PC loopt vast in de POST

Pagina: 1
Acties:

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 06:21
Yo,

Ik heb hier een bakje staan met de volgende specs: MSI K7T Pro 2A, Duron 850, een gf2mx en een kingston 256meg reepje.

Laatste paar dagen loopt me pc vast in de POST, op random tijden en heel soms gaat ie nog ff een stukje door en ziet ie mn Promise controller enz. maar daarna loopt ie vast. Als ik hem dan uitzet gaat ie helemaal niet meer aan. Om hem weer aan te krijgen moet ik de power cable dr uit halen, en dan doet ie precies hetzelfde.

Ik heb al andere geheugen, videokaart en voeding geprobeert. Ik heb die problemen eerder gehad (4 keer ofzo) maar na een dag of 2 deed ie het spontaan weer. Ik heb dus geen flauw idee. Weten jullie hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Ikzelf heb een abit kt7a raid bord en herinner me van de eerste paar weken dat ik hem had dat ik hetzelfde had. PC aan, alles spint op maar hou een zwart scherm.
Na een bios update is dit goedgekomen. Lag dus aan een brakke bios.. >:(
Nou is MSI nog niet zo bar als abit maar toch..... ff bios flashen?

• FireSNAKE
ik kan nix flashen omdat ik niet eens iets kan doen omdat ie random vastloopt voordat ik nog een os kan laden. Zit al nieuwste BIOS in btw

[ Voor 12% gewijzigd door FireSNAKE op 14-01-2003 20:44 ]

Verwijderd

euh.. weer de bekende msi "dodenplank"

je plank begint kuren te krijgen.. heel vreemd maar ik heb zon gevoel dat deze serie helemaal slecht is (allemaal dus)

ik ken nu 8 mensen die dat mobo hebben( hadden nu) plank had dezelfde kuren

en het gebeurde allemaal toen de bordjes zon 1 a anderhalf jaar draaiden

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 20:47 ]

Verwijderd

Probeer de CMOS te resetten, kijk hiervoor in je moederbord handleiding hoe dat moet. Meestal is het een jumpertje die je moet veranderen.

Verwijderd

Eigenlijk gewoon een wilde gok, kan namelijk weinig uit de beginpost halen waaraan ik echt een diagnose kan stellen (8> .

Controleer de condensatoren rondom de CPU-socket eens op afwijkingen. Kijk eens of ze misschien wat bol staan. (Of misschien wel geploft - hoop 't niet iig)

Je voeding: wat is 't wattage? (merk: Aopen? Staat iets in je sig, maar niet helemaal?)

Misschien handig als je vermeld of de dingen die je geprobeerd hebt ook een ander effect sorteerden (zoals boot helemaal niet/boot verder etc).

offtopic:
Je ondertitel 'T leven is net een lul is dat: keihard en vééls te kort?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 20:51 ]

Verwijderd

Dan zou ik zo kaal mogelijk proberen op te starten: alles eruit, alleen videokaart. kijken of hij dan stabiel is.
Je hebt toch niets ge-oc-ed ? anders dat ff terugzetten naar standaard.

promise controller _niet_ gebruiken? (dus een gewoon ide slot gebruiken voor je HD/CD)

heb je de promise controller ook al van de nieuwste bios versie voorzien?

• frapex
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

IMHO probeert FireSNAKE uit te leggen dat het systeem, NADAT het STABIEL is geweest, opeens niet meer stabiel draaide en kuren kreeg...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 20:46:
euh.. weer de bekende msi "dodenplank"

je plank begint kuren te krijgen.. heel vreemd maar ik heb zon gevoel dat deze serie helemaal slecht is (allemaal dus)

ik ken nu 8 mensen die dat mobo hebben( hadden nu) plank had dezelfde kuren

en het gebeurde allemaal toen de bordjes zon 1 a anderhalf jaar draaiden
Dat denk ik ook. Check eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je onderaan op Technische PMG FAQ kan vinden :)

• FireSNAKE
ehm CMOS al meerdere malen gereset (ook met batterij dr uit). Zig is een beetje outdated zat eerst een AOpen 250W in en nu een of andere 300W voeding. Geen effect. Plankje heb ik ook nagekeken en ziet er verder normaal uit. Al die dingen die ik geprobeerd heb hadden geen effect. Ik heb hem ook helemaal kaal gestart enz... ook nix.

Plankje draait nu idd bijna 2 jaar geloof ik.

Verwijderd

het was bij de meesten zo: eerst wil ie gewoon random niet posten.. ledjes rood op het mobo zeggen dat het het geheugen oid is.. maar dat is het niet.. soms doet ie het dan weer ineens 4 dagen.. of langer.. maar naar mate de tijd verstrekt gaat ie steeds vaker niet posten en uiteindelijk is de plank gewoon overleden.

Ik ken dus echt veel mensen die dit gehad hebben.. en het rare is dat het allemaal de k7tpro betreft.. msi heeft daar gewoon een kutplank geleverd alleen dat is nu pas zichtbaar want ik zie al die planken bij bosjes sterven. Ik baseer dit niet even op 1 ding ofzo.. de kuren die de plank nu dus bij jou geeft heb ik al vaak gezien.

dus ik zou eigenlijk haast zeggen; doe geen moeite, probeer garantie oid nog. En anders pech :/

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Doe maar RMA aanvragen, je heb 3 jaar garantie van MSI.
ff je leverancier mailen voor RMA aanvraag, en daarbij even zeggen wat er aan mankeerd.

Verwijderd

idd gemie, ik denk dat msi al heel wat van die planken heeft teruggehad. (lijkt net op IBM schijven (niet de 120gxp ofkors) , ze doen het een tijdje.. beginnen te tikken.. de bom begint.. en op een gegeven moment sterft ie)

• FireSNAKE
hmmmzzzz heb ff wat meer topicjes gelezen na advies van BalusC over die MSI plankjes. Nooit meer MSI bagger voor mij dus. Maar als ik RMA wil aanvrage, heb ik dat factuur nog nodig oid? Want die heb ik nml. niet meer. Heb het bij Gistron besteld.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Shred: hoe subtiel.. ;)

Het waren overigens de 60GXP/75GXP series.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 14-01-2003 21:07 ]

Verwijderd

't kan zijn dat je voeding aan het overlijden is. Het zelfde probleem wat jij noemt heb ik ook meegemaakt. 't was een Aopen voeding (van zo'n bigtower waar iedereen ooit op geilde)..... 't gaat net zo lang goed tot het zootje helemaal niet meer opstart. Even andere voeding proberen lijkt me verstandig.
Trouwens de kwaliteit van deze bordjes, MSI K7T Pro 2A, valt wel mee. Bij mij doetie het nog steeds goed na twee jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 21:14 . Reden: MSI K7T Pro @A ]

• FireSNAKE
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 21:12:
't kan zijn dat je voeding aan het overlijden is. Het zelfde probleem wat jij noemt heb ik ook meegemaakt. 't was een Aopen voeding (van zo'n bigtower waar iedereen ooit op geilde)..... 't gaat net zo lang goed tot het zootje helemaal niet meer opstart. Even andere voeding proberen lijkt me verstandig.
Trouwens de kwaliteit van deze bordjes valt wel mee. Bij mij doetie het nog steeds goed na twee jaar.
volgende keer beetje lezen dan had je gezien dat ik meerdere voedingen heb geprobeert

Verwijderd

FireSNAKE schreef op 14 January 2003 @ 21:13:
[...]

volgende keer beetje lezen dan had je gezien dat ik meerdere voedingen heb geprobeert
'k had gewoon een beetje te traag gereageerd.....

Stom niet goed gelezen!!!! Sorry

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 21:19 ]

• FireSNAKE
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 21:17:
[...]

'k had gewoon een beetje te traag gereageerd.....

Stom niet goed gelezen!!!! Sorry
;)

maja dank je voor jullie reacties. mijn bordje is dood. ik ga mn trouwe Pentium 2 maar weer gebruiken (met een mobo die het al vanaf 98 doet).

• frapex
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

FireSNAKE schreef op 14 January 2003 @ 21:21:
[...]

;)

maja dank je voor jullie reacties. mijn bordje is dood. ik ga mn trouwe Pentium 2 maar weer gebruiken (met een mobo die het al vanaf 98 doet).
sometimes one must take one step back, in order to go two steps forward ;)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
FireSNAKE schreef op 14 januari 2003 @ 21:06:
Nooit meer MSI bagger voor mij dus. .
Je hebt dat ook bij andere moederborden hoor!!

Maare in denk ook dat hij "half" overleden is :/

Verwijderd

FireSNAKE schreef op 14 January 2003 @ 21:21:
[...]

;)

suc6 ermee :)

Verwijderd

FireSNAKE schreef op 14 januari 2003 @ 21:21:
[...]

;)

Raad je wel aan om eens te kijken of je 'm onder garantie/RMA kan terugsturen naar MSI. Kan mij herinneren dat je vd fabriek af 3 jaar garantie hebt?

Zou zonde zijn als je er niets mee deed.

• FireSNAKE
ja RMA kijk in natuurlijk nog wel ff ;)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
FireSNAKE schreef op 14 januari 2003 @ 21:06:
hmmmzzzz heb ff wat meer topicjes gelezen na advies van BalusC over die MSI plankjes. Nooit meer MSI bagger voor mij dus. Maar als ik RMA wil aanvrage, heb ik dat factuur nog nodig oid? Want die heb ik nml. niet meer. Heb het bij Gistron besteld.
als je je naam en adres doorgeeft aan Gistron, krijg je een password om je gekochte artikelen te kunnen bekijken, zeker dat je dan ook je moederbord tegen kan komen.
Pagina: 1