[WC] 35mm aansluiting op radiateur

Pagina: 1
Acties:

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Ok, ik heb een radiateur uit een opel ascona b (heel groot) en die heeft 35mm aansluitingen.
Hier wat pics voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=43362

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=43364

Mijn vraag is dus, wat kan ik hier op aansluiten om de sileconenslangen aan te sluiten?

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

ehmmmmmmm heb je mischien de radiator voor het motor koelwater(vloeistof) genomen? want deze is wel erg groot! maar ik weet niet van wat voor materiaal die pijpen zijn (aangezien ze geverfd zijn :P)
maar je zo er een dekseltje op kunnen solderen, of een dop die er overheen valt... met daar in het midden je aansluiting voor 10mm slang...

niks

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
Ik heb zelf een kachel radiateur, maar die is niet zo groot geloof ik. Ga binnenkort verloopjes halen, voor naar 19mm aansluiting geloof ik. Maar 35 :o dat is echt groot. Wat Chop2000 zegt, kan dat kloppen? --> Kwam er nog olie uit lopen want dat wordt daarin gebruikt dacht ik? Ik ken geen radjes uit de ascona B helaas. Ik denk dat je het beste even langs de loodgieter kunt gaan, ga ik ook doen, die hebben meerdere slangen en verloopstukjes. En willen vast wel ff een druppel soldeer erop doen voor aansluitingen :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Intronic
pierre-oord schreef op 14 January 2003 @ 20:39:
Ik heb zelf een kachel radiateur, maar die is niet zo groot geloof ik. Ga binnenkort verloopjes halen, voor naar 19mm aansluiting geloof ik. Maar 35 :o dat is echt groot. Wat Chop2000 zegt, kan dat kloppen? --> Kwam er nog olie uit lopen want dat wordt daarin gebruikt dacht ik? Ik ken geen radjes uit de ascona B helaas. Ik denk dat je het beste even langs de loodgieter kunt gaan, ga ik ook doen, die hebben meerdere slangen en verloopstukjes. En willen vast wel ff een druppel soldeer erop doen voor aansluitingen :)
Nope geen olie of iets, ik zal binnekort wel es langs de bouwmarkt en loodgieter gaan.

Bedankt :)

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Probeer ook is het tuincentrum. Die hebben vooral groote maten naar normale maten. Ben afgelopen weekend bij meerdere tuincentra geweest voor 10mm => 6mm maar bij bijna allemaal was het groot (grootes ben ik al weer vergeten)

n54 power!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

In de bouwmarkt (die ook wel tuin/aardgasspullen heeft) heb ik ook alles kunnen vinden... Mijn rad heeft 18mm aansluitingen, de rest 10mm.. Heb een 10 en 18mm koppelingen gevonden, met tegengesteld schroefdraad... Dus ik gebruik 2x zo'n verloop.

Koppelingen voor 35mm zijn wel te vinden, maar niet met hetzelfde schroefdraad als 10/12mm vrees ik..

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Alle leuk en aardig. Maar ik heb toch een opmerking. Als je het verlooptje hebt wat voor mega pomp ga je eraan hangen om nog een redelijke flow te hebbe. Ik denk dat zo'n radiator een beetje overkill is maar jah dan is wel weer lekker extreem :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

600-800 l/u moet genoeg zijn lijkt me..

Mijn Sicce Nova (200-800 l/u adj.) kan zowel de 10 als 18mm slang goed vullen..

• Intronic
Pompje word denk Eheim 1048 of hoger.. (als ik genoeg geld heb) anders een sicce. Dus dat zit wel goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door Intronic op 14-01-2003 23:22 ]

Verwijderd

Die bovenste opstaande rand eraf zagen en dan een koppeling erop solderen dat je daarna met schroefverbindingen kunt downsizen, is inderdaad wel megagroot ja :)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:11
Dit is zo te zien gewoon de grote radiator voor het koelwater van de motor....

Je was er van op de hoogte dat de meeste WC-rads uit auto's die je hier ziet kachelradiatoren zijn...? :)

Daar zit trouwens hetzelfde vocht in: de warme lucht die je auto 's winters instroomt, is warm geworden doordat de lucht door de kachelradiator stroomt, waar de warme koelvloeistof doorheen stroomt.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

ESteg schreef op 14 January 2003 @ 23:32:
Dit is zo te zien gewoon de grote radiator voor het koelwater van de motor....

Je was er van op de hoogte dat de meeste WC-rads uit auto's die je hier ziet kachelradiatoren zijn...? :)

Daar zit trouwens hetzelfde vocht in: de warme lucht die je auto 's winters instroomt, is warm geworden doordat de lucht door de kachelradiator stroomt, waar de warme koelvloeistof doorheen stroomt.
"Lees de draad voor je blaat" ;)

Maar ik begin er ook steeds meer van overtuigd te raken dat het een olierad is...

[ Voor 10% gewijzigd door Steve op 14-01-2003 23:39 ]

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 19:19
Ik gebruik ook grote radiator (70 x 30 x 3 cm^3) met 32mm aansluitingen. Ik heb het opgelost door een 32mm -> 6mm adapter te kopen bij een aquariumhandel. De adapter die ik heb heeft meerdere "trappen", van 32mm => 1/2" (13mm) => 3/8"(10mm) => 1/4"(6mm). De laatste trap heb ik er vanaf gehaald. Ik heb er zowaar een plaatje van:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/fillnbleed_r.jpg

Zoals je kunt zien loopt er een radiatorslang naar een pvc-stuk, en daarin zit de adapter geschroefd. Oh btw het gaat om de adapter links op de foto, de andere is er om makkelijk bij te vullen.

[ Voor 18% gewijzigd door Munchkin op 15-01-2003 08:26 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Denk bij de keuze aan je pomp vooral aan de trillingen die de pomp veroorzaakt, deze zijn bij Sicce pompen veel groter dan bij Eheim. De laatste zijn duurder, maar IMHO superieur aan de Sicce pompen ( /me AaroN heeft zelf een Sicce Idra )

Tevens heb je geen kachelradiateur van een ascona, want die heb ik zelf ook gehad en die is veel kleiner. En ik geloof ook dat die niet geverfd was, gewoon koperkleur dus.

Bij loodgieter maak je trouwens wel een goede kans dat ze iets voor je weten, of kunnen doen. ( /me AaroN 's pa is loodgieter, dus heb er een aan huis :P )

JayGTeam (213177)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De trillingen van Sicce vallen nog mee... Als ik hem gewoon in m'n reservoir zet op metalen/houten ondergronden hoor je het wel duidelijk ja.. Maar ik heb er nu wat zacht rubber onder gezet en je moet echt al moeite doen om 'm te horen.

Een irritant geluid vind ik het trouwens niet, eigenlijk lekker om mee in slaap te vallen.. Een beetje het geluid dat je hoort bij veel aquaria.

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

35mm! Is dat niet wat veel voor je pompje ivm grote waterinhoud? In die rad zit dan toch superveel water?!

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Intronic
't is geen kachelradiator dat weet ik, en de aansluiting word veel kleiner dus is niet teveel hoor.. en kga toch maar voor de eheim, zometeen naar de bouwmarkt/aquariumhandel kijken voor die aansluitingen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Intronic op 15-01-2003 14:17 ]

Pagina: 1