Toon posts:

na plaatsen nieuwe cooler start ie niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus nieuwe cooler geplaatst en met de artic prut wat op de l bruggetjes gemorst. Hier kwam ik te laat achter. Hij starte niet meer op. Niks deed het nog. Trok al snel de conclusie dat de cpu dood was. Zag ook donkere plekken rond een aantal bruggetjes. Heb dus van iemand een goeie duron geleend. Nu boot ie wel en reageert ie ook op de reset knop ect. Echter nog steeds geen beeld. Ik vraag me nu af of ook het mobo beschadigd is. Heb ook andere vkaart geprobeerd, bios gereset, alles eruit gehaald en terug geplaatst maar nog steeds nix.

Wat denken jullie?

Heb in de search ook niets gevonden helaas. Hij geeft wel piepjes maar de betekenis daarvan zegt of vkaart of geheugen of mobo. lekker vaag dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 22:33 ]

Verwijderd

Die donkere plekken rond de bruggen kan kloppen omdat ze daar doormidden gelaserd/geknipt/whatever zijn.

Geen id of een teveel van artic silver je proc kan slopen...zou t wel graag willen weten aangezien ik ook wel s wat lomp ben.
De ultieme test is je proc op een andere plank prikken en kijken wat ie doet.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Check of de koeler goed om zit. Dus dat je 'm niet 180 graden gedraaid hebt... Heb ik ook een keer gehad en precies hetzelfde, wel aan maar geen beeld...

Check of er een uitsparing onder op de koeler zit. Deze moet dus aan de kant van de verhoging van je socket (waar ook socket op gedrukt staat).

Verwijderd

Zij je duidelijke brandverschijnselen of is er iets kapot bij de kern. Bij oververhitting zou je dus zwarte plekken bij de core moeten zien.
Het zou ook kunnen dat je de cooler er niet goed op gezet hebt, een beetje schreef, en dat je daardoor de kern heb gemold.
Als je foto's stuurt kunnen we misschien zien wat er mis is.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Keek net even op de site van artic silver.

Denk wel dat het spul heel erg goed geleid, check maar effe wat er inzit!!

Helaas denk ik dat je proc RIP is en mb ook als je heel veel pech hebt!

mcb1

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

heb je je cooler wel op cpu fan 1 aansluiting?

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
ik heb ook een keer over mijn athlon 1200 artic silver gemorst...
Met een wc papiertje er af gehaald en hij deed het gewoon prima...
Ik snap niet zo goed dat ie daar dood van kan gaan volgens mij zou hij het gewoon moetetn doen

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

sommige mobo's willen niet starten als je koeler te weinig toeren maakt.
het zou kunnen dat je nu een koeler hebt die dus te weinig toeren maakt.

test het met die geleende proc en met de oude koeling.

Verwijderd

Eerlijk gezegd denk ik eerder dat bij het monteren wat aan het moederbord is beschadigd of losgeraakt. Misschien heb je met een schroevendraaiertje de clip naar beneden geduwd en heb je wat geraakt?? Uitgeschoten??? Ram module los geraakt???? ATX powerplug deels losgeraakt??? etc..

(Die laatste heb ik ook wel eens gehad, zeer onrustbarend, precies wat jij krijgt..)

Arctic Silver geleidt dus niet. Er zit wel zilver in, maar dat zijn hele kleine deeltjes met een doorzichtige pasta waar de deeltjes in suspensie zitten.

(Inderdaad, lees hun website maar eens GOED) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 00:37 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb in de search ook niets gevonden helaas. Hij geeft wel piepjes maar de betekenis daarvan zegt of vkaart of geheugen of mobo. lekker vaag dus
Wees wat specifieker.. Welke/hoeveel piepjes hoor je :?
Gaat het om de config zoals vermeld in je sig? Welke BIOS zit erop? (Award of AMI)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

reiker

dan jij!

yeroen1979 schreef op 14 January 2003 @ 23:16:
heb je je cooler wel op cpu fan 1 aansluiting?
idd, heb je een moederbord die kan opstarten zonder dat je cpu fan op de fan connector zit (als dit het geval is) ?
sommige moederborden willen niet booten zonder dat je een fan op de cpu fan hebt aangesloten.

Zo gezegd, zo gedaan.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
damster schreef op 14 January 2003 @ 23:50:
sommige mobo's willen niet starten als je koeler te weinig toeren maakt.
...
Dat kun je oplossen door de bios te resetten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hehehe

Ik heb vorige week zaterdag nieuwe cooler geplaatst en precies zelfde probleem als die van jou.

Ik heb alles geprobeerd.... CMOS CLEAR, IDE KABELS UITGETROKKEN, CPU OPNIEUW geplaatst enzo... maar niets hielp!

Dus maandag ben ik terug naar winkel gegaan en bleek dat mobo dood was dus ik vrees het ergste... ik had nog 1 maand garantie op mijn Epox8KHA+ dus die kon terug naar service center.. alleen duurt het 1-4 weken voordat ie terug is. Dus ik heb maar nieuwe mobo gekocht.

Veel succes!

Trouwens ik had ook coolpasta over mijn hele CPU en toen heb ik met een zakdoekje schoongemaakt en het werkt nog steeds.... maar ik denk dat je tijdens vervangen van cooler een soort kortsluiting heb veroorzaakt want mijn oude mobo was helemaal niet beschadigd of wat dan ook en nog is ie doodgegaan.

[ Voor 23% gewijzigd door DJkim op 15-01-2003 08:09 ]

Lucky Goldstar

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

The_Greater schreef op 15 January 2003 @ 07:48:
Dat kun je oplossen door de bios te resetten.
Niet altijd. Veelal moet je de koeler ergens anders aansluiten (andere FAN headers of gewoon aan de molex) :)
DJkim schreef op 15 January 2003 @ 08:07:
maar ik denk dat je tijdens vervangen van cooler een soort kortsluiting heb veroorzaakt want mijn oude mobo was helemaal niet beschadigd of wat dan ook en nog is ie doodgegaan.
Dikke kans dat het ESD was (statische elektriciteit). Vooral met dit ijle weer en dikke truien moet je uitkijken..

• DJkim

DJkim

BalusC schreef op 15 January 2003 @ 08:17:

[...]
Niet altijd. Veelal moet je de koeler ergens anders aansluiten (andere FAN headers of gewoon aan de molex) :)
[...]
Dikke kans dat het ESD was (statische elektriciteit). Vooral met dit ijle weer en dikke truien moet je uitkijken..
Dus wat Balus hier zegt, kan allemaal kloppen dus ik zou het meteen naar winkel brengen en effe laten testen en tja als je mobo kapot is dan moet je dus 2-4weken erop gaan wachten.

Veel succes!

P.S hopelijk is Proc dood want dan kun je meestal een dealtje sluiten met winkel ;)

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan de fan kan liggen want die heb ik niet vervangen alleen het koelblok. De aansluiting is een molex via een 7v/12v schakelaar.

Ik heb nog een twijfelachtig mobo liggen waar alles op zou moeten werken. Ga deze vanavond proberen. Deze is tijdens gelijk soortig geval vervangen door die soltek. Bleek dus de proc te zijn. :S

De beepjes zijn constant lange onderbroken pieps.(je wilt niet weten hoelang ik erover gedaan heb voor ik een speakertje gevonden had)

• DJkim

DJkim

Bij mij kon je mobo aanzetten en hij kwam helemaal niet verder dus geen start scherm of bios wat dan ook. En bij Epox mobotje heb je altijd 2 led scherm waar je statu kan aflezen en die gaf 2 maal F dat is mobotje of proc niet goed. Bij jou is dat piepje die je hoort en trouewns niemand zegt dat het aan fan ligt alleen bij sommige mobo's als je cooler of coolpast niet er goed op zit dan wilt het niet eens starten. Dus check je proc bij een vriend of zo dan weet je toch zeker!

Lucky Goldstar

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Misschien moet je een jumper verzetten op je moederbord omdat die duron maar 100Mhz FSB heeft en je XP 133 had... Zou daardoor kunnen zijn dat je geen beeld hebt (of ff de BIOS resetten)

Blog (Linux-related)

Pagina: 1