Plaatje over Applet?!

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Kan dit?

Ik heb dit al gevonden, maar wat ik ook doe het de applet blijft op de voorgrond.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div style="position:absolute; z-index:1; left: 0px; top: 0px; visibility: visible; }
[img]"backgroundplaatje">
</div[/img]

<div style="position:absolute; z-index:0; left: 0px; top: 0px; visibility: visible; }
<APPLET .......................>
.....................
</APPLET>
</div>

Iemand?

[ Voor 11% gewijzigd door Bernaar op 14-01-2003 21:09 ]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik snap niet waarom je die DIV visible houdt als je het applet niet wil zien?
Dus als je het niet zichtbaar wilt:
Maak de div eens overflow hidden, niet visible, en 0px hoog bij 0px weid.
Maar je openingspost is helaas niet erg informatief, en mijn oplossing so simpel dat je daar zelf nog wel aan gedacht had.

Human Bobby

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Justice schreef op 14 January 2003 @ 21:18:
Ik snap niet waarom je die DIV visible houdt als je het applet niet wil zien?
Dus als je het niet zichtbaar wilt:
Maak de div eens overflow hidden, niet visible, en 0px hoog bij 0px weid.
Maar je openingspost is helaas niet erg informatief, en mijn oplossing so simpel dat je daar zelf nog wel aan gedacht had.
Ik wil een deel van mijn applet bedekken met een plaatje. Ik wil hem dus niet ontzichtbaar maken.

Verwijderd

Een applet ligt als object op de browser, en heeft altijd de hoogste z-index. Enige wat je kunt doen is een chromeless window eroverheen positioneren :P

Verwijderd

Jammergenoeg voor je is het niet mogelijk om een layer over een java-applet heen te leggen. Hetzelfde geld voor layers over checkboxes ed. Daar was een dag of wat geleden ook een topic over. Je zult dus zelfs aan de applet aan het knutselen moeten gaan, of een andere optie verzinnen.

Verwijderd

Wat je ook nog kunt doen is een iframe in een div over de applet positioneren :P

<div style="position:absolute;top:10px;left:10px;"><iframe src="dummy.html"></iframe></div>

>:)

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 15:21

:murb:

@murb.nl

Idee van Grodijnstok is wel erg lelijk zeg! ;) ... khad het zelfde probleem toen ik een html pagina als een object ipv een iframe wou implementeren (vanwege het xhtml strict krijgen van een pagina...) IE zat dus te kloten dat een object gewoon alle z-indexes mag ignoren, en gewoon domweg bovenaan komt te staan.
Enigste wat misschien kan werken is dus een lelijke oplossing; maar volgens mij wil gordijnstok net het omgekeerde van wat ik eens zou proberen; nl. de applet in een andere pagina zetten, en deze dmv een iframe inladen... een iframe kan nl. wel z-indexes mee krijgen in IE ...
Pagina: 1