Toon posts:

Raid/mobo probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik moet een computer instaleren hier. Dit is een hagelnieuw systeem en er zit een luxer moederbord in dan ik besteld had. ( nooi erg natuurlijk)
zo ff spec's

Mobo. gigabyte 845pa ( met promise raid )
proc p4 2.4
256 ddr

Nou heb ik het probleem als ik het syteem opstart dan gaat alles goed. de raid controller vind hij de hd en met f disk zelfs een partitie gemaakt. Maar nu kom het met win xp kan je ook via dos installen. Dit gaat allemaal prima tot dat ik op enter moet rossen om toestemming te geven om te installere. Als ik dat doe daana zegt hij dat hij geen schijfstations kan vinden. ( terwij die er wel een partitie op zit )

mijn vragen
1 op welke kanalen moet wat
ide1.2.3.4

Ik heb nu op ide 1 de 2 cdroms
en op ide 3 de Enkele hd

2 hoe moet ik hem daarna installen ( ik wil dus geen raid maar gewoon simpel die hd met win xp er op )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 18:51 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 16:53

megaleo

Special member

Ik zou zeggen. Zet je hd eens op ide3. Wel als master dus ook. En je cdrom op ide1. Ook als master.

[ Voor 3% gewijzigd door megaleo op 14-01-2003 19:22 ]

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

goei ten eerste je HD op Ide 1, Stel hem ook op Master in. In Xp setup kan je ook aangeven dat ie een partitie kan formatten, probeer dat een en install dan op die geformatte schijf

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 19:45

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet je promise wel installeren door op F6 te drukken als daarom gevraagd wordt
Vervolgens typ je de S in.
En stop je een flop met de juiste drivers in je floppydrive.
en voila XP herkent je controller en kan je HD's aanspreken.
De drivers staan op de site van je mobofabrikant. Of zijn bij promise te halen.

Ik zou de HD gewoon op IDE 3 laten.
Hier kunnen nl alleen HD's op geplaatst worden (zelfde geldt voor IDE 4)

En op IDE 1 en 2 gewoon atapi devices.
Zo heeft ieder een master en zijn eigen bus. En krijg je de beste data doorvoor.

[ Voor 28% gewijzigd door DarkSide op 14-01-2003 18:56 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
aha :) ik dacht dat al wel via f6 maar ik heb nerges geen drivers bij gehad, lijkt me toch wel vanzelfsprekend :)

Ja op een mobo met 2 ide's snap ik alles wel, dus master slaver enzo maar ff een raid dat is ff wennen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 18:59 ]

Verwijderd

als het goed is heb je diskette van gigabyte of cd waar raid drivers voor winxp setup
anders moet je hem ff aan de gewone ide hangen installen configgen en raid driver in windows installen en dan eraan hangen (als je da nie doe krijg je blauwe schermpies)
ik doe het ook zo met win2k heb namelijk geen drivers van mun bordje

Verwijderd

Topicstarter
tja die KUT computerland heeft de diskette weer niet mee gegevan dan, :S

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:04:
tja die KUT computerland heeft de diskette weer niet mee gegevan dan, :S
En heb je wel een CD rom gekregen?
Kijk daar eens op. Staan ze vast ook op.
Kan je zelf een diskette maken....
Anders gewoon downen.
Is geen ramp zeg.. Heb je meteen de laatste versie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
k maar ik weet echt niet wat voor raid er op zit :P zijn zo veel mogenlijkheden, maar ik ga wel ff wat proberen :)

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 19:13:
k maar ik weet echt niet wat voor raid er op zit :P zijn zo veel mogenlijkheden, maar ik ga wel ff wat proberen :)
Ook daar heb je je manual in. Staat precies in wel type promise er onboard zit.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
ff naar de site van gigibye, denk er wel ff aan dat je met nieuwe raid drivers vaak ook een nieuwe BIOS moet hebben...

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
nou hoe ik het gedaan heb weet ik niet want hij deed de hele tijd vaag en opeens kon ik win xp installen dus dat word de volgende keer weer klote :) thnx guys

Verwijderd

je kan ook ff zoals ik heb gedaan, bij asus. op andere comp driver raid op flop zetten vanaf cd, die je hoop ik wel erbij heb gekregen. Dan de F6 procedure. werkte bij mij perfect meteen vanaf raid installeren.
succes

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 20:53 . Reden: typo ]

Pagina: 1