Toon posts:

zonnet ADSL lite fair use policy

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat verstaat zonnet nu eigenlijk onder de fair use policy voor hun ADSL lite abbo. Kan iemand zijn ervaring hier misschien posten. Hoeveel download je en heb je al problemen gehad met zonnet?

Ik weet dat er al veel topics zijn over dit onderwerp maar daar staan geen duidelijke reakties in.......

Ik heb zelf ADSL lite van zonnet en ik ben een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

1 gig volgens mij.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik dacht dat iemand had gezegt dat et 750MB was ofzo... maar kan aan mij liggen...

heb iig wel goeie dingen gehoord over zonnet ADSL... alleen dat et wat langzaam is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

In alle eerlijkheid, FUP kan toch nooit 1 gig zijn 8)7

Daar zit ik in 1 dag al aan :Y)

Ik zou zeggen, vraag het zonnet eens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fair use is downloaden zonder dat andere mensen last van je hebbe...? dus gaan met die banaan en kijken wanneer er iets van gezegd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
FUP = Fair Use Policy
Het woord zegt het al, "Eerlijk Gebruik Policy" (rare vertaling).

Het gemiddelde van alle gebruikers is jou limiet.
Meer zegt de provider niet, dat is ook een beetje het gemene maar wel het voordeel van een FUP.
Als Zonnet vind dat het 1gb is, is het 1gb. Vind Zonnet het 10Gb is het 10Gb.

Maar hou er wel rekening mee, Lite Adsl is er gekomen voor gebruikers die minder vaak op internet zitten. Maar ik schat al jij tussen de 2 en 3gb gaat zitten dat je niks hoort van Zonnet hoor.
Sterker nog, ik denk dat ze het niet eens meten zonder daar een reden toe te hebben, maar ik zou hier niet op gaan rekenen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
SmartDoDo schreef op 14 januari 2003 @ 18:39:
[...]

adsl lite...
dat is een abbo'tje om te surfen, te mailen, en meer niet....

af en toe een mp3tje ofzo kan, maar daar is het abbo niet voor bedoeld...
als je veel wilt downloaden neem je een duurder abbo, wat sneller is en dus een hogere datalimiet / ruimere fup heeft.

en als je het echt goed wilt doen neem je een wide-open ofzow B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:39
Heel simpel, officieel 1 gb, maar als je een keertje een linux distro wilt downloaden kan je best 1 maandje aan de 3 gb zitten... opzich is dat niet erg, als je het maar niet te vaak doet.

Als je iedere maand een filmpje wilt ddlen zou ik geen lite nemen.

Tevens zou ik voor een andere provider kiezen, xs4all bijv. snelle goede helpdesk, makkelijker qua downloaden (ach.. ik spreek uit ervaring ;)) en veel extra's (gameservers enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

SmartDoDo schreef op 14 januari 2003 @ 18:39:
[...]

Ja, maar jij heb geen Family pakket |:( ik zit binne 2 uur al op 1gig, kheb alleen wel het abbo ervoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

veldmuis schreef op 14 januari 2003 @ 18:45:
[...]

adsl lite...
dat is een abbo'tje om te surfen, te mailen, en meer niet....

af en toe een mp3tje ofzo kan, maar daar is het abbo niet voor bedoeld...
als je veel wilt downloaden neem je een duurder abbo, wat sneller is en dus een hogere datalimiet / ruimere fup heeft.

en als je het echt goed wilt doen neem je een wide-open ofzow B)
Dat snap ik wel maar als je er over nadenkt dan zou ik met mn basis adsl abo dus het dubbele aan FUP hebben want ik betaal ook ongeveer het dubbele. Bij mij mopperen ze niet over die 20 à 25 gig per maand. Dus zou ik zeggen bij een Lite abo dat je gerust een 10 gig per maand moet kunnen halen zonder gezeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
SmartDoDo schreef op 14 januari 2003 @ 18:47:
[...]

Dat snap ik wel maar als je er over nadenkt dan zou ik met mn basis adsl abo dus het dubbele aan FUP hebben want ik betaal ook ongeveer het dubbele. Bij mij mopperen ze niet over die 20 à 25 gig per maand. Dus zou ik zeggen bij een Lite abo dat je gerust een 10 gig per maand moet kunnen halen zonder gezeur
je betaalt voor de lijn, dat bedrag is gewoon vrij hoog als je naar een lite-abbo'tje kijkt, dus dat scheelt iig veel. daarnaast...het dubbele betalen heeft verder nix te maken met het dubbele krijgen...
een gemiddeld wide open abbo is €100 zeg maar, een gemiddeld adslvankpn abbo is 50 euro, naja de snelheid is alles behalve 2x, en zo zit dat met de downloadlimieten ook, om het maar even duidelijk aan te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 12:20
ik heb dr nu al 8gb opzitten sind het begin van de maand.
echt kei veel downloaden doek ni maar ik zit toch echt wel haast gemiddeld aan 500 mb per dag :S
beetje surfen,msnen,en kei veel gamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 10:25
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 18:36:
Wat verstaat zonnet nu eigenlijk onder de fair use policy voor hun ADSL lite abbo. Kan iemand zijn ervaring hier misschien posten. Hoeveel download je en heb je al problemen gehad met zonnet?

Ik weet dat er al veel topics zijn over dit onderwerp maar daar staan geen duidelijke reakties in.......

Ik heb zelf ADSL lite van zonnet en ik ben een tevreden gebruiker.
Kijk eens wat hier staat:

Zon Breedband Lite
Onbeperkt internetten zonder zorgen over de telefoontikken, dat kan met ADSL Lite van Zon. Nu slechts € 34,95 per maand. En in tegenstelling tot andere providers heeft Zon Breedband Lite geen datalimiet en dus geen extra kosten achteraf.

Bron: http://www.zonnet.nl/breedband/br_acties_breedb2.html

Geen datalimiet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

micebec schreef op 14 januari 2003 @ 18:54:
[...]

En in tegenstelling tot andere providers heeft Zon Breedband Lite geen datalimiet en dus geen extra kosten achteraf.

Bron: http://www.zonnet.nl/breedband/br_acties_breedb2.html

Geen datalimiet dus...
Ik durf er wat om te verwedden dat als je wat verder zoekt je erachter komt dat er een FUP wordt gehanteerd en er dus wèl een datalimiet is. Alleen zoals het met FUP nu eenmaal werkt wordt die niet hard genoemd.

M.a.w. er wordt geen aanwijsbare datalimiet gehanteerd

[ Voor 6% gewijzigd door SmartDoDo op 14-01-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het gebruik van Demon DSL geldt een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die u, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account. Dit heeft als voordeel dat u best af en toe veel data kunt downloaden, zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers. Als Demon een vaste maandelijkse limiet zou instellen zou dat inhouden dat u een extra rekening zou krijgen voor alles boven die limiet. Dit is niet iets dat Demon wil doen.

geplukt van http://www.demon.nl/producten/internettoegang/dslfup.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht, niemand hier leest dus de zonnet site. er staat geen datalimiet. maar wel fair use.

wat staat er verder? "ervaring leert ons dat de gemiddelde gebruiker voldoende heeft aan 2000mb"

tjakka, daar heb je je limiet dus.

Alle mensen die 1 gig roepen lullen dus maar wat en posten zonder na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:24
Dit is vaker langs gekomen :)

En daarnaast is de post van toppertje erg duidelijk :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.