• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 23:11

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Ik heb nu twee setjes Nimh batterijen voor m'n S404. (1 setje GP en 1 setje Ansmann) Beide 1800 MaH

Ik vind dat deze niet echt lang meegaan. Zijn er voor deze camera ook Lion of misschien zelfs Infolithium accu's te verkrijgen?

Als iemand deze toevallig heeft graar de ervaringen met deze accu's en waar deze eventueel te koop zijn.

Audi: Vorsprung durch Technik

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet waar ze te koop zijn, maar weet wel de capaciteit

de AA nimh 1800 gaat iets langer mee dan de AA li-ion, zijn beide oplaadbaar
de li-ion accu (LB-01, formaat 2xAA) gaat 2x zo lang mee als nimh, maar is niet oplaadbaar
(wat ik gevonden heb iig)

li-ion is wel een stuk lichter, maar dus niet veel meer in capaciteit

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
het fijnste zou natuurlijk een accu zijn die voor de S404 gemaakt is, een accu van het soort als Sony gebruikt. Die gaan tenminste lang mee, maar ik denk dat dat een droom is (en misschien ook wel blijft )

• floduR
  • Niet online
Bij de specificaties van jouw toestel staat alleen maar Alkaline of NiMH, bij NiMH zou die 150 foto's kunnen maken (50% met flits en LCD aan), volgens de site

Olympus heeft ook een eigen li-ion accu (LB-01E), ik weet niet of die oplaadbaar is, maar ik neem aan van wel.

Je kan een NiMH 1900 proberen, gaan iets langer mee

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
zoiets haal ik ongeveer wel, maar valt tegenover sommige andere camerals toch echt in het niet. Vandaar dat ik op zoek ben naar een "goede" vervangende Accu

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom koop je dan zo'n camera?
Ik twijfelde tussen een Nikon en de Minolta S404. En ik ben voor de Minolta gegaan omdat daar gewone batterijen in gaan. Dat was voor mij het enige pluspunt van de Minolta ivm de Nikon.

En jij zegt dat je zoiets als bij Sony wil. Waarom heb je dan geen Sony gekocht?

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
Ik zie nog steeds, na een jaar gebruik van de minolta s304 de AA's als een pluspunt, alhoewel ik moet toegeven dat gezien het batterijverbruik van de nieuwere cam's het nu wel handiger is om li-ions te hebben.

De grote voordelen van de AA's:
1) Ze zijn overal ter wereld te krijgen, dus als je in de middle of nowhere staat, hoef je nooit lang te zoeken naar vervanging voor een kapotte lader of set batterijen.
2) Ze zijn goedkoop, stukken goedkoper dan de dure laders en andere dure li-ion's die je er anders bij moet kopen.
3) In noodgevallen kan je er ook alkaline AA batterijen in stoppen.
4) AA's heb je bijna altijd wel.. en je hoeft maar 1 type batterij mee te nemen op vakantie e.d. voor flitsers, zaklampen, reisscheerapparaten en nog 't een en ander.

De grote nadelen van AA's
1) Ze lopen langzaam leeg, dus als je je setjes een tijdje laat liggen, dan kan je voor een onaangename verrassing komen te staan.
2) Zeker vergeleken met de li-ions en het stroomverbruik van nieuwe cams (zoals bijv. een G3) kan je relatief weinig foto's maken op een setje.

Dus vooral bij bijzonder weinig gebruik zijn AA's nadelig (want dan zijn ze leeg) of juist bij extreem veel gebruik (want dan heb je liever de grotere capaciteit van de li-ions). Echter reis je veel (en dan met name veraf gelegen gebieden waar je niet even snel een nieuwe accu of oplader koopt) dan kan het een groot voordeel zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond v/d H op 14-01-2003 21:43 ]

Verwijderd

met 2 setjes zou het toch geen probleem moeten zijn??!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik kan me herrineren dat er een tijd geleden (1,5 jaar) wel eens batterijpacks die jij bedoeld voor de Minolta Dimage S304 waren, maar daarna heb ik er nooit meer wat van gehoord.

InfoLithiums zul je niet krijgen aangezien de software van de camera dat niet ondersteunt en het alleen door Sony wordt gebruikt (waarschijnlijk hebben zij ook alleenrecht op deze technologie).

Ikzelf heb een minolta Dimage S304 die nog iets meer energie verbruikt dan de S404 en ik verbaas me er steeds over dat de batterijen maar niet leeg raken. Ikzelf heb een setje van 1500 mAh en 1800 mAh en heb hier altijd nog genoeg aan gehad, ook op vakantie met zo'n 60 foto's per dag (dag van 7:00 tot 24:00, veelvuldig LCD gebruik en filmpjes maken heb ik altijd genoeg gehad aan twee setjes.

Wel heb ik de filtser vrijwel altijd uitstaan en heb ik het LCD op de laagste helderheid gezet, bij dagelijks gebruik doe ik ongeveer een week met een setje batterijen.

Watvoor lader gebruik je eigenlijk?
Raymond v/d H schreef op 14 January 2003 @ 21:42:
Ik zie nog steeds, na een jaar gebruik van de minolta s304 de AA's als een pluspunt, alhoewel ik moet toegeven dat gezien het batterijverbruik van de nieuwere cam's het nu wel handiger is om li-ions te hebben.
Waarom? Camera's worden juist steeds energiezuiniger!
Dus vooral bij bijzonder weinig gebruik zijn AA's nadelig (want dan zijn ze leeg) of juist bij extreem veel gebruik (want dan heb je liever de grotere capaciteit van de li-ions). Echter reis je veel (en dan met name veraf gelegen gebieden waar je niet even snel een nieuwe accu of oplader koopt) dan kan het een groot voordeel zijn.
Ik heb mijn camera ook gekocht, juist omdat hij AA batterijen gebruikt.
- ik had ze al van mijn vorige camera
- ze zijn overal ter wereld verkrijgbaar
- niet afhankelijk van een enkele producent, zijn dus niet extreem duur, of zijn na enkele jaren opeens niet meer te krijgen.
- goedkoper om meerdere sets te hebben
- capaciteit zal in de toekomst alleen maar toenemen (toen ik mijn eerste camera kocht bestonden er nog geen 1800 mAh's of snelladers zoals de GP powerbank smart)
- mijn memorecorder gebruikt AA's
- mijn GBA gebrukt AA's
- mijn PDA gebruikt AA's

[ Voor 43% gewijzigd door Johnny op 15-01-2003 00:52 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• floduR
  • Niet online
Waar batterijen te krijgen zijn, is meestal ook wel stroom van het energienet te krijgen, een lader in het fototoestel vind ik dan het handigst

Die AA's zijn veel te zwaar, vooral als er 4 in moeten, dan heb je een camera van 500-800gram.

Olympus geeft binnenkort een nieuwe serie uit de mju-300/400 die zijn licht (200gram incl. alles)/klein en hebben een eigen batterij (li-ion) die binnen 2 uur is opgeladen

Dan zit je tenminste niet te kl*ten met AA's die veel te veel ruimte en gewicht in nemen, voor het vormogen dat ze leveren.

Maar die Minolta heeft ook wel veel energie nodig, andere camera's, op 4 AA NiMH 1800's, maken 300-500 foto's, das een stuk meer dan 150.

Ik denk dat je niks beters kan krijgen voor dat toestel, zet em gewoon in een zuinige stand en foto's maken maar!

(laten we niet gaan discussiëren over welk toestel het zuinigst/best is, daar gaat dit topic niet over)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Met wat voor lader laad je ze op :? Die speciale GP laders of met een normale lader :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47
De minolta Dimage F100 is bijna hetzelfde kwa functies als de S404.
- Hij heeft iets minder zoom (optisch)
- Gebruikt SD kaartje (- vanwege de prijs)
+ Maar hij gebruikt ook maar 2 AA's
+ stuk kleiner als de S404
Maar aan gezien jij al de S404 hebt en de vraag over de batterijen zelft gaat kan ik je eigenlijk niet verder helpen

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
Ik heb een snellader van Uniross, kost ongeveer 1,5 a 2 uur om ze vol te krijgen.

En verder een GP 1800 setje die ik normaal gebruik en 2 setjes 1700 Uniross die ik gebruik als backup (heb er een aardig hoesje van lowepro bij, kunnen 8 AA's en wat CF kaartjes in).

Ik geloof dat er inmiddels GP 2000 batterijen op de markt zijn? Leek mij wel een aardige vervanging voor een setje.

Johnny >> "Waarom? Camera's worden juist steeds energiezuiniger!"
Omdat de noodzaak van meer sets batterijen daarmee meer vervalt, op het moment dat je met 1 reserve batterij wekenlang honderden foto's kan maken, dan vind ik het prettig dat die batterij niet tussendoor leeg loopt. (alhoewel de cam dan natuurlijk ook veeeel langer met AA's doet.. )

De mooiste oplossing vind ik nog altijd de constructies die je bij (D)SLR's nog wel eens ziet, namelijk de mogelijkheid tot het gebruiken van normale batterijen (li-ion) of het erbij kopen van een battery-grip waarin men een set AA's kwijt kan.

Over het gewicht van de camera, ik vind dit zelf niet storend, evenals dat het automatish de cam iets groter maakt. Het vergroot wat mij betreft de stabiliteit van de camera omdat deze beter vast te houden is (Ik heb dan ook geen kleine handen).

Wat betreft de aantallen foto's op 1 setje, dat hangt heel erg sterk af van de omstandigheden (temperatuur bijvoorbeeld), of men gebruik maakt van de standby functies, het lcd schermpje veel gebruiken, het gebruik van de flitser. En dan nog afgezien van zaken als hoe snel de fotograaf tot zijn compositie kan komen e.d.

Maar je zou voor het geld van 1 losse li-ion accu natuurlijk ook een extra lader en batterijen kunnen kopen... maar goed als je toch zo vaak veel foto's maakt tussen 1 oplaadmoment door dan kan je ook overwegen om eens een kleine upgrade te doen naar wat leuker speelgoed, of voor bijvoorbeeld "studio" werk een adapter te kopen.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Ik gebruik een lader van Ansmann. Batterijen zitten 9 uur in de lader voordat ze vol zijn.

Ik kocht die camera, omdat ik toen niet zo heel erg veel wilde uitkgeven en deze kon ik voor een redelijke prijs kopen. Voor normaal gebruik zijn de batterijen inderdaad goed genoeg. Echter op vakantie, of een weekend weg merk je dat je toch elke keer weer loopt te hannesen met die AA's.

Dit terwijl een vriend van me dus een sony heeft en dat ding is inderdaad veel lichter, accu gaat veel langer mee en je hangt dat ding inderdaad aan het electrischiteitsnet en accu is weer vol. Terwijl je nu elke keer zit te klooien met de batterijen eruit halen, in de lader doen e.d.

Het is inderdaad wel weer zo dat AA's overal tegen een redelijke prijs te verkrijgen zijn en dat is niet zo met een lion accu.

Ik kan er ook wel mee leven hoor, maar had toch verwacht dat er inmiddels wel bedrijven waren die in deze behoeft zouden voorzien. Het maken van lion accu's voor camera's en dergelijke. Blijkbaar is dat dus nog niet zo.

Pagina: 1