[PHP] + [Sendmail]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb een probleem met de mail() functie in PHP. Nu heb ik al de search gebruikt, maar niets kunnen vinden wat mij verder zou kunnen helpen.

Ik draai een script dat een mailtje stuurt naar een adres als diegene zich uitschrijft. Dat script draait op mijn redhat server met sendmail achter het adres zonneveld.xs4all.nl Maar bij elk mailtje dat wordt verstuurd met dit script is de afzender listmailer@chb-gang.tk.xs4all.nl ipv listmailer@chb-gang.tk

Ik heb echt geen idee waarom dit is. En het gebeurt alleen bij @chb-gang.tk adressen. Bij webmaster@chb-gang.tk precies hetzelfde.

Kent iemand dit probleem en kan die mij verder helpen? Ligt het aan sendmail of aan de php mail() functie misschien?

Het mail gedeelte van het script gaat als volgt:

-- script --
$mail_message="Tot onze spijt heeft u besloten om zich uit te schrijven van onze mailinglist. Uw e-mailadres is nu uit onze database verwijderd en zal niet meer gebruikt worden.\r\n\r\nWij van http://www.chb-gang.tk wensen u een prettige dag verder.\r\n\r\n---- \r\nAls u vragen of opmerkingen heeft kunt u deze kwijt aan de webmaster op: webmaster@chb-gang.tk";

$mail_to=$mail;

$mail_subject='U heeft zich uitgeschreven';

@$result=mail($mail_to, $mail_subject, $mail_message, "From: listmailer listmailer@chb-gang.tk>", "-flistmailer@chb-gang.tk");
-- /script --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Begrijp ik het nu goed dat als je als afzender bijvoorbeeld zut@zut.com hij er geen xs4all.nl achterzet? Anders heeft het namelijk met sendmail te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt helemaal. Als ik bijvoorbeeld mn hotmail-account gebruikt, dan blijft er netjes @hotmail.com staan. Heel weird, ik weet t.

Maar als het aan sendmail ligt, waar zou ik t dan moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 22:44:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$mail_message="text";       

$mail_to=$mail;

@$result=mail($mail_to, $mail_subject, $mail_message, 
"From: listmailer listmailer@chb-gang.tk>", "-flistmailer@chb-gang.tk");
probeer het eens op deze manier:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ini_set(sendmail_path, "/usr/sbin/sendmail -t -f listmailer@chb-gang.tk");

$mail_message="text";       

$mail_to=$mail;

$extraheaders = "From: listmailer <listmailer@chb-gang.tk>\n";

@$result=mail($mail_to, $mail_subject, $mail_message, $extraheaders);

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, op die manier werkt het ook niet. De afzender blijft listmailer@chb-gang.tk.xs4all.nl

Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat de subject van de mail nog invloed heeft? Want het lijkt net alsof berichten met de subject:

"Nieuw bericht: dfdds" wel normaal aankomen, en berichten met nog een spatie erbij in de titel, zoals "Nieuw bericht: blabla nogmeerbla" kloppen weer niet.

Waardoor kan de subject invloed hebben?

Ik vond ook nog deze tekst op www.php.net in de documentatie van mail(), maar ik snap niet wat er gezegd wordt.

--
Just a note for the other newbies out there:

When setting the From header it works as shown, in the example the person receiving the mail will see the message as being from a person with the name Birthday Reminders, and the email address Birthday@example.com which is fine.
However, If you put a space in the title: "Birthday Reminders, Happy Birthday Joan", the message will show as being from Birthday.Reminders@yourdomain.com, Happy Birthday Joan <birthday@example.com> So watch your punctuation!

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Probeer dit eens
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$from_naam = "listmailer"; 
$from_email = "listmailer@chb-gang.tk"; 

$to_naam = "Waar je naartoe wil mailen"; 
$to_email = "contact@email.com"; 

$bericht= "Het bericht"; 
$onderwerp= "Het onderwerp"; 

$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; 
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; 
$headers .= "From: ".$from_name." <".$from_email.">\r\n"; 
$headers .= "To: ".$to_name." <".$to_email.">\r\n"; 
$headers .= "Reply-To: ".$from_name." <".$from_email.">\r\n"; 

mail($to_email, $onderwerp, $bericht, $headers);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
Toevallig was ik ook naar zoiets op zoek, en aangezien ik nog maar twee dagen bezig ben PHP te leren :P kan dit misschien wat dom overkomen...
Is dit het enige wat je in een php bestand zet? Dan krijg ik namelijk een foutmelding "Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in c:\apache\htdocs\sendmail.php on line 17"
En: er staat op regel 12: from_name terwijl op regel 1 staat from_naam ;)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZanderZ schreef op 16 January 2003 @ 14:03:

...

Is dit het enige wat je in een php bestand zet? Dan krijg ik namelijk een foutmelding "Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in c:\apache\htdocs\sendmail.php on line 17"

...
Dit bericht geeft alleen aan dat er geen default from-mail adres is ingesteld in de php.ini file, en dat je die dus zelf zal moeten meegeven in het additional-headers argument (4rde argument).

Tip als je net begint met php: php.net, staat alles wat je wilt weten wel ongeveer op, en nog veel meer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Als je meer wilt weten over de mail-functie van php kijk dan even op:
http://nl.php.net/manual/nl/function.mail.php
Pagina: 1