Toon posts:

ik krijg mijn athlon slot A niet open

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus al van alles geprobeerd schroevendraaier op de hoek en 45° draaien verschillende websites bekeken maar het wil maar niet lukken

iemand tips of suggesties???

alvast bedankt

Verwijderd

ik heb destijds een vrij grote schoevendraaien gebruikt en twee tangen (ook groot, van die platte)

verder moet je niet te bang zijn iets stuk te maken :)

Verwijderd

Topicstarter
maar moet er nu iets worden doorgebroken of hoe zit dat met die zilvere pinnetjes

Verwijderd

als je het kapje niet weer wilt gebruiken moet je ff wat meer kracht zetten zodat het plastic er gewoon om weg breekt..

ik heb ook al eens iets gehoord over boren maar daar weet ik niks van..

Verwijderd

Topicstarter
maar welk klepje moet er nu precies af
deze: |--| of deze: ---- als je bbegrijpt wat ik bedoel

Verwijderd

Ik heb een mooie zaag toen gepakt en een stuk uit het kapje gezaagd, precies op het stukje waar mijn GFD op moest zitten. Het werkte perfect, alleen moet je wel voorzichtig zijn dat je niet iets anders kapot zaagt.

Verwijderd

de voorkant moet je hebben, dus de kant waar het AMD logo op staat

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ze dat doorhebben bij de winkel als ik hem terug breng voor garantoie of denk je niet

Verwijderd

Dat zien ze wel, hoor...

Verwijderd

Waarom zou je hem terug brengen. Als hij kapot gaat dan is het je eigen schuld. Dat risico zit gewoon aan het overklokken vast.

Verwijderd

Topicstarter
maar als ze niets kunnen bewijzen moeten ze me een vervangend exemplaar geven en als ze weten dat ik met mijn CPU zit te kutten en ik krijg een probleem met mijn GE Force dan zeggen ze ook bekijk het maar en dat wil ik liever niet

Verwijderd

Topicstarter
ik kap ermee!! :-( krijg hem er niet vanaf het enigste wat me lukt is om 2 zwarte breede pinnen om te buigen zodat een kant een beetje loslaat

weet iemand waar ik in de buurt van Roermond mijn athlon kan laten open maken???

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

HAHAHAHAHAHHA, sorry maar hier moek toch wel ff om lachuh
:) :)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:40
Ik had een kapotte Athlon 700 (niet door overklokken, of open behuizing), als je hem terug brengt voor de garantie, dan wordt de CPU de AMD fabriek gestuurd en getest, daar zien ze het zekerweten als je met de behuizing hebt gekloot...

Verwijderd

Topicstarter
hoezo brut@lyst lukt het jou wel dan???

kom het dan maar maken

Verwijderd

zo moeilijk is het echt niet hoor !

gewoon ff rustig blijven en doorproberen en een beetje meer kracht zetten gewoon...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 1 een 1 uurtje tijd meer zweet geproduceerd dan in mijn hele leven en dat was al veel.

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
HAMER?

Verwijderd

okee :

men neme een athlon, men neme een schoevendraaier, men pakt de athlon vast, men pakt de schroevendraaier zet em tussen de boven en zijkant douw em er een stuk in en zet het eind van de schroevendraaier op de andere (harde) kant van de proc trek nu het hele zaakje met enige kracht omhoog en de 2 pennen die de plastic casing zitten scheuren af...

en ziedaar : een naakte athlon :)

om de andere kant er af te halen, zal ik maar ff niet over beginnen want da's wel een klotewerk ...

succes..

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:06

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb er ook vrij lang over gedaan hoor (een uur of meer), maar bij mij zat 1 van de 4 pinnetjes echt gruwelijk vast. De andere drie waren in no-time los, maar die laatste lukte maar niet. Op een gegeven moment heb ik maar even _echt_ veel kracht gezet en toen sprong ie los. Maar het ging dus niet zo gemakkelijk als op verschillende websites wordt omschreven. Zet even door! :)

Oh ja... mn case ziet er echt niet meer uit :D

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Oh ja... mn case ziet er echt niet meer uit[/quote]ik heb niet eens een case meer :)

mijn athlon zit trouwens vast in het slot met pentium 3 vastzet dingetjes :)

Verwijderd

Topicstarter
nog maar eens een keer proberen maar wat bedoel je met de andere kant is nog moeilijker

denk dat ik de drebel van de buren maar ga lenen

o ja hoe krijg ik hem erweer in zonder case

Verwijderd

de andere kant moet je loshalen met een paar tangen heel dicht bij de core..

en die krengen zitten pas vast :)

het zijn soort van clips die om die 4 ijzeren staven heen zitten ..

ik heb et toen met papier op de proc gedaan om de chips te beschermen ..

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:06

vanDaal

-ismeereentje

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 14:40 schreef dredge het volgende:
ik heb niet eens een case meer :) [/quote]Ik heb net zoals Dominique een stuk uit de case gezaagd zodat de case er gewoon weer op kan in combinatie met een TD2. Dat staat wel zo netjes :)

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn de afstanden waarop ik moet zagen

Verwijderd

bij mij wil dat dus niet omdat ik een cooler heb die direct op de core moet... :)

een Artic Circle...

tja dan kun je de case er niet om laten he ...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wat zijn de afstanden waarop ik moet zagen[/quote]je moet er gewoon een hoekje uitzagen waar je GFD precies door heen past..

hangt er dus van af welke GFD je hebt..

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

zorriej dat ik het vraag, maar waar gaat dit over? Ik weet het ik ben niet helemaal actueel maar wil toch graag ff weten waar jullie mee bezig zijn en waarom :)

MZZLS
The PyroPath

Breek je nek voorzichtig

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had de mijne in iets meer dan een kwartier open.
Je legt hem gewoon met het AMD logo naar beneden op tafel. Dan zie je om die grote metalen plaat een plastic randje van de kap zitten. Daar steek je een schroevendraaier tussen (van bovenaf), dan gebruik je die als hefboom om die metalen plaat wat op te lichten en als je hem dan 45 graden draait hoor je het pinnetje uit het plastic klikken.
1 van de 4 pinnetjes (linksonder geloof ik) gaat moeilijker dan de rest. Ik stond op een gegeven moment gewoon met 2 handen dat ding uit elkaar te trekken :) Maar met wat geduld krijg je hem wel los (alhoewel er bij mij daarna wel een klein stukje kap aan dat pinnetje hing).
Succes :)

Verwijderd

alweer nieuws over h3llpspawn's levenswerk ? :)
Pagina: 1