[PHP?] redirect inlaad script

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 07:30

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Ik heb al uren lopen zoeken, en ook vele scriptsites afgelopen, maar ik kan het niet vinden.
Ik zoek een PHP [of andere taal] script, die eerst een pagina inlaad, op de server, en die vervolgens naar de client doorstuurd. Het is dus erg belangrijk dat er geen directe HTTP [of ander protocol] connectie van de client naar de andere site gemaakt wordt.
Ik neem aan dat dit vast wel bestaat, maar ik kan het echt nergens vinden.
Toepassing: [phenomedia.nl = mijn server]
url die je in browser zet:
code:
1
http://www.phenomedia.nl/redir.php?ulr=http://gathering.tweakers.net

het zou helemaal mooi zijn als je dan ook nog de URLs kunt laten versleutelen [zodat gateways het niet kunnen filteren], en dat hij alle links in een opgehaald document aanpast met "http://www.phenomedia.nl/redir.php?ulr=" ervoor, maar dat zijn dus allemaal optionele dingen.
Toepassing: als de sysop op school / werk bepaalde woorden/adressen/IPs heeft geblokt, maar dat je het voor elkaar krijgt dat hij jou adres [www.phenomedia.nl] zuivert van alle restricties, kan je weer alle sites bekijken :D [zoals bij mij nu het geval is met de hele IP range van Tweakers.net]
Lukt het niet om je eigen domein te laten "unblokken", dan heb je er een nodig met encryptie.
Dat het geheel niet erg snel zal zijn, en dat het ook nog best veel dataverkeer zal genereren, is geen probleem. Plaatjes zullen waarschijnlijk ook niet werken, maar dat maakt mij niet zo veel uit.
Mijn vraag dus: weet iemand of er zo'n script bestaat, of heeft er iemand tijd/zin om dit idee in werkelijkheid te brengen?
Alvast heel Hartelijk dank!

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die iprange geblocked wordt heeft dit ook geen zin. Zal alsnog geblocked worden :O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58
Met fopen() kun je volgens mij ook webpagina's openen. Probeer dit eens en dan hetgeen je inleest outputten naar de client. Zou moeten werken.

Verwijzingen zoals plaatjes in die pagina's gaat moeilijker worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weleens zoiets geschreven, dat een pagina inleest, teksten filterde, en dat naar de client stuurde. Maar ik ben niet van plan dat aan je te geven, aangezien je er wat mij betreft verkeerde bedoelingen mee hebt.
Ten tweede zie ik niet dat je ook maar iets zelf hebt geprobeerd. Reken er maar op dat er veel andere forumgebruikers er net zo over denken.

Kom op, het is de bedoeling dat je zelf zoiets programmeert, het is geen afhaalchinees.

Als je wilt weten hoe ik het gedaan heb, dan kan ik dat wel vertellen. Allereerst splitste ik de source in stukken, zodat HTML, CSS, Javascript en teksten apart herkend werden. Ik heb dan de teksten aangepast. Wat jij moet doen is alle HTML tags doorlopen, en naar URI's zoeken, en die aanpassen indien nodig. Als je het goed aanpakt, dan kun je direct op de juiste patronen zoeken, en hoef je niets te splitsen, maar kun je meteen gaan replacen.

Met regular expressions kun je vrij snel bereiken wat je wilt. Maar dan moet je er wel tijd en moeite in willen steken :)
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:11:
Als die iprange geblocked wordt heeft dit ook geen zin. Zal alsnog geblocked worden :O

Nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor.
Daar heb je helemaal gelijk in.... :X
Met fopen() kun je volgens mij ook webpagina's openen. Probeer dit eens en dan hetgeen je inleest outputten naar de client. Zou moeten werken.

Verwijzingen zoals plaatjes in die pagina's gaat moeilijker worden denk ik.
Heb je helemaal gelijk in... net ff getest >:)
Ook plaatjes worden meegenomen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 19:23 . Reden: vergeetachtigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 08:25
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:21:
Heb je helemaal gelijk in... net ff getest >:)
Ook plaatjes worden meegenomen O-)
Ik denk niet dat hij bij alle sites plaatjes weer zal geven aangezien een hoop sites absolute paths ipv relative gebruiken die de server dan weer zal blocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik een proxy server... staan er nog zat open op het internet. Volgens mij bestaan er zelfs sites waar je ze kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 07:30

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 21:58:
gebruik een proxy server... staan er nog zat open op het internet. Volgens mij bestaan er zelfs sites waar je ze kan vinden...
het is een helemaal afgeschermde novell :r omgeving. dat gaat dus niet lukken ;)
[het probleem ligt bij de client, niet bij de server of isp ;) ]
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met PHP, maar ik zal eens iets proberen.
Die fopen functie was ik zelf ook al tegengekomen... denk dat dat wel gaat lukken idd.
Over verkeerde bedoelingen: ik denk idd dat het niet helemaal te rechtvaardigen is, maar ik vroeg me gewoon af of zoiets bestond, of dat iemand er al eens mee bezig was geweest, en of het technisch mogelijk is, ook wel handig voor ik aan de slag ga :D . Ik wist btw niet dat we ZO streng waren mbt het omzeilen van beveiligingen... ik had ook wel een ander verhaal op kunnen hangen, dat het een soort informatie-spider zoek ding achtig iets moest worden, maarja.
Shagura schreef op 14 januari 2003 @ 21:55:
Ik denk niet dat hij bij alle sites plaatjes weer zal geven aangezien een hoop sites absolute paths ipv relative gebruiken die de server dan weer zal blocken ;)
meestal gebruik je alleen absolute naar een externe site toe. dat is dus geen probleem, aangezien die waarschijnlijk niet worden geblokt. anders: jammer dan. dan maar geen plaatjes :D

Ik zal eens een beetje rondvragen. Misschien is dit iets als informatica project :P

iig bedankt dat je niet meteen het hele topic dichtgooide ;)

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1