Dit is een...350watt voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een hele tijd geleden een Pc besteld. Nou heb ik bij sommige spellen problemen. Ik doe de kast open en denk ik:

verrek, ik dacht dat ze een 350watt voeding in de ''supertopper2000+'' zouden doen. Even voor de duidelijkheid, op de zijkant staan: maximum output is 300watt
Die waarden die dat ding aangeeft zijn ook al niet helemaal jofel. Dus: ben ik nou gek of is dit http://groups.msn.com/dut...tion=ShowPhoto&PhotoID=27 een 350 watt voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
is idd maar 300 ben ik bang :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 21:23

icecoolsniper

never run from a sniper!

tis 300W kijk maar naar dat stukje van maximum output 300W is duidelijk genoeg lijkt me

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
stelletje oplichters (Salland automatisering te Raalte)
Maar hij gaat deze week nog op RMA, heb het nummer al gekregen. Hopen dat ik niet weer zo'n klotevoeding krijg met een 12v van 13.37v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
deze post is geen dubbelpost, alleen reactie op icecool)

yep yep (ik zie icecoolsnipers reply)
Maar je weet maar nooit als ze gaan zeuren over allerlei zaken...

Duidelijkheid: Zouden ze kunnen zeggen
salland: nee hoor! is een 350watt genoteerd als een 300, ennuh... Is niks mis mee, kosten van testen zijn €17,50 a.u.b :/

[ Voor 19% gewijzigd door Joe-star op 14-01-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

OMG !!! Wat een oplichters, weet ik iig dat ik daar nooit wat hoef te halen :/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Das wel duur voor testen, is wel een oplichters bedrijfje zeg.

Btw gebruik volgende keer de edit knop om dubbel posts te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Joe-star schreef op 14 January 2003 @ 21:49:
stelletje oplichters (Salland automatisering te Raalte)
Maar hij gaat deze week nog op RMA, heb het nummer al gekregen. Hopen dat ik niet weer zo'n klotevoeding krijg met een 12v van 13.37v
o was jij dat met die '1337e' voeding :)

ja ook nogal een brakke voeding als ie 13.4v geeft over de 12v lijn...

ik weet niet wat ie kostte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

In ieder geval... kan natuurlijk wel 350 zijn, maar laat de waarden eens zien(constant 13,70 ?) , en watvoor hardware zit er dan in dat toppertje van toen ? Want de problemen hoeven helemaal niet bij de voeding te liggen. Daarnaast WATVOOR problemen ?

Trouwens over salland.. ik vind dat ze echt goede service hebben ! Ze zijn altijd goed bereikbaar, zelfs via msn. Ik vraag wat over mijn voeding via rma.. en hij zegt, ow die is net binnen, word morgen getest denk ik... dus ik ok... hij minuut later, ik test hem nu wel :). En ja, kheb netje s nieuwe voeding gekregen :). Ook die 300 watt kan een foutje zijn van salland, net of jij nooit fouten maakt ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-01-2003 22:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

staat overal anders op internet dat het een gewone 300watt voedings is anders :)

ik zou het niet betalen en toch echt een 350watt eisen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55
Ik heb een beetje gerekend en ik kwam op 346W. Het meer dan 300W. Maar het is geen 350W maar een 300W voeding. Model : LC-A300ATX. Alleen die 300 verklapt het al.
(3.3 * 20)+(5 * 30)+(12 * 10)+(5 * 2)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-03 19:13
Echte afzetters daar bij die zaak.

Staat er trouwens ook 350 ergens op de bon toevallig?

[ Voor 30% gewijzigd door Sanchezzz op 14-01-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

voodooless

Sound is no voodoo!

problemen met spelletjes. Ik denk neit dat dat met je voeding te doen heeft. Klink eerder naar een rotte DIMM of zo...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
http://is41.introweb.nl/c...504160470624/Catalog/1122

ff over hele situatie. Ik had dus die Pc besteld. Kwam aan: verkeerde kast (rainbow)
Nouja, dan maar een maatje kleiner, het was wel hetzelfde model. Later heb ik nog een mail gestuurd:

Waarom heb ik een GM (midi) als ik voor een veel grotere kast heb betaald?
Salland: We hadden die grote niet meer op voorraad, maar stuur maar terug.

haha, dikke l*l, ik doe geen Pc op de post die ik al heb betaald (700). |:(
Maar na een lange tijd van crashes in Ut2003 begint mijn humeur op te spelen. Salland is qua service wel goed, ze staan je altijd te woord. Maar wat ik dan echt slordig vind is het feit dat je dus nogeens een juiste kast kan leveren, en dat doe je expres

Maar deze voeding gaat morgen terug, hopen dat ik met mijn nieuwe voeding geen problemen ga krijgen. Owee als ze mijn verzendkosten niet terugbetalen :| Een ding weet ik zeker: volgende Pc bouw ik zelf wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Joe-star op 14-01-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou morgen terug gaan en keihard dit probleem voor hun leggen want dit kan natuurlijk niet. er staat op de foto duidelijk dat het 300watt is. en amd heeft 350 watt om goed te kunnen werken. wordt wel een beetje droevig over dat dit nog voor komt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Zelf noem ik het aftroggelen ''Zo weer een tevreden klant, alleen hopen dat die zware bak het houdt met een 300 watt cheapo...''
Die voedingen uit die rainbow sucken sowieso al. Als mobo had ik zelf een asus genomen (wel kt333)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 17:37
deepspace schreef op 14 januari 2003 @ 22:16:
problemen met spelletjes. Ik denk neit dat dat met je voeding te doen heeft. Klink eerder naar een rotte DIMM of zo...
*HARDE BUZZER KLINKT*

Dit soort instabiliteitsproblemen komen echt 8 à 9 van de 10 keer door een slechte voeding.

(Dat cheap-ass geheugen daar soms gevoeliger voor lijkt te zijn (en het dus lijkt alsof de problemen weg zijn met ander geheugen), blijft een brakke voeding echt klote.)

Kijk alleen al naar die 12 V output op dat etiket, dit ding is echt een lachertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Ik ga de voeding proberen die ze op gaan sturen, anders wordt het een enermax. Met het geheugen is niks mis. memtest zonder fouten.

Ik heb de kop van de brief die ik invoeg bij die RMA ''boze brief genoemd''

Ik ga de bevindingen van mijn ''nieuwe voeding'' in dit topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom..... Salland sucks en voeding sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
voeding is wel degelijk 350W

er staat 5V + 3.3 combined = 300W

dus ZONDER de 12V

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, eerlijkgezegd niet echt problemen met Salland gehad, heb daar mijn XP2000+ gekocht met een POV Geforce IV XP, en niet te vergeten 6 thumbscrews ;).

Had het na 3/4 dagen binnen. Het andere gedeelte had ik besteld bij Perfect-systems (de ene had geen Abit de ander geen POV..) en dat had ik pas na weken binnen omdat het mobotje op zich liet wachten.

Maar dit valt me tegen. Ik zou echt die 350W voeding eisen.

Verder heb ik zelf een A-Open 300W voeding dus ism die XP2000+, eerlijkgezegd geen problemen mee.. FSB = 146, CPU @ 1,75 vcore en 100% stabiel. GF4 @ 320/722, dus volgens mij heeft een XP niet zoals hierboven staat persé een 350 Watt voeding nodig, maar iig wel een van degelijke kwaliteit uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 23:17:
Kortom..... Salland sucks en voeding sucks...
offtopic:
Beetje kort door de bocht om dit zo te roepen, vind je ook niet? :?

Het is nog altijd zo dat je met een redelijk woord veel verder komt dan gelijk met een botte bijl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Ik heb ook eens bij salland besteld. Eerst een order met onder andere geheugen en een moederbord. Ik heb ze opgebeld of ze het hadden, want het moederbord was moeilijk te krijgen ze hadden het op voorraad, en wilden het wel voor mij apart leggen, het geheugen (niet moeilijk te krijgen) was alleen pas over 2 dagen binnen... nou ja, geen probleem, maar na 4 dagen nog geen verstuurbevestiging.

Nog maar eens gebeld. "Nee meneer, het geheugen is inmiddels binnen maar het moederbord hebben we niet meer, en komt ook niet meer binnen. Toen werd ik echt pissig... ze wilden mij wel een duurder moederbord verkopen, maar daar had ik geen trek in, moest ik bij betalen, toen wilden ze eentje voor de zelfde prijs aanbieden maar die had maar de helft van de functies :(

Naja, de volgende dag gebeld, en gezegd dat ik een ander moederbord (was 5 euro duurder voor hun) ook wel wilde accepteren, maar niet wilde bijbetalen (het moederbord was minder goed, maar ja, zij hadden het verprutst door mijn moederbord waarvoor ik gebeld had aan een ander te verkopen, en ik wilde een moederbord... zij 5 euro toegeven, en ik iets minder functies... geven we beiden wat in).. maar daar was geen discussie over mogelijk... Toen boden ze aan dat ze de koop wel ongedaan wilden maken, en toen werd ik helemaal giftig... ZIJ hebben toch een fout gemaakt, ik niet???

Naja, nu is mijn vriendin bijna afgestudeerd met Sociaal Juridische Dienstverlening, en blijkt consumentenrecht nou net een van haar favoriete onderwerpen te zijn, in het wetboek nagezocht en ik stond volledig in mijn recht. Salland heeft het verprutst en zal het goed moeten maken.

Weer een paar dagen later gebeld, met de mededeling dat ze een laatste kans hebben om mij iets anders aan te bieden (waartoe ze verplicht zijn, gezien ik ze al een (meer dan redelijk) alternatief heb geboden) waartoe ze WETTELIJK verplicht zijn, krijg ik te horen: "Oh, we krijgen er toch nog een paar binnen, nu heb jij geluk hè..."

Ik heb de haak er op gegooid en heb mijn order afgewacht, welke gelukkig wel goed binnenkwam...

Salland automatisering.... behalve een stelletje schoften omdat ze inderdaad zich niet aan hun afspraken houden, :r ik er ook nog eens op omdat ze dingen beweren die 100% tegen de wet zijn

Salland automatisering :r :r :r

Noem mij maar kort door de bocht, maar sommige dingen kunnen gewoonweg niet...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Laatst online: 28-08 10:51

justanotheruser

#hashtag

geen LOL, bij salland automatisering heb ik ook al gezeik gehad.......................................................

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:44

Dark

who tweaked the light?

Sine schreef op 14 January 2003 @ 23:25:

dus ZONDER de 12V
vandaar ook model: LC-A300 ATX :z ... dit is echt wel een 300watter hoor...

er zijn volgens mij geen voedingen die 300w op de 5+3.3v geven, want dan zou het een 900w voeding moeten zijn, een 430w enermax geeft 180w op die 2 lijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salland heb ik zelf geen ervaring mee maar mijn broertje heeft zijn compu 3 keer terug moeten sturen. Eerst waren er stroomproblemen, Later was zijn mem niet goed en vervolgens blleken ze ook nog eens geen koelpasta op zijn proc gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisja
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 23:20
Ik heb ook eindelijk na 2 weken wachten een reactie ontvangen dat ze het mobo en geheugen hebben opgestuurd..... (levertijd wat 2 tot 3 dagen, maak dat de kat wijs).
Nu maar hopen dat het goed aankomt en dat het de goede onderdelen zijn......
Ik zal alleen niet snel meer iets kopen bij Salland als ze de service niet verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ergens een draadje over voedingen op GoT waarin precies wordt uitgelegd hoe het werkt.

Theoretisch is dit een 336 Watt voeding, maar max is afgetopt naar 300.

Je moet niet de voltages optellen, maar de verschillende voltages met hun amperages vermenigvuldigen en dan deze uitkomsten optellen. Bij deze voeding kom je dan uit op 336. De fabrikant heeft hem afgetopt op 300. In de praktijk beteknt dit dat je supported tot 300W kan belasten, maar dat 336 ook wel kan, maar dan garandeert de fabrikant de juiste werking niet meer. Boven de 336 gaat het zowiezo mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
inderdaad Empie, wet consumentenrecht heet dat ofzo. Staat wel ergens in mijn Economie-boek.

en Sine, er staat duidelijk op die voeding dat de maximum output 300 watt is. Maar voordat Salland gaat zeiken over het feit dat ze wel de juiste voeding geleverd hebben, graag een andere a.u.b

Maaaar....ik heb hem al opgestuurd. Kostte mij wel weer €5.50
een ding is duidelijk, bij Salland ga ik nooit meer kopen, ofdat je dat zelf wel doet moet jij maar weten.

Zoals al eerder gezegd laat ik de kwaliteiten van mijn ''nieuwe'' voeding weten als ik hem binnenkrijg.
-------------------------------------------

ff een edit (bij een nieuwe post denken sommige van jullie op bewuste dubbelpost)

Dit topic is best wel goed aangezien er veel mensen zijn die er niet zeker van zijn hoeveel watt dit nou precies is. Ik heb al vereschillende dingen gehoord: weldegelijk 350 watt, 336 watt, 300 watt, kutvoeding :r

[ Voor 26% gewijzigd door Joe-star op 15-01-2003 17:42 . Reden: meningsverschillen Gotters ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sine schreef op 14 January 2003 @ 23:25:

dus ZONDER de 12V
goeie ogen heb je dan als je dat kan lezen, nofli
Ik meen iets van 140 te lezen voor die combined power, jammer dat die foto daar net een beetje blurry is, maar als ze je deze voor een 350 watter verkocht hebben dan ben je mooi gepaald.(laats een test gezien met goedkope voedingen waarvan er een flink aantal zelfs al voor het bereiken van het max vermogen doorfikten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe-star schreef op 14 januari 2003 @ 22:24:

Owee als ze mijn verzendkosten niet terugbetalen :| Een ding weet ik zeker: volgende Pc bouw ik zelf wel.
Heb jij als tweaker nog nooit een systeem zelf gebouwd?:+

Maar goed,
Ik vind dat je iets te fel uithaald naar deze winkel, het is natuurlijk vervelend dat het gebeurt, maar ieder mens maakt vergissingen. Iedereen reageert uiteraard anders op zulke dingen, maar dat is uiteraard mijn mening. Verder moeten ze uiteraard het product vervangen als je idd betaald hebt voor een 350W. Dat zijn ze verplicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Joe-star schreef op 15 januari 2003 @ 17:36:
inderdaad Empie, wet consumentenrecht heet dat ofzo. Staat wel ergens in mijn Economie-boek.

en Sine, er staat duidelijk op die voeding dat de maximum output 300 watt is. Maar voordat Salland gaat zeiken over het feit dat ze wel de juiste voeding geleverd hebben, graag een andere a.u.b

Maaaar....ik heb hem al opgestuurd. Kostte mij wel weer €5.50
een ding is duidelijk, bij Salland ga ik nooit meer kopen, ofdat je dat zelf wel doet moet jij maar weten.

Zoals al eerder gezegd laat ik de kwaliteiten van mijn ''nieuwe'' voeding weten als ik hem binnenkrijg.
-------------------------------------------

ff een edit (bij een nieuwe post denken sommige van jullie op bewuste dubbelpost)

Dit topic is best wel goed aangezien er veel mensen zijn die er niet zeker van zijn hoeveel watt dit nou precies is. Ik heb al vereschillende dingen gehoord: weldegelijk 350 watt, 336 watt, 300 watt, kutvoeding :r

Afgehandeld dus. Flamen op Salland Automatisering doe je maar ergens anders...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.