Toon posts:

WAP: berichten schrijven zonder verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over WAP. Wanneer je een WAP verbinding met een website maakt (op je mobiel dus) en je wilt vervolgens een formulier invullen blijft je verbinding openstaan, waardoor het erg duur kan worden een bericht te plaatsen. Weet er iemand of het mogelijk is (op de Nokia 3410) een bericht van tevoren te schrijven en bij het verbinding maken met WAP meteen te verzenden naar de pagina of meteen in te vullen in een veld? Zo ja, hoe?

Bedankt,

Jeroen

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:06

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Hmmnee. Helaas. Je hebt hier niet de juiste telefoon voor.

De Nokia 3410 is geen toestel met WAP over GPRS-support. Als je een GPRS-telefoon hebt, dan betaal je alleen voor de verzonden en ontvangen data, niet voor de duur dat je verbinding hebt.

Ik trap nu waarschijnlijk een open deur in, of niet? :)

offtopic:
Overigens, groeten hoeven niet onder je posting. Tweakers onder elkaar groeten elkaar constant. Zie ook de FAQ.

... en oranje! :P

Verwijderd

Topicstarter
Dus er is geen enkele manier om een tekst van tevoren op te slaan en deze bij het invullen van het tekstveld in te voegen?

Verwijderd

nee, helaas niet. heb zelf ook de 3410 en daarmee is het niet mogelijk zoals iNSaNe-oNe al aangeeft.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
WAP is een dynamische verbinding, op het moment dat je de verbinding verbreekt, toestelafhankelijk zal deze of opnieuw moeten inbellen, of hij zet meteen de browser uit, WAP is ook vrij traag, vergelijk het maar met een 9600 modem, vandaar de traagheid die ook partij speelt, je kan er vrij weinig aan doen, gewoon ingebeld blijven is vaak de enigste optie. (overigens, zodra de verbinding verbreekt zul je ook weer het starttarief moeten betalen, dus of het goedkoper is, niet echt)

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
teckna, met WAP bedoel je zeker GSM... WAP over GPRS is namelijk wel snel, goedkoop en altijd online :)

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
doubleduh schreef op 15 January 2003 @ 08:33:
teckna, met WAP bedoel je zeker GSM... WAP over GPRS is namelijk wel snel, goedkoop en altijd online :)
ik bedoelde ook de ouderwetse wap, wap staat voor wireless aplication protocol en is niets meer dan een protocol om gegevens over te versturen (vergelijk het met het www) en zal meestal over een 9600 lijntje gaan aangezien dat een max is , dat je wap ook over gprs kan gebruiken is alleen maar mooi en natuurlijk veel sneller gprs is de verbinding die je maakt met de centrale en op het moment dat jouw gprs verbinding snel is zal je wap verbinding vliegen, zeker als je het ouderwetse wap gewent bent.
Pagina: 1