 MB, dus dat is wel okee. Ik heb eigenlijk de volgende vraagjes:
- Wat zijn jullie ervaringen met de Nex IIe en Diva ... gaan ze snel stuk of niet (ik wil er toch een jaartje of langer mee kunnen doen)? En zijn er argumenten om bijv. echt voor de Nex IIe te gaan of juist voor de Diva?
- Hoe is de geluidskwaliteit en de kwaliteit van de meegeleverde oordopjes? Is het raadzaam om bijv. met de Nex IIe nog Sennheiser oordopjes erbij te kopen?
- Zijn er nog andere spelers te koop met 128 MB voor onder de 200 euro en uitbreidbaar geheugen (Duex XP is niet een optie dus, verder is dat wel een supercool ding uiteraard ;))
Thanx alvast ... ik ga 'm vrij snel aanschaffen dus ik een keus heb gemaakt en 'm binnen heb zal ik hier ook wel even posten wat mijn bevindingen zijn :)

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

De draadjes over de spelers:

Diva MP3 spelers
NexIIe mini-review

Lees ze eens door als je tijd hebt :)

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 23:31:
De draadjes over de spelers:

Diva MP3 spelers
NexIIe mini-review

Lees ze eens door als je tijd hebt :)
Vaag? Waarom kwam ik die Nex IIe mini review niet tegen met de search. *GRMZL @ search*

Niet dat ik met die reviews erg veel op schiet ... de plaatjes bij die Nex IIe review werken niet echt en ik ben er nog steeds niet achter wat een beetje de geluidskwaliteit van beide dingen is, alleen dat ik wel even losse oordopjes zal moeten aanschaffen.

[ Voor 28% gewijzigd door Cybje op 14-01-2003 23:59 ]

Verwijderd

Kzou geen diva nemen, wel goedkoop maar niet stevig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 00:18:
Kzou geen diva nemen, wel goedkoop maar niet stevig.
Stevig genoeg.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03 14:42

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

NexIIe bevalt mij uitstekend, mooi helder geluid en instelbare equalizer. :)

Whatever.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39

DinX

Motormuis

Ik heb zelf de NexIIe, niks op aan te merken, prachtig ding.
In de mini-review vind je ergens in het midden wat pics ervan (duidelijke :p )

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Tot nu toe hoor ik toch wat meer positievere dingen over de Nex IIe dan de Diva en heb ik geen goed alternatief gevonden. En gezien ik heel veel geduld heb, behalve als ik moet wachten, is bij deze de Nex IIe dus besteld. Nu nog even de mensjes van mp3cdspelers dot nl lief aankijken :). To be continued dus ...

• floppe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb pas geleden een Diva mp3speler met 128MB intern gekocht. 149 pleuro wassie op www.mp3spelers.nl. Ik heb m dus pas, maar hij bevalt prima, de geluidskwaliteit is uitstekend (je hebt 4 equaliser-standen waarvan je er 1tje zelf kan instellen). De oordopjes die je erbij krijgt zijn ook goed van kwaliteit, ook als je de speler hard zet blijft het geluid zuiver.

Het grote voordeel van de Diva is dat je geen software hoeft te installeren maar m gewoon in de verkenner vult. Je kan de mp3tjes mixen met gewone bestanden (worddocs ofzo) zonder dat de speler van slag raakt, is wel handig ipv een brak floppy meenemen naar school.

reviews: Diva 32MB MP3-speler quicktest hier staat ongeveer t zelfde als dat wat ik getikt heb :P

suc6 met je keuze

[edit] lol net te laat :) omg 1:08??? vaaghor :? [\edit]

[ Voor 7% gewijzigd door floppe op 16-01-2003 01:33 ]

specs, hompage

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
floppe: zelfde mogelijkheden heeft de Nex IIe ook ongeveer. Overigens dat meenemen van die CF kaartjes is sowieso geen probleem, ik heb al een losse CF USB reader die zowel onder Windows als onder Linux braaf werkt.
1:08 ... dingetje was al iets eerder besteld, maar ik moest snel weg, dus kon niet posten hier. Maar ik zal morgen/overmorgen wel ff een reviewtje posten ... kan ik 'm vergelijken met me Napa 316 ofzo (argl, dat was een brak ding) en dat hele oude MP3 CD playertje van een paar jaar terug (Lennoxx ofzo toch?).
Een voordeel van de Diva was geloof ik dat-ie wat lichter was, maar ik merk al amper wat van me Panasonic GD93 telefoon, die 80 a 90 gram weegt, als ik die vasthoudt ... dus de 60-70 gram van de Nex IIe zal ik ook wel overleven. Als ik rugklachten ervan krijg zet ik dat ook wel in het reviewtje.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Bij deze een mini reviewtje ...

Afgelopen vrijdag kreeg ik dan me MP3 speler binnen, de Frontier Labs Nex IIe. Volgens mp3cdspelers.nl zou ik de zwarte krijgen, maar ik kreeg de witte. Gelukkig kun je een deel van het frontje vervangen (je krijgt 6 frontjes meegeleverd), dus die heb ik alsnog zwart en eigenlijk staat dat wit met zwart wel stoer. Je krijgt er ook een hoesje bij waar je je speler in kan doen. Je ziet het schermpje dan nog steeds goed en je kunt nog vrij goed bij de knoppen, da's wel cool. Ook zit er een A/C adapter bij (jammer genoeg kun je daarmee niet je batterijen opladen, dat vind ik wel een minpuntje) en een USB kabel. Ik had er 128 MB Compact Flash bijbesteld, genoeg voor ongeveer 2 albums in MP3 formaat, afhankelijk van de kwaliteit en de lengte. Voor het luisteren zitten er 2 oorwarmers bij die je in je oor moet zien te vouwen, tenminste, dat vond ik nog de beste omschrijving. Zijn van die dingen die je achter je oor moet vastklikken ofzo? Ik vond ze vrij irritant. De kwaliteit van die dingen is wel vrij okee, maar ik vind m'n Sennheiser oordopjes toch wat fijner. Als laatste zit er ook een handleiding bij, die ik dus wel nodig heb gehad, want de bediening is enigzins wennen.
Nou ja, daar zit je dan met je lege CF kaart ;) Ik dus batterijen in de speler gedaan (1800 mAh GP's - krijg je niet meegeleverd overigens) en aangezet. Daarna USB kabeltje in PC en speler gestoken. Stoer! Windows zag 'm meteen als een removable USB drive oid, net zoals die USB harddisks en Compact Flash readers enzo. Ook onder Linux werkt het prima, je krijgt gewoon een SCSI device erbij die je kunt mounten.
Het schrijven naar de CF kaart is vrij traag. Ik weet niet precies hoe snel, maar ik schat 1-2 mbit/s, terwijl USB 12 mbit/s ofzo is. Nou is dit gelukkig wel te overleven, je zit toch niet de hele dag files naar dat ding te schrijven. Op de display zie je netjes dat er een USB Connection is en er knippert 'downloading' als je er files naar toe schrijft.
Na het schrijven van 2 MP3 albums (incl. covers - jpg'tjes speelt-ie niet af overigens ;)) ben ik maar eens gaan luisteren. Na het aanzetten van de speler zie je gewoon de lijst met bestanden of met directories. Je kunt binnen 5 seconden na het aanzetten je muziek luisteren, erg fijn vergeleken met MP3/CD spelers. De kwaliteit is heel goed, maar niet echt beter of slechter dan m'n vorige MP3 player, de Napa 316. De speler kan vrij hard (in elk geval hard genoeg, ik wil niet m'n oren slopen) zonder dat je echt zware vervorming hoort. Een nadeeltje is wel dat je heel goed het verschil kunt horen tussen een brakke MP3 en een goede MP3. MP3'tjes die op 128 of 192 kbit/s zijn geencodeerd met LAME klinken vaak prima, maar sommige files van KaZaA ofzo of sommige encoders zijn echt *ARGL*.
Het beestje heeft naast MP3 support ook WMA support, maar dan werkt de resume functie niet goed geloof ik ofzo. Ik heb het niet getest, want ik ben niet echt pro-WMA. Meteen heb ik vrijdagavond Frontier Labs gemailed of er ook Ogg Vorbis ondersteuning kwam (ja, ik ben zo intelligent dat ik dat *na* de aankoop van me mp3 player doe). Toch wel een beetje tot mijn verbazing kreeg ik dit terug:
Dear Sir,

We are actually working on the Ogg Vorbis format right now for NEX II/IIe.

Thank you.

Customer Support
Frontier Labs.
Dat is dus echt wel heel tof van ze! Zou dan tot voor zover ik weet de eerste MP3 player met Ogg Vorbis ondersteuning zijn. Gezien ik m'n eigen CD's meestal in Ogg Vorbis formaat encodeer ben ik daar wel blij mee ... dan zou ik zelfs legale muziek op m'n player hebben ;)
Uiteraard kan het beestje naast spelen ook nog wat andere leuke dingen. Zo kun je als display kiezen tussen 'normal' en 'spectrum'. Bij normal zie je gewoon de tijd enzo van waar hij zit met het MP3'tje en hoe lang het MP3'tje duurt. Ook zie je de bitrate en de naam van de artiest en het nummer. Bij spectrum zie je alleen een spectrum, dat overigens vrij snel refreshed. Ziet er stoer uit, maar ik gebruik liever 'normal'. Overigens zie je bij normal ook de geluidssterkte van het linker en het rechter kanaal. Ook prettig werkt het blauwe backlight van de display. Alle tekst is gewoon goed te zien, ook in het donker. Een nadeeltje is wel dat de letters soms een beetje aan de kleine kant zijn, dus even snel erop kijken wil niet.
Een andere leuke functie is de equalizer. Naast 5 voorgeprogrammeerde modes kun je ook nog zelf de 5 bands equalizer instellen. Een functie die ik bij veel MP3 players toch wel mis. Zo kun je de equalizer vrij goed afstellen aan de hand van de oordopjes die je gebruikt.
Al met al ben ik echt heel erg blij met deze speler, momenteel voor mij de perfecte speler. Een minpuntje is wel het gewicht, met batterijen is dat zo 100 gram. Wil je een lichtere speler dan kun je beter naar zo'n MP3 Pendrive kijken, maar dan is je geheugen weer niet uit te breiden en dat wilde ik wel graag. Compact Flash is erg handig, een 128 MB kaart kost maar 60 euro volgens de pricewatch, wat in mijn ogen goed betaalbaar is. Een totaalsetje, dus met MP3 player, 128 MB CF en Sennheiser MX400 oordopjes, kostte mij bij mp3cdspelers.nl 204 euro incl. de rembours kosten.

Zeker een aanrader om te kopen als je op zoek bent naar een MP3 player! Vooral dat ze serieus werken aan een nieuwe firmware met Ogg Vorbis vind ik erg cool van ze. Als je vragen hebt over de player voor je 'm wilt aanschaffen, stel ze gerust ;)

Overigens nog een pluspuntje ... Frontier Labs reageerde dus in 18 uurtjes op m'n techsupport mail en dat in het weekend! Zie hier meer informatie over de player bij Frontier Labs: http://www.frontierlabs.com/IIe.html

Verwijderd

Ik ken iemand die een Diva mp3 speler heeft en daar waren na twee weken al een aantal knopjes vanaf. :/

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Net een nieuw mailtje gekregen mbt de Ogg Vorbis support van de Nex IIe:
We don't have an exact release date but we will are aiming to have something
before end of 2nd qtr, 2003.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40
Zelf heb ik de Nex II gehad. Prima geluidskwaliteit en prima hoofdtelefoon, maar op hele zachte volumes (bijvoorbeeld met pianomuziek of rustige akoestische gitaarmuziek) kon ik een zachte, maar toch duidelijk hoorbare irritante "digitale" ruis horen. Het lijkt wel op een soort getsjilp wanneer een zender op een radio iets naast de frequentie staat. Om die reden heb ik de speler dan ook weer weggedaan hoewel ik er verder dus eigenlijk wel tevreden mee was.

Ook het batterijvakje was een krime. Dezelfde dag brak het touwtje al waarmee je de achterste batterij er uit kan "trekken' en het klepje kwam ook niet erg stevig op me over en ziet eruit alsof het in no-time kapot gaat. Nu ben ik vooral nieuwschierig of de Nex IIe (dus die met de "e" erachter) echt verbeterd is, vooral het punt van de ruis bij zachte muziekpassages is bij mij belangrijk.

De Diva heb ik ook overwogen, maar die wordt gevoed door één enkele 1.2v batterij, dus het uitgangsvermogen en volume (bij een wat betere hoofdtelefoon dan die bijgeleverde oordopjes) wordt dan erg beperkt lijkt me. Ik denk dat vooral de laagweergave dan snel terugloopt. Wellicht is er iemand die beide spelers heeft en dit kan testen met dezelfde hoofdtelefoon? Ook hoop ik dat iemand kan bevestigen of de geluidskwaliteit en ruisniveau van de Nex IIe echt verbeterd is ten opzicht van de Nex II. Volgens Frontier Labs zit er een geheel nieuwe processor in de Nex IIe.

Iemand die me hier meer over kan vertellen?

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
JazzySOB schreef op 19 januari 2003 @ 17:47:
Zelf heb ik de Nex II gehad. Prima geluidskwaliteit en prima hoofdtelefoon, maar op hele zachte volumes (bijvoorbeeld met pianomuziek of rustige akoestische gitaarmuziek) kon ik een zachte, maar toch duidelijk hoorbare irritante "digitale" ruis horen. Het lijkt wel op een soort getsjilp wanneer een zender op een radio iets naast de frequentie staat. Om die reden heb ik de speler dan ook weer weggedaan hoewel ik er verder dus eigenlijk wel tevreden mee was.
Bij volume 4 of 5 of lager hoor ik bij sommige MP3'tjes een hele lichte ruis (in een ruimte zonder computers), maar die hoor ik ook gewoon met me WinAmp/Terratec combo'tje (niet dat dat ruisvrij is, maar okee). Maar de ruis is niet echt irritant ofzo. Ook bij piano muziek hoor ik het vrijwel niet, het is vooral als er gewoon even een pauze zit in het MP3'tje oid. Heb het geprobeerd met 128 kbit/s MP3's van Hooverphonic.
Ik heb dus een Nex IIe met Sennheiser MX400 oordopjes. Ik kan jammer genoeg niet vergelijken met de Nex II.

Pagina: 1