[XP] elke seconde hapering muis/geluid etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 10:39
Sinds een paar dagen heb ik last van een soort hapering in Windows XP pro. Het gebeurt niet constant maar als ik eventjes aan het werk/gamen ben doet het volgende zich voor;

-de muis blijft om de seconde heel eventjes "hangen". Dit is duidelijk te zien als ik rondjes draai met de muis. Het is net of de muis dan ergens achter blijft haken. muis: Trust Optical, nooit problemen mee gehad, gebruik 'm ook op m'n werk

-Als dit bovenstaande zich voordoet krijg ik ook meestal problemen met m'n geluid. In winamp gaat het geluid af en toe stotteren en hangen, alsof de PC met iets heel intensief bezig is.

-In BF1942 krijg ik helaas ook wel eens problemen, vooral met het laden van een leven gaat het geluid stotteren, muis haperen, beeld haperen, dit ook om de seconde.

Ik heb m'n PC 2 weken geleden compleet geformateert en win XP met SP1 erop gegooit, het gebeurt ook sinds een paar dagen, terwijl ik mij niet iets kan herinneren wat ik heb geinstaleerd.

ctrl+alt+del zie ik ook geen processen die veel CPU verbruiken.
ik draai geen virusscanner of andere background proggies.

Waar kan dit aan liggen :?

specs:
AMD Athlon XP 1700+ (niet oc-ed)
Epox 8KHA+
2 x 256 MB DDR PC 2700
IBM DeskStar 7200 rpm 45GB
MSI GeForce 4 Ti 4200
direct x 8.1
Detonators 41.09

[edit]

Nog iets wat erbij komt; tijdens het kijken van een DivX versnelt het beeld af en toe een seconde en skipt daarbij het geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door Vimana op 14-01-2003 22:19 ]

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Er staat niet bij wat voor geluidskaart je hebt. Toevallig een Soundblaster Live! ?

• Vimana
_ViP_ schreef op 14 januari 2003 @ 19:45:
Er staat niet bij wat voor geluidskaart je hebt. Toevallig een Soundblaster Live! ?
Terratec DMX X-Fire 1024 + meest recente drivers.

Ik heb nu UD Agent ff uitstaan en het is (nog) niet teruggekomen. Zou het daaraan hebben kunnen liggen? Ik draai die client al 2 jaar ofzo en kheb er nog nooit gezeik mee gehad.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 21:24

JdM

Humbled

Ik heb dit weleens gezien bij iemand die brak geheugen had ...

• Vimana
Hmz... ik zal eens een mem-test tooltje erop loslaten, Sisoft Sandra kon dit ook?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

En nou allemaal wat anders :)

Ik denk dat het aan je harde schijf ligt. Kijk wanneer je dit probleem hebt eens naar de snelheid van je (windows) harde schijf. Er zijn zat tooltjes voor, maar gebruik zelf het liefst die van nero. Als je bij nero naar je instellingen > cache tabje gaat, heb je een optie om je drive snelheden te testen. Kijk voor de aardigheid eens hoe je primary harde schijf reageerd.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

klinkt als je geheugen dat vol zit (intern) (half kapot is)

hoe groot is je swap file?

• Vimana
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 03:44:
klinkt als je geheugen dat vol zit (intern) (half kapot is)

hoe groot is je swap file?
Pfff... euh.... normaals staat ie op 3x werk geheugen = 3 x 512 = 1536. Maar het kan zijn dat na de clean install WIndows het zelf regelt.

• Vimana
SilentStorm schreef op 15 January 2003 @ 01:03:
En nou allemaal wat anders :)

Ik denk dat het aan je harde schijf ligt. Kijk wanneer je dit probleem hebt eens naar de snelheid van je (windows) harde schijf. Er zijn zat tooltjes voor, maar gebruik zelf het liefst die van nero. Als je bij nero naar je instellingen > cache tabje gaat, heb je een optie om je drive snelheden te testen. Kijk voor de aardigheid eens hoe je primary harde schijf reageerd.
done: 2.717 kB/s

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

is wel erg langzaam, wat is je udma modus?

• Vimana
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/silverdragon/pics/screenshot.jpg

Weird!? Ik kan ook alleen maar verder kiezen uit PIO :?

[ Voor 80% gewijzigd door Vimana op 16-01-2003 19:45 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

je kunt m wel overriden door bijvoorbeeld de via ide tool te installeren (http://downloads.viaarena...rs/IDEFilter120a.zip]http of ftp. Let op: het komt wel eens voor dat de oude ide drivers blijven staan met een ! erbij (niet te verwijderen). Dit heeft in principe geen negatieve gevolgen, maar staat wat slordig in je lijst.

Iets wat ik echter eerst zou nalopen:
• heb je wel 80 pins kabels? (multiword dma mode 2 is nl de maximale snelheid (theoretisch 16MB/s) die de harde schijf kan hebben met 40pins kabels).
• heb je een extreem oude harde schijf? zonder ondersteuning voor hoger dan multiword dma mode2? (dan mag ie ook maximaal enkele gigabytes groot zijn)
• hoe staat de hd in de bios? (probeer eens op automodus ipv usermodus) hoe staat ie dan?

edit: mdma2 apparaat is natuurlijk je cdrom |:( stom, vergeet die eerdere opmerkingen over mdma2. De instellingen die je kan nalopen zijn natuurlijk nog wel gelijk. Ik heb ook wel eens van anderen gehoord dat een harde schijf samen met een (langzamere) cdd problemen op kan leveren. Ik heb hier zelf echter nooit last van gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door SilentStorm op 16-01-2003 20:30 ]

• Vimana
[quote]SilentStorm schreef op 16 januari 2003 @ 20:26:

Ik ga zo eens dat tooltje proberen.

Ik heb een 80 pins kabel. Op m'n primaire IDE zit een 40 pins met een D: schijf en CD brander. Op de secundaire IDE/80 pins kabel zit m'n C: (IBM DeskStar) en DVD-ROM.

Ik begin er steeds meer last van te krijgen. Ik zat net weer een trailer .mov te bekijken die ik eerst normaal kon afspelen (klein formaat) en nu begint het geluid daarvan ook al te haperen.

Ook als ik een paar dingen tegelijk doe zoals, Windows Verkenner open, IE open en KazaaLite open, begint alles super traag te worden. Voorheen ook nooit last van!

Verwijderd

Bij een kameraad die hetzelfde probleem had lag het aan een infrarood netwerkkaartje wat heel tijd verbinding probeerde te zoeken maar niet kon vinden. Misschien dat je hier iets aan hebt?

• Vimana
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 21:05:
Bij een kameraad die hetzelfde probleem had lag het aan een infrarood netwerkkaartje wat heel tijd verbinding probeerde te zoeken maar niet kon vinden. Misschien dat je hier iets aan hebt?
ik heb niets infaroods oid.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

probeer voor de aardigheid je ide controllers eens om te draaien ? (stekkertjes)

• Vimana
Die VIA drivers hielpen helaas niet, toen maar geprobeerd de IDE kabels om te draaien (ik was altijd in de veronderstelling dat dit niet kon bij dit mobo) en voila; hij draait weer als een zonnetje! Nero drivespeed test: 34.652kB/s :)

Wel vreemd dat ik hier nooit eerder last van had :?

Anywayz... _ViP_. Radian, SilentStorm, cyclonite en TazBoY... Tnx! :)

Verwijderd

wat zijn IDE kabels en hoe herken je ze ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

cxl - het topic waarin je reageert is dik 1 jaar oud - ik gok dat topicstarter het probleem ondertussen opgelost heeft (zo niet mag hij mij altijd mailen natuurlijk) :)

Dit topic doe ik dan ook nog maar even dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.