Toon posts:

[WIN2000] realtek zorgt voor vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Dr zijn veel onderwerpen al over realtek netwerkkaart maar een oplossing voor dit probleem heb ik nog niet kunnen vinden:

Kep momenteel een realtek 8135 netwerkkaartje. In een ouwe pc gestopt en wilde met Casema-kabel eens lekker inloggen. OS= WIN98. Bij het inbellen al meteen een foutmelding...iets van error TCP-IP STACK. (wel alle onderdelen geinstalled, ook de driver van heet kaartje)

Vol goeie moed WIN2000 geinstalled in de hoop dat die het wel zou doen. Resultaat: zodra ik het kabeltje in me netwerkkaart plug looptie vast! Systeem hangt meteen! verder herkent hij het kaartje meteen. Wel vaag was dat er in me apparaatbeheer ineens een AZTech pnp fax modem was gevonden...en die is toch echt niet aanwezig...

Er zijn verder geen conflicten tussen hardware aanwezig.

Iemand een idee wat ik kan doen?

Verwijderd

Kaartje omruilen..!?
Lijkt mij het meest voor de hand liggend.

Pakt hem bij 2 systemen niet, en Realtek moet bij Windows 2000 Plug & Play zijn

Verwijderd

Topicstarter
kaartje werkte een week geleden op een andere pc perfect? lijkt me sterk dattie ineens de pijp uit is?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb ooit eens een sitecom kaartje met een realtek chipset gekocht, en nooit aan de praat gekregen.
Niet onder windows en niet onder linux.
was de eerste en laatste keer dat ik zoiets gekocht heb.
Ik had het toevallig heel snel nodig en dit was het enige voor handen bij de Dixons.
Verdere pc winkels hebben we hier niet.

Ik hou het nu maar op Intel kaartjes.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:42
dan heb je gewoon een kapot kaartje gehad. die sitecom dingen worden door elke os wel ondersteund. 2000/xp/linux hebbe geen drivers nodig.

het is goed koop en werkt goed (zolang het werkt )

dus het kan idd voor de topicstarter het geval zijn dat de kaart overleden is. brandt het lampje dan wel als je de kabel erin plugt? misschien iets met dhcp

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Het kan dus zomaar he, dat ie "de pijp" uit is..

FLoorcore: kaartje werkte een week geleden op een andere pc perfect?

Probeer het nog eens op die PC..
Dan is alles uitgesloten :)

Verwijderd

Je hebt het kaartje dus overgezet naar een anderen PC. Denk altijd even aan statische electriciteit.
Ik vergat voor het overzetten van me Ati Radeon 9700pro even de verwarming aan te raken... ik hoorde een vonk springen. Dag Ati Radeon 9700pro :(

Dit kan met jou NIC ook zijn gebeurt. 3com / intel NIC's hebben goede garrantie

Verwijderd

Topicstarter
Jah kaartje terug gezet in een andere pc en dan kan ik weer gewoon internetten!
Pagina: 1