Ik heb 4 tabellen
tabel1: merken
merk_id
omschrijving
tabel2: types
type_id
merk_id
omschrijving
tabel3: carkits
carkit_id
omschrijving
tabel4: prijzen
prijs_id
type_id
carkit_id
In merken staan automerken (Bijv. BMW) en in types de types van het merk (Bijv. 3-serie, 5-serie, etc.).
In carkits staan de verschillende soorten carkits die er leverbaar zijn en in prijzen staan de prijzen die bij de combinatie van een carkit in een specifieke auto moeten.
Ik moet nu een tabel maken met langs de horizontale as de carkits en langs de verticale as de autos.
Dus bijvoorbeeld zoiets:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik zat te denken om eerst met een script een multi-dimensionale array te vullen met de gegevens en die later met een ander script tot een HTML-tabel te parsen.
Dan krijg je dus bijvoorbeeld zo'n array:
Is dit makkelijk voor elkaar te krijgen met 1 makkelijke query? Of moet ik queries gaan nesten?
tabel1: merken
merk_id
omschrijving
tabel2: types
type_id
merk_id
omschrijving
tabel3: carkits
carkit_id
omschrijving
tabel4: prijzen
prijs_id
type_id
carkit_id
In merken staan automerken (Bijv. BMW) en in types de types van het merk (Bijv. 3-serie, 5-serie, etc.).
In carkits staan de verschillende soorten carkits die er leverbaar zijn en in prijzen staan de prijzen die bij de combinatie van een carkit in een specifieke auto moeten.
Ik moet nu een tabel maken met langs de horizontale as de carkits en langs de verticale as de autos.
Dus bijvoorbeeld zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
| ################################################## #*********# Nokia 3110 # Nokia 6210 # Nokia 6310 # # 3-serie # 123,- # # 213,- # # 5-serie # # 321,- # 342,- # # 7-serie # 400,- # 400,- # 400,- # ################################################## |
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik zat te denken om eerst met een script een multi-dimensionale array te vullen met de gegevens en die later met een ander script tot een HTML-tabel te parsen.
Dan krijg je dus bijvoorbeeld zo'n array:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $fruits = array ( "3-serie" => array ( "Nokia 3110" => "123,-", "Nokia 6210" => "", "Nokia 6310" => "213,-" ), "5-serie" => array ( "Nokia 3110" => "", "Nokia 6210" => "321,-", "Nokia 6310" => "342,-" ), "7-serie" => array ( "Nokia 3110" => "400,-", "Nokia 6210" => "400,-", "Nokia 6310" => "400,-" ), ); |
Is dit makkelijk voor elkaar te krijgen met 1 makkelijke query? Of moet ik queries gaan nesten?