[WIN2K A.S.] Time server probleem.

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb sinds kort een andere server met WIN2K Advanced Server. Nu krijg ik heel erg vaak vanaf mijn XP werkstation de melding dat ik geen toegang heb op de server omdat de klokken niet goed gesyngroniseerd zijn. Wanneer ik mijn server of werkstation reboot krijg ik die melding niet meer, maar staan de klokken niet goed. Zet ik de klok weer goed, krijg ik dezelfde problemen. Heb net zelfs gehad dat ik via het netwerk op de server zelf niet in de NETLOGON map kon komen omdat die klok op 1 of andere manier niet goed staat. Verder kan ik dan ook geen gebruikers beheren. Het lijkt wel of dat ding alles blokkeert in de Active Directory. Nu is de vraag: Kan ik dit verhelpen dat ik deze melding niet meer krijg en toch de klokken goed blijven staan? Of als daar geen oplossing voor is, die automatische syngronisatie eruit gooien zodat ik geen meldingen meer krijg dat ik geen toegang meer heb? Hieronder nog info van de server.

- Celly @ 566 mhz
- 128 mbram pc133 (over een weekje 256 mb pc133)
- Win2K Advanced Server engelse versie zonder servicepacks
(morgen komt er sp3 op) Ik ben de cd kwijt.. opnieuw besteld bij Micro$oft

Info over xp werkstation waarop ie de problemen geeft.

- Intel P4 1,7 ghz
- 256 MBRAM pc800
- WinXP Pro Nederlandse versie.

Voor derest heb ik hier nog wat Win98 en ME bakken aan t netwerk hangen en daar krijg ik gewoon de melding dat ik geen toegang heb op de server.

Alvast bedankt ;)

//EDIT:

Hieronder nog een paar pics van de foutmeldingen op mijn server:

Afbeeldingslocatie: http://www.dankers-cases.nl/tweakers/netlogon.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dankers-cases.nl/tweakers/activedirectory.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door WiNlUx op 19-01-2003 00:36 . Reden: Pics toegevoegd :P En ik was de cd kwijt ]

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ga eens beginnen met die servicepacks, die zijn er niet voor niks. Ook voor winXP is sp1 uitgekomen ondertussen, gooi die er voor de grap ook eens overheen.
Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee (leuk knoeiwerk :P) maar de Active Directory schijnt een vak apart te zijn...

• WiNlUx
bart1234 schreef op 14 januari 2003 @ 20:53:
Ga eens beginnen met die servicepacks, die zijn er niet voor niks. Ook voor winXP is sp1 uitgekomen ondertussen, gooi die er voor de grap ook eens overheen.
Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee (leuk knoeiwerk :P) maar de Active Directory schijnt een vak apart te zijn...
Laat ik dat dan maar eens doen op de server. SP1 voor XP heb ik slechte ervaringen mee. Daar gaat zowat mn pc van flippen als ik die cd er al in doe :P
Maar waarom zou ik eigenlijk die servicepacks erop gooien? Zelf denk ik dat het weinig zin heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door WiNlUx op 14-01-2003 20:58 . Reden: IETS TOEGEVOEGD KGGG ]

Verwijderd

WiNlUx schreef op 14 januari 2003 @ 20:57:
[...]

Laat ik dat dan maar eens doen op de server. SP1 voor XP heb ik slechte ervaringen mee. Daar gaat zowat mn pc van flippen als ik die cd er al in doe :P
Maar waarom zou ik eigenlijk die servicepacks erop gooien? Zelf denk ik dat het weinig zin heeft.
De allereerste vraag die je bij iedere helpdesk krijgt die ook maar iets met Microsoft producten doen is:" Welk servicepack draait er??"

80% van de problemen los je hiermee op..

Ik snap het ook niet.. (Hoewel je in een sp van 40Mb een hoop dan wegstoppen..)

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 21:04:
[...]

De allereerste vraag die je bij iedere helpdesk krijgt die ook maar iets met Microsoft producten doen is:" Welk servicepack draait er??"

80% van de problemen los je hiermee op..

Ik snap het ook niet.. (Hoewel je in een sp van 40Mb een hoop dan wegstoppen..)
Jullie horen van me als ie het nog steeds niet doet. ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie meent dat er in de laatste CT bij de ingezonden brieven iets stond over W2K / WinXP en NTP c.q. Time services van MS.

Zal eens ff opzoeken

Braaikamer - Smoke&BBQ

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
WiNlUx schreef op 14 januari 2003 @ 20:57:
[...]

Een servicepack is niks anders dan een groot pakket bugfixes. Waarom zou het nut hebben die te installeren ;)

• WiNlUx
bart1234 schreef op 14 January 2003 @ 21:21:
[...]

Een servicepack is niks anders dan een groot pakket bugfixes. Waarom zou het nut hebben die te installeren ;)
Ja, en ik geloof dat dit geen bugs zijn.

Verwijderd

Als je met een loginscript draai, zet je gewoon: net time /domain:domainserver /set /y en je klok wordt gesynchroniseerd.
Dit is een van de "nadelen" van Kerberos, om het hacken iets moeilijker te maken

Verwijderd

je zegt celly@566,
misschien dat het met overclocken te maken heeft en dat daardoor iets niet meer synchroon loopt.
zet die celly eens terug op de originele clock.

(ps:is het zo'n booksize pc?)

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 21:31:
je zegt celly@566,
misschien dat het met overclocken te maken heeft en dat daardoor iets niet meer synchroon loopt.
zet die celly eens terug op de originele clock.

(ps:is het zo'n booksize pc?)
Ik bedoel hiermee gewoon te zeggen dat ie op 566 MHZ draait ;) Niet overgeklokt dus.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

ik denk dat je beter eerst eens naar je servertje kan gaan kijken (en de DC). Dat die member server kennelijk de klok niet kan syncen met de DC is natuurlijk de bron van het probleem. Zomaar rücksichtlos overal SPs installeren lijkt me niet verstandig

[ Voor 1% gewijzigd door pistole op 14-01-2003 21:43 . Reden: u -> ü ]

Ik frut, dus ik epibreer

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

sorrie, verkeerde knopje: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif ipv Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 192% gewijzigd door pistole op 14-01-2003 21:44 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 21:27:
Als je met een loginscript draai, zet je gewoon: net time /domain:domainserver /set /y en je klok wordt gesynchroniseerd.
Dit is een van de "nadelen" van Kerberos, om het hacken iets moeilijker te maken
De server geeft een foutmelding als ik em in de prompt invoer. Systemerror 2 - The system cannot find the file specified.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 21:27:
De server geeft een foutmelding als ik em in de prompt invoer. Systemerror 2 - The system cannot find the file specified.
Dat moet je ook helemaal niet doen: Windows XP heeft daarvoor de W32Time service die net zo vaak z'n klok synchroniseerd als nodig is.
Waarschijnlijk heb je de W32Time service laten pointen naar een andere time source, of draai je een andere tool die ook de klok synchroniseert maar dan niet met de DC.
Overigens, als "NET TIME" een system error 2 geeft, heb je ook nog iets anders naar de kl*ten geholpen. Staat je pad goed? Hebbie recentelijk nog op virussen gescanned? Als je 't opgelost hebt, moet je eens vertellen wat het commando "NET TIME /QUERYSNTP" oplevert.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Check anders ook even of die server en werkstation wel in dezelfde timezone zitten, (mischien heb je tijdens installatie van die server wel defaults aangehouden en dat zit je dus niet in de nederlandse timezone...

A wise man's life is based around fuck you

• WiNlUx
zwelgje schreef op 15 January 2003 @ 06:52:
Check anders ook even of die server en werkstation wel in dezelfde timezone zitten, (mischien heb je tijdens installatie van die server wel defaults aangehouden en dat zit je dus niet in de nederlandse timezone...
Ik heb dus net na die foutmelding ik kreeg de zone op Nederlands (amsterdam, berlin etc.) gezet. Nu is het dus zo dat dat de tijd op mijn server niet op AM staat maar op PM. Heeel raar. Wat was trouwens ook alweer de standaard waarde voor een engelse versie van Winhoos :?

• WiNlUx
Brahiewahiewa schreef op 15 January 2003 @ 00:55:
[...]

[...]

[...]

Dat moet je ook helemaal niet doen: Windows XP heeft daarvoor de W32Time service die net zo vaak z'n klok synchroniseerd als nodig is.
Waarschijnlijk heb je de W32Time service laten pointen naar een andere time source, of draai je een andere tool die ook de klok synchroniseert maar dan niet met de DC.
Overigens, als "NET TIME" een system error 2 geeft, heb je ook nog iets anders naar de kl*ten geholpen. Staat je pad goed? Hebbie recentelijk nog op virussen gescanned? Als je 't opgelost hebt, moet je eens vertellen wat het commando "NET TIME /QUERYSNTP" oplevert.
Geen virussen aangetroffen. Heb Norton Antivirus Corporate Edition. Heb net ff dat commondo geprobeerd en krijg een foutmelding:

This computer is not currently configured to use a specific SNTP server.

The command was completed successfully.

Toen ik dit had ingetypt had ik het probleem nog niet opgelost. Ik weet ook niet waar het probleem precies ligt.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Gooi d'r eens een
code:
1
NET TIME /SETSNTP:<ip-adres van je domain controller>
tegenaan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• WiNlUx
Brahiewahiewa schreef op 15 January 2003 @ 16:47:
Gooi d'r eens een
code:
1
NET TIME /SETSNTP:<ip-adres van je domain controller>
tegenaan
The command completed successfully ;)

Wat doet dit commando dan? Tijd goed zetten?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Het commando zorgt er voor dat je W32Time service de tijd van je werkstation synchroniseert met de tijd van de domain controller.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Servicepacks lijkt me een hele aardige start. Heb dit probleem ook gehad echter na de installatie van de Automatische Updates van AS2000 en XP was het probleem verholpen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

je kan op je winxp bakken de tijdserver gewoon instellen waar je de klok invult... vul daar dus het ip van je domain controler in...

dan doe je op je domain controller het volgende:
NET TIME /SETSNTP:ntp.xs4all.nl
w32tm /s
daarna restart je de windows time service en klaar is kees

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• WiNlUx
Jimbolino schreef op 16 January 2003 @ 01:44:
je kan op je winxp bakken de tijdserver gewoon instellen waar je de klok invult... vul daar dus het ip van je domain controler in...

w32tm /s
K, zal eerst eens die sp3 gaan zoeken in de verhuisdozen want had er al een stuk of 3 GRATIS besteld :P bij Micro$oft B) maar kan ze niet meer vinden :(

[ Voor 4% gewijzigd door WiNlUx op 16-01-2003 08:29 . Reden: te vroeg op "verstuur bericht" geklikt ]

• WiNlUx
Nu ik het dan toch over Win2K A.S. heb, en niet een nieuw topic moet gaan openen voor dit vraagje, ik draai een LOGON script van Kixtart op de server. Als clients inloggen, wordt deze met succes uitgevoerd. Echter krijg ik in WINNT + 2000 + XP geminimaliseerd te zien. In Win9X gewoon command prompt schermpje. Weet iemand hoe ik dat infovenstertje van de LOGON altijd gemaximaliseerd krijg?

• WiNlUx
Jimbolino schreef op 16 januari 2003 @ 01:44:

w32tm /s
Erhm, neej. Als ik in een Domaincontroller zit niet.

• WiNlUx
WiNlUx schreef op 16 January 2003 @ 22:45:
Nu ik het dan toch over Win2K A.S. heb, en niet een nieuw topic moet gaan openen voor dit vraagje, ik draai een LOGON script van Kixtart op de server. Als clients inloggen, wordt deze met succes uitgevoerd. Echter krijg ik in WINNT + 2000 + XP geminimaliseerd te zien. In Win9X gewoon command prompt schermpje. Weet iemand hoe ik dat infovenstertje van de LOGON altijd gemaximaliseerd krijg?
Schop ;)

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 16:15
ja dat kan je in de policies instellen bij win2k server. bij group policies moet je ff rondneuzen in de computer settings en geen USEr settings dus

• WiNlUx
RippyNL schreef op 17 January 2003 @ 11:19:
ja dat kan je in de policies instellen bij win2k server. bij group policies moet je ff rondneuzen in de computer settings en geen USEr settings dus
Ik heb de instellingen ingesteld op de clients. Server hoeft geen logonscript te hebben hier. Ik krijg alleen het gewenste resultaat niet :'( Ik heb de optie "Run startup scripts visible" aangezet. Ik neem aan dat dat de goeie is?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Zet dit in je Kixtart login script:
code:
1
$Dummy = WRITEVALUE( "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon", "RunLogonScriptSync", "1", "REG_DWORD" )

Eerste keer zet ie de regkey goed, tweede keer als het script start is het in orde :)

[edit]
Kan ook via de GPO idd, zoek naar de optie "Run loginscripts synchronous" ofzo..

[ Voor 23% gewijzigd door collin op 18-01-2003 12:20 ]

Mijn iRacing profiel

• WiNlUx
collin schreef op 18 januari 2003 @ 12:17:
Zet dit in je Kixtart login script:
code:
1
$Dummy = WRITEVALUE( "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon", "RunLogonScriptSync", "1", "REG_DWORD" )

Eerste keer zet ie de regkey goed, tweede keer als het script start is het in orde :)

[edit]
Kan ook via de GPO idd, zoek naar de optie "Run loginscripts synchronous" ofzo..
Yep had t al gevonden ;) Krijg nu netjes een logonscript te zien B) _/-\o_

Als het goed is, krijg ik mijn sp3 voor win2k volgende week binnen. Dan zal ik eens kijken of het probleem helpt opgelost is zodat da klokken weer goed staan :)

[ Voor 7% gewijzigd door WiNlUx op 19-01-2003 00:35 . Reden: Dat weet je wel ]

Pagina: 1