Toon posts:

failure met extra so-dimm in Dell laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het geheugen van mijn Dell Latitude CPi uit te breiden van 128 naar 256 MB. Tot 3x toe een andere 128 Mb sodimm module gekocht, maar steeds als ik die erbij plaats geeft hij foutmeldingen, ook in het andere slot. In z'n eentje start hij niet eens op. De BIOS zit op het nieuwste level (A15).

Mijn 3e poging is een 128 MB 133 MHz module van Twinmos . Hij geeft de volgende meldingen:
Memory write/read failure at ...., read ... expected ....
Decreasing available memory
Memory address line failure at 08002020 read 00000000 expected FFFFFFFF
Decreasing available memory

en hij start vervolgens op met de 128 Mb die er al in zat.

Nu komt het: mijn collega heeft precies hetzelfde type laptop uitgebreid met eenzelfde module van Twinmos, en die doet het prima, en ook in mijn laptop! :o
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik nu toevallig een kapotte module heb, het kan natuurlijk maar wat was het de vorige 2 keer dan?...

Heeft iemand suggesties? Bedankt!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Zijn de originele module en de twinmos identiek qua aantal chips per kant enzo? Probeer anders zo'n geteste module van Dane-Elec, dan weet je tenminste zeker dat het werkt. Of de socket is gaar en zorgt voor slecht contact.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Die module van die collega doet het wel en is van precies hetzelfde type/merk? Dan is jouw geheugen dus stuk.

Nog een tip trouwens, als je twijfel moet je even contact met Dell opnemen en vragen of er bepaalde modules (behalve die van hunzelf want als ze zelf geheugen verkopen is het natuurlijk veel te duur :P) aangeraden worden.

Misschien is er zelfs al wat op de Dell site te vinden...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Misschien is er iets mis met je contactjes e.d. blaas ze eens goed uit.
3 keer kapotte modules kan op zich wel, maar neem in het vervolg je laptop mee naar de winkel (bespaart je achteraf een heleboel moeite)

Blog (Linux-related)

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Merk pc's of leptops staan er om bekend dat ze soms speciaal geheugen nodig hebben....

signature

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die laptop heeft officieel 66 of 100MHz EDO SODIMM geheugen nodig en mag maximaal 128MB per module zijn.
Of je problemen krijgt met 133MHz weet ik niet zeker, maar wel dat het EDO moet zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties so far. Dane-Elec was trouwens de 1e die ik probeerde, die paste er in niet eens in, hij was te hoog (29 mm)!

Ik wacht eerst tot mijn collega terug is van de wintersport, dan zal ik mijn nieuwe geheugen nog eens in zijn laptop stoppen.
Pagina: 1