Toon posts:

[HDD] nu wel of niet stuk :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb hier een 3.2 gig harddisk van Samsung :X nou ist geval dat ik die in me Mp3 pc wil usen als opslag alleen als ik hem in die bak formateer (win98 SE CD geboot en dan format van cd) dan zit ervoor 65kb ofzo aan badsectors op :/

formateer ik dat ding in me eigen bak.. ook booten met win98SE cd en dan ook weer format van cd en dan vind die geen bad sectors :/

en k ken geen diagnostic tool vinden voor die hdd (zal aan mij liggen)

maar is dat ding nou brak of doet dat mobo brak ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

debug, fdisk, format, scandisk
in die volgorde, gaat hij dat goed doen, en geeft hij geen problemen, dan kun je er vanuit gaan dat je hdd in orde is

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 14 januari 2003 @ 22:09:
debug, fdisk, format, scandisk
in die volgorde, gaat hij dat goed doen, en geeft hij geen problemen, dan kun je er vanuit gaan dat je hdd in orde is
uhm debug? wat moet ik met debug doen?

[ME]kent dat niet namelijk /me voelt zig dom

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Zelfs al zitten er een aantal bad sectors op dan hoeft dit nog niet te betekenen dat de hele HD vernaggelt is. Denk er aan dat een HD een magnetisch laagje heeft. Na lang niet gebruikt te zijn zal de sterkte van deze laag zijn afgenomen. Dit kan voor de bad sectors gezorgd hebben. Wellicht dan 1 van beide PC's een andere timing heeft en de HD dus een 'retry' krijgt om zijn data te lezen.

Waar je wel op moet letten is dat je geen belangrijke data op deze schijf blijft bewaren zonder voor een goede backup gezorgd te hebben. O-)

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
nightowl schreef op 14 January 2003 @ 23:36:
.

Waar je wel op moet letten is dat je geen belangrijke data op deze schijf blijft bewaren zonder voor een goede backup gezorgd te hebben. O-)
t was toch voornamelijk de bedoeling als SWAP schijf,
3.3 gig maxtor voor boot en progzels
3.2 gig samsung als rotzooi schijf
en en 40 gig ibm (currently @ 32) voor mp3 ed :)