Toon posts:

[WIN2Kserver]Lijkt of netwerkkaart geblokkeerd word.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hierom een server met Windows 2000 server (service pack3), geconfigureerd als Domein Controller en DNS server.

Misschien nog relevante informatie:
Intel Serverboard, Intel Pentium IV 2,4 GHZ, Intel Netwerkkaart

Hij werkte helemaal perfect, hij hing in het netwerk en alles deed het prima. Werkstations konden op het domein inloggen, netwerkprogramma's werkte alles deed het gewoon.

Toen hij klaar was moest hij in een ander netwerk worden gehangen met de zelfde ip-range alleen met andere werkstations. We hadden hem aangesloten en we zetten de server aan en alles leek goed tot dat we gebruik wilden maken van het netwerk. Hij kan niks pingen, hij verzend geen pakketten, hij ontvangt niets, kortom helemaal niets. Het leek wel of iets in het netwerk hem blokkeerde.
Daarna hebben we met een crosslink cable aangesloten op een werkstation en zelfs toen was er geen netwerkactiviteit alleen hij verzond wel pakketten maar ontving nix en als je de server in het oude netwerk hangt doet ie het gewoon.

In het netwerk hangen windows 98 clients met 3com netwerkkaarten, een Novell server en netwerkprinter.

Het enige wat ik kan bedenken is dat die intel netwerkkaart een conflict heeft met die 3com kaartjes alleen het gekke is dat het oude netwerk ook allemaal 3com netwerkkaarten heeft.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien nog wat relevante info.
Wat is je domein naam.
En komt die overeen met de pc's in je netwerk.
En zijn de accounts van die pc bekend op de server.
Controlleer je ipadressen goed e eventueel je mac adres.
Probeer eerst goed een pc in dat domein te hangen en controleer of het computer account ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ip-adressen zijn goed gecontroleerd....
Server heeft een unieke domeinnaam die voor de rest niet in het netwerk voorkomt.
MAC adressen zijn uniek dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt..
De accounts is niet boeiend ik zou toch eerst netwerk moeten hebben, ik zou moeten kunnen pingen daar hebben die accounts niks mee te maken

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Hangt er in het nieuwe netwerk soms ook een DHCP server?
Zo ja, is dat het probleem dan niet? Dat de DHCP server 'm een adres wil geven, maar dat jij er al een statische ingegooid hebt?
Komt je subnetmask overeen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen DHCP server.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Lijkt misschien raar,maar had hetzelfde probleem: door het vervoer was er een pci NIC kaart een klein beetje losgeraakt: ze werd nog gedetect, maar geen dataverkeer meer. Dat kan je probleem zijn. :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Evil_Homer schreef op 15 January 2003 @ 10:55:
Lijkt misschien raar,maar had hetzelfde probleem: door het vervoer was er een pci NIC kaart een klein beetje losgeraakt: ze werd nog gedetect, maar geen dataverkeer meer. Dat kan je probleem zijn. :)
Het was een onboard netwerkkaart.

Maar goed hij doet het weer. Ik heb er een 3com netwerkkaart in gedaan en aangesloten op het netwerk en hij had weer volop netwerk activiteit. Toen dacht het netwerk heeft dus een conflict met die intel netwerkkaart maar, daarna heb ik die 3com weer eruit gehaald en hem weer aangesloten op die Intel netwerkkaart en hij deed het gewoon helemaal weer perfect. :?
Voor mij een raadsel!

Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1