• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Sinds vorige week dinsdag heb ik een Nokia 6510 met een DutchTone abonnement. Nu heb ik vandaag de datakabel ontvangen die ik had besteld op stuntprijzen.net ... het is dus zo'n kabel met een klein kastje eraan, die je op de plaats van de accu doet, en de simkaart en accu doe je dan weer op dat kastje, en dat moet dan werken... hij ziet er in ieder geval hetzelfde uit als de originele kabel, die 3 keer zo duur was (volgens mij is deze kabel ook origineel) !

Maar goed, allemaal heel leuk, ik Nokia Logomanager 1.2.9 gedownload en geregistreerd, en ik kan wel logo'tjes versturen. Het werkt prutserig, zo nu en dan valt het licht / beeld uit, of de hele telefoon gaat uit, maar soms komt het logo'tje wel aan en dan staat 'ie er ook even in. Maar goed, daar gaat het nu even niet om, het probleem nu is, dat mijn telefoon compleet niet meer aan gaat ! Hoelang ik het aan / uit -knopje ook inhoudt, er gebeurd niks !

Als ik de adapter er aan hang, en de accu er in stop, en het dan probeer, gaat 'ie ook niet aan. Andere SIM-kaart er in, helemaal geen SIM-kaart er in, het scheelt allemaal niets. Nou kan ik natuurlijk gewoon teruggaan naar de winkel, en zeggen dat 'ie niet meer aangaat. Ik weet alleen niet of het aan die datakabel heeft gelegen, of dat het zonder datakabel ook was gebeurd ! En, ik weet niet in welk geval het onder eigen risico valt ! Ik bedoel, ik maak gebruik van een originele kabel (bij mijn weten, ik heb 2 originele Nokia kabels en die zien er EXACT hetzelfde uit qua stekkertjes enzo), en ik ben echt wel voorzichtig ermee, maar hij gaat gewoon niet meer aan ;(

Mijn vraag is nu dus : Heeft het waarschijnlijk toch aan de datakabel gelegen, en ben ik zelf verantwoordelijk voor hetgeen wat er nu gebeurd is (een telefoon die dus niet meer aan gaat) ? Kan ik morgen gewoon teruggaan naar de DutchTone winkel en een nieuw toestel claimen ?

Ik weet dat sommige van jullie het niet leuk vinden, maar ik ben best bereid om niet de hele waarheid te vertellen tegen de verkoper. Ik heb dit toestel nu 7 dagen, heb er mijns inziens niets verkeerds mee gedaan, ben er zeer netjes mee omgegaan. Ik ben eigenlijk van plan morgen naar die winkel te stappen en zeggen dat 'ie "gewoon niet meer aangaat", zonder het verhaal van de datakabel er bij te vertellen, omdat het imho daar niet aan kan/mag liggen !

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Zoals je zelf al aangeeft is er niet met 100% zekerheid vast te stellen dat het daadwerkelijk aan die datakabel ligt. Ik zou 'm gewoon gaan ruilen.

Als je evil bent, verhaal je de kosten van een nieuw toestel ook nog eens op de leverancier van die kabel >:)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Nouja ik ben behoorlijk evil, maar ik denk niet dat ik de kosten op hen hoef te verhalen. Het MAG in principe niet aan de kabel liggen, dus zou het gewoon legimite moeten zijn om een nieuw toestel te krijgen, toch ?

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon terug gaan en zeggen wat er gebeurd is.
Als de datakabel toch origineel is (of compatible), en je gebruikt de Nokia logomanager, dan mag zoiets niet gebeuren.

Je hebt niets illegaals gedaan, en software van Nokia gebruikt.
Dus wat kunnen ze je maken?

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Nokia Logomanager is toch geen software van Nokia zelf ? Volgens mij is het gewoon gemaakt VOOR Nokia's, door zomaar een programmeur, toch ?

Op zich heb ik natuurlijk helemaal niets illegaals gedaan, daar heb je ook wel weer gelijk in ... Ik denk dat ik dan toch maar eerlijk ga zijn, indien ze er naar gaan vragen... Moeilijk, moeilijk :)