Ik heb een samsung SV3063H (30 gb 5400 rpm Ultra DMA 66/100) op een m7vka biostar mobo (ondersteund ook udma66). Nu draait die sinds een maandje erg traag. Format helpt niet, defrag niet, is zowel onder linux als windows. Tool van samsung geeft niks speciaals aan. Alleen mogelijk een aantal slechte delen op het oppervlak. Ook windows staat netjes ingesteld op DMA. (Ultra DMA mode 4). Ik heb de gehele faq hier gelezen en van alles en nog wat geprobeerd, maar niks helpt. Waarschijnlijk wordt dat een nieuwe kopen.
Het enige dat ik raar vind is dit: (Met MPower getest)
Disk: c: [hard drive] Write speed: 14840 kb/sec (Is te laag lijkt mij)
Disk: c: [hard drive] Read speed: 1261 kb/sec (Is helemaal te laag)
Met ftp en kopieeren van bestanden haal ik zelfs maar 200 kb/sec.
Misschien dat jullie er een mogelijk probleem uit halen waardoor een nieuwe toch niet noodzakelijk is. Ik kan niet eens CD's meer branden: buffer under run.
Ik weet dat dit onderwerp al veel langs is gekomen. Het gaat mij vooral om die scheve read/write verhouding. Ik weet niet hoe die was toen de HD nog wel goed werkte.
Iemand die mij hier wat uitleg over kan geven of een mogelijk oplossing heeft?
Het enige dat ik raar vind is dit: (Met MPower getest)
Disk: c: [hard drive] Write speed: 14840 kb/sec (Is te laag lijkt mij)
Disk: c: [hard drive] Read speed: 1261 kb/sec (Is helemaal te laag)
Met ftp en kopieeren van bestanden haal ik zelfs maar 200 kb/sec.
Misschien dat jullie er een mogelijk probleem uit halen waardoor een nieuwe toch niet noodzakelijk is. Ik kan niet eens CD's meer branden: buffer under run.
Ik weet dat dit onderwerp al veel langs is gekomen. Het gaat mij vooral om die scheve read/write verhouding. Ik weet niet hoe die was toen de HD nog wel goed werkte.
Iemand die mij hier wat uitleg over kan geven of een mogelijk oplossing heeft?