Toon posts:

Aopen AX34pro2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waarom ik met het opstarten iedere keer de stem van dr. voice moet horen dat ik een probleem met mijn CPU heb.
Ik heb jumper 23 en 29 op auto staan, wel heb ik de FSB in de bios op 140 staan.
Ook heb ik diverse keren de Cmos gereset maar ook dat helpt niet.
Wat doe ik verkeerd????

Verwijderd

Als de FSB terug zet op de normale waarde, waar die op hoort te staan doet ie het dan ook. Als dat niet zo is, komt het door de overclock. Als ie het wel doet misschien bios update doen. (misschien wordt je proc niet herkent / nieuwe proc? ). Als het door de overklok komt even dr. voice uitzetten

Verwijderd

Topicstarter
Bios heb ik al geupdate en als ik hem terug zet op de normale waarde doet ie het ook.
Misschien de cmos wat langer resetten??

Verwijderd

wat voor processor zit er op? wat voor bios versie? etc etc. zou je wat meer specs willen posten

Verwijderd

Topicstarter
Intel pentium 3 866 en de nieuwste bios 1.14.

Verwijderd

Als je nou je FSB is via de jumpers instelt en niet op auto. Heb je dan nog steeds het probleem.

En zowieso als je systeem niet instabiel is zou ik me er geen zorgen over maken. En anders even dr voice uitzetten in het bios.

Verwijderd

Topicstarter
auto of vaste mhz. dat maakt niet uit.
Maar nu ik achter op de kast de power knop uit zet en de volgende dag weer aan dan loopt ie wel door in de bios.
Dus schiet mij maar lek.
Heb jij hetzelfde bord?

Verwijderd

heb hetzelfde bord gehad. alleen niet met dit probleem
Pagina: 1