Toon posts:

interne ehternet switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal, ik overweeg om een interne ethernet switch kaart te kopen.
Want ik wordt knettergek van all die kleine kassies naast mijn pc.
Heeft er mischien iemand ervaring met een switch die in een pci slot past?

Op de volgende pagina vind je een model die door alternate verkocht wordt.

http://www.w-linx.com.tw/products/network/int_hub.htm

Heeft iemand hier al wat ervaring mee?
Ik ben daar erg nieuwsgierig naar.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een leuk adaptertje, alleen het kost wel weer een PCI slot. Misschien is het een ideetje om een keertje zo'n switch en een netwerkadapter in 1 PCI kaart te maken, scheelt je toch weer een netwerkadapter (en weer een PCI slot).

Tsja, ik heb zoiets liever niet. Ik weet niet of je veel gebruik maakt van je netwerkje thuis terwijl je workstation uit staat? Want als je zo'n kaartje in je pc hebt zitten, en je pc staat toevallig even uit staat de switch dus ook uit... niet echt iets voor mij.

[ Voor 35% gewijzigd door Laurent op 14-01-2003 22:50 . Reden: bovenste stukje ]

Verwijderd

Topicstarter
De kaart komt in een linux bak met een onboard netwerkchip op het moederbord.
De netwerk chip ondersteunt wake-on-lan, het geheel moet als server gaan werken met de bedoeling dat hij nooit meer uitgaat, hopelijk kan ik de chip en de switch laten samenwerken.

Ik heb pci poorten genoeg want de server heeft voldoende aan de onboard grafische en sound chip.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 22:54 ]

Verwijderd

zou moeten kunnen toch
maar is het niet gemakkelijker om die swich in je kast te verstoppen
zodat je er geen last meer van hebt.Bij gistron verkopen ze hele kleine 5 poorts 10/100 swich/hub van dacht ongeveer 35€ inc adapter.Veel beter volgens mij

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ah, voor een servertje is het idd. leuk speelgoed. :)

Ik ga d'r van uit dat die PCI-aansluiting alleen is vanwege de stroom, met drivers zal je dus ook wel geen problemen krijgen. (anders zou je ook wel wat moeite krijgen met bv. een net-install van een OS) Ik heb geen directe ervaring met zo'n kaartje, dus ik kan je weinig verhalen over zo'n PCI-switch vertellen. (even afwachten dus)

Verwijderd

persoonlijk lijkt me het makkelijker om die switch gewoon ergens achter je kast te dumpen (heb ik ook) dan zie je er ook niks van :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb zelf een tijdje met een Target 10Mb 4-port interne hub gedraaid (incl Rt 8129 NIC :r )

Het was erg practisch terwijl het werkte, maar het ging zonder duidelijke reden na een jaar kapot (enige stuk netwerk hardware dat dat bij mij geflikt heeft). Dat is natuurlijk een ander product en een ander merk, maar het idee van een geintegreerde switch staat me daardoor ergens niet aan...

Oslik blyat! Oslik!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Voor switches moet je eigenlijk toch meer in Network Troubleshooting zijn :)

OH => NT dus..

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Volgens mij is dat ding eigenlijk 6 poorts

1 ingebouwde nic zodat de pc waar die inzit ook mee kan doen en nog eens 5 extra pc`s.

Zo heb ik ze wel eens eerder gezien in iedergeval.

Alleen werkt dit nou ook als je pc uitstaat? Oftewel geeft je voeding in standby genoeg prik om dat ding te laten werken ?

[ Voor 26% gewijzigd door raymonvdm op 15-01-2003 14:23 ]

Pagina: 1