Video4Linux spaghetti: wie help?

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Hallo Ik heb een tv / radio kaart met een Philips SAA 7134 chip, en een Philips tuner, de Aldi / Medion kaart, en ik wil deze gaan gebruiken onder linux.
Ik heb gekeken op de site van de SAA 7134 driver voor v4l2 (www.bytesex.org) en op http://www.thedirks.org/v4l2/, maar ik kom er niet uit.

Op de site van de SAA7134 driver staat dat ik de V4L2 patch moet toepassen. De standaard kernel bevat alleen V4L1. OK. Dan kom je via een link in een directory met een stuk of 10 patches die niet allemaal nodig zijn, welke wel staat er niet bij. ( http://bytesex.org/patches/2.4/). Ik gok dat ik de v4l2 en de videodev patches nodig zijn, misschien de tuner patch ook. De hammer en de scsi-media-change patch in ieder geval niet, de bttv waarschijnlijk ook niet, de i2c misschien. Van de rest heb ik geen idee.

Maar op de site van thedirks hebben ze het over nog andere patches en drivers. Heb ik die nodig of zijn die alleen bedoeld om V4L2 te patchen voor een boel andere chipsets?
Heeft iemand ervaring de SAA 7134 en linux?

edit:

In de forum data base stonden twee relevante threads, maar ook daarin stond niet welke patches uit de bytesex dir ik nodig heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Sir Isaac op 14-01-2003 22:19 . Reden: klein threadje gevonden in search ]

Verwijderd

Welke kernel heb je? Zorg dat je 2.4.20 hebt (duh). De videodev patch is handig maar niet noodzakelijk (fixt foutje in 2.4.20 i.c.m. oude videodev drivers - saa7134 is nieuwe videodev driver an heeft er dus geen last van). De v4l2 patch heb je wel nodig. Voor de rest heb je niks nodig. Daarna kernel recompilen en dan kun je de saa7134 module compileren en laden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 23:27 ]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 23:25:
Welke kernel heb je? Zorg dat je 2.4.20 hebt (duh). De videodev patch is handig maar niet noodzakelijk (fixt foutje in 2.4.20 i.c.m. oude videodev drivers - saa7134 is nieuwe videodev driver an heeft er dus geen last van). De v4l2 patch heb je wel nodig. Voor de rest heb je niks nodig. Daarna kernel recompilen en dan kun je de saa7134 module compileren en laden.
Ik heb net 2.4.20 geconfigureerd en wilde net gaan compileren. Ik bouw v4l2 meteen in!

Bedankt!