2D kwaliteit: G550 of Radeon 8500?

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Ik heb een hoop topics doorgelezen maar krijg mijn vraag niet beantwoord: voor een systeem met een 22" monitor zoek ik een videokaart met goede 2d kwaliteit.

De Matrox parhelia en de Radeon 9700pro, aangeraden door tweakers Best Buy (workstation) zijn mij te duur. De Matrox g550 (E 120) heeft een goede prijs, maar ik vraag mij af of deze snel genoeg is. Dan is er de Radeon, welke een goede 2d kwaliteit schijnt te hebben. De Radeon 8500 komt er in verschillende topics goed uit qua 2d.

Graag zou ik voor de Matrox g550 kiezen, maar omdat deze kaart al een tijd op de markt bekruipt mij het gevoel dat deze niet meer snel genoeg is voor een nieuw systeem. Heb ik dat verkeerd?

Een heel groot en stoer systeem.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Mjah, als je nooit spellen speelt kan je gewoon de Matrox nemen. Als je graag een spelletje speelt, neem dan de Radeon 8500

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Mijn ervaring met een g100 vs 7500 build by ati op mijn eizo 21", is dat de matrox een duidelijk beter beeld geeft.

Ik zie na het kkijken op de matrox dat de 7500 veel meer trilt.... (zelfde aantal hz....)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zoals al gezegd : gebruik je je compu alleen voor internet/office/en andere simpele dingen neem dan een matrox.
deze hoeft dan niet "snel" te zijn.
ga je ook spellen nemen dan zou ik zelf voor een ati gaan.
deze heeft ook een goed 2d beeld en ook kan die nog goed mee met 3d :)
de 8500 dan he ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Zolang je geen fervent gamer bent is die Matrox meer dan snel genoeg.

Ik werk zelf met een Matrox G550 in een P4 2,4GHz met 512 MB Ram met 2 18" tft schermen en de Matrox kaart vertraagd het systeem zeker niet.

Ik heb zelf ook een tijdje met een Radeon 8500 gewerkt (in bruikleen van een vriend) en de 2D kwaliteit van de Matrox vind ik wel beter.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

Korakal

Up up up!

Zelf heb ik de G550 DH in mijn pc. Naar volle tevredenheid. Fijne 2D kwaliteit en goeie TV-out (tegelijk met gewoon beeld, onafhankelijk).
En spellen speel ik idd toch nooit :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb hier het oudere broertje van de 550, de 450 in mijn bak en die geeft perfect beeld. Er zit ook een ATI Radeon 8500 in en om heel eerlijk te zijn zie ik geen verschil in kwaliteit (kan ook komen doordat er een iiyama aan hangt die nou niet bekend staan om de beste kwaliteit).

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

seef schreef op 14 January 2003 @ 21:25:
Ik heb een hoop topics doorgelezen maar krijg mijn vraag niet beantwoord: voor een systeem met een 22" monitor zoek ik een videokaart met goede 2d kwaliteit.

De Matrox parhelia en de Radeon 9700pro, aangeraden door tweakers Best Buy (workstation) zijn mij te duur. De Matrox g550 (E 120) heeft een goede prijs, maar ik vraag mij af of deze snel genoeg is. Dan is er de Radeon, welke een goede 2d kwaliteit schijnt te hebben. De Radeon 8500 komt er in verschillende topics goed uit qua 2d.

Graag zou ik voor de Matrox g550 kiezen, maar omdat deze kaart al een tijd op de markt bekruipt mij het gevoel dat deze niet meer snel genoeg is voor een nieuw systeem. Heb ik dat verkeerd?
Tja, wat zijn je eisen? 2048x1536@100Hz of 1280x1025@75 Hz zijn beide gangbare resoluties voor een 22". De eerste zul je een flinke 2d kaart voor nodig hebben, de 2e moet met een beetje geluk met een fatsoenlijke GF2 MX nog wel scherp te krijgen zijn.
Ietsje meer info over het gebruik voor een beter antwoord gaarne! :+

de betaler vervuilt

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik dacht laatst een test gelezen te hebben, waarin de Radeon 9000 werd geprezen om zijn goede 2D kwaliteit, en buiten dat kun je er een leuk spelletje mee spelen. De prijs is ook zeer acceptabel, hoe het met de 3D staat weet ik eerlijk gezegd niet, maar als je overweegt een G550 te kopen zit je met deze vast niet slecht.

edit:
Ik zie na wat zoekwerk dat de 9000(pro) wel wat achterblijft op de 8500(pro) qua snelheid.

[ Voor 15% gewijzigd door Positron op 14-01-2003 22:41 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Pagina: 1