Overclock vraagjes ......

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik heb een Athlon 700 classic week 23 cache 1/2 op een Asus K7V en een 235 watt voeding en een goede cooler (coolermaster met 2 fans en grote heatsink typenr. weet ik zo niet).
verder heb ik een CTX 8x 40x dvd spelertje een Viper II en een Maxtor 20,4 7200rpm schijfje een SB live 1024 en een 3 com netwerkkaartje. Nu wil ik gaan OC'en doormiddel van een GFD
Daarover heb ik een paar vraagjes

-Trekt mijn voeding het als ik ga OC'en
-Kan ik boven de 800 komen (aantal topics stond van mensen die niet hoger dan 800 waren gekomen)
-Moet ik de cache aanpassen dmv een progje in windhoos of kan ik ook een patch gebruiken zodat ik dit in de bios kan doen ?

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

mijn athlon 700 draait op 901 mhz prima stabiel met een cache divider van 2/5, gedaan met een beta bios voor mijn ASUS K7V-T

ik gebruik overgens een 300 watt voeding wat zowieso geen overbodige luxe is

die 235 van jou gaat het waarschijnlijk niet trekken, heb je zonder overclocken nog geen stabiliteitsproblemen ?

edit : hier is de link voor de bios voor je mobo ftp://k7v.com/1008_01c.zip

• Koekie007

Koekie007

Topicstarter
Tot nu toe geen problemen gehad ....
(aopen voeding ......)

Verwijderd

Ik heb met mijn athlon 500 de 750 gehaald. Dus het moet met wel mogelijk zijn om de 800 te halen met een 700. Je weet het natuurlijk nooit, het is gewoon een kwestie van proberen.

Overigens zegt het aantal watt niet zoveel. Het gaat erom dat je een goede voeding hebt. Er zijn voedingen van 235 watt waar een athlon goed op draait.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Inderdaad, het is een A-open voeding en die levert voldoende stroom voor een Athlon systeem. Het vermogen gaat alleen een rol spelen bij heel erg veel Hdd's bijvoorbeeld.
Je kunt je processor dus zonder daar last van te krijgen overclocken. Wat voor snelheid je zal halen is nooit bekent want dat verschilt per processor.
Wat alleen wel voor de hand ligt is dat je cache het bij de 800 al niet meer trekt. Om dit op te lossen zou je toch je cache devider moeten aanpassen (solderen) op je processor. Er is wel een programmatje voor om in windows je Cache aan te passen, maar dat geldt dan alleen in windows!, ik vind dat niet de beste oplossing in elk geval.
Wat je WEL even kunt testen is kijken wat je processor kan halen door even de L2 cache UIT te zetten in de Bios. Dan weet je in elk geval waar je naartoe kunt en kan je later als het nodig is de L2 devider nog solderen.

• Koekie007

Koekie007

Topicstarter
Hoe zit het nu met die cache dredge zegt dat je hem in je bios kunt veranderen en BruT@lyst zegt dat je dan moet solderen ???

Verwijderd

niks solderen !

voor je K7V is dat niet nodig, download dat filetje ff wat bij mijn eerste reply staat en flash die bios, je hebt dan gewoon in je bios de mogelijkheid om je cache divider te kiezen..

edit : typo :(
Pagina: 1