Toon posts:

wireless adsl: de werkelijke reikwijdte

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
D'r is genoeg te vinden over "draadloos" Wlan etc.

Maar het volgende heb ik met de search niet kunnen vinden. Het wireless adsl modem van KPN wat is daarvan de maximale reikwijdte in de praktijk?

Er is hier vast wel iemand die er een heeft, ik wil het wireless adsl modem in de meterkast ophangen, gelijk achter de splitter. Een pc staat op 5 meter afstand dus dat zal geen probleem zijn, maar een andere pc op 27 meter.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
"wireless ADSL van KPN" max afstand
Je vorige topic is toch gesloten ?

Dan is het de bedoeling dat je cutebritney mailt.
Daarbij is het een echte search vraag, want zoals in de sluit message al staat is het gewoon 802.11b en daar lopen gigantisch veel topics over.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 14 januari 2003 @ 20:21:
"wireless ADSL van KPN" max afstand
Je vorige topic is toch gesloten ?

Dan is het de bedoeling dat je cutebritney mailt.
Daarbij is het een echte search vraag, want zoals in de sluit message al staat is het gewoon 802.11b en daar lopen gigantisch veel topics over.
Weet ik klikspaan, maar als je de testen erop na leest blijkt dat de maximale reikwijdte van de div. wireless produkten onderling behoorlijk verschilt. Dus ik wil gewoon van iemand weten die er eentje heeft wat de maximale afstand is. Maar misschien kun jij het wel vinden, mij is het niet gelukt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 20:26 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
de reikwijdte van je modem/router is afhankelijk van de omstandigheden waar het geplaatst is. Als het signaal door veel muren moet gaan is de reikwijdte natuurlijk veel beperkter dan wanneer het door open ruimten gaat.

En die 27 meter die jij noemt, hoe heb je die gemeten? Soms de lengte van de utp kabel die je nu gebruikt om die pc verbonden te hebben?

Trouwens je reactie op de post van [Airwolf] kan wel iets vriendelijker, hij probeert je te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
larsemenneke schreef op 14 januari 2003 @ 20:37:
de reikwijdte van je modem/router is afhankelijk van de omstandigheden waar het geplaatst is. Als het signaal door veel muren moet gaan is de reikwijdte natuurlijk veel beperkter dan wanneer het door open ruimten gaat.

En die 27 meter die jij noemt, hoe heb je die gemeten? Soms de lengte van de utp kabel die je nu gebruikt om die pc verbonden te hebben?

Trouwens je reactie op de post van [Airwolf] kan wel iets vriendelijker, hij probeert je te helpen.
In een rechte lijn van splitter naar pc2, het is een L-vormig gebouw, en de "verbinding" moet dus twee keer door een muur, het grootste gedeelte is "lucht".

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
't is dus niet de bedoeling om direct een 2e topic te openen.

Op cutebritney@tweakers.net kun je me bereiken. (Alhoewel dat eigenlijk niet meer nodig is, we zullen je er toch niet mee kunnen helpen...)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.