Ik probeer het geheugen van mijn Dell Latitude CPi uit te breiden van 128 naar 256 MB. Tot 3x toe een andere 128 Mb sodimm module gekocht, maar steeds als ik die erbij plaats geeft hij foutmeldingen, ook in het andere slot. In z'n eentje start hij niet eens op. De BIOS zit op het nieuwste level (A15).
Mijn 3e poging is een 128 MB 133 MHz module van Twinmos . Hij geeft de volgende meldingen:
Memory write/read failure at ...., read ... expected ....
Decreasing available memory
Memory address line failure at 08002020 read 00000000 expected FFFFFFFF
en hij start vervolgens op met de 128 Mb die er al in zat.
Nu komt het: mijn collega heeft precies hetzelfde type laptop uitgebreid met eenzelfde module van Twinmos, en die doet het prima, en ook in mijn laptop!
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik nu toevallig een kapotte module heb, het kan natuurlijk maar wat was het de vorige 2 keer dan?...
Heeft iemand suggesties? Bedankt!
Mijn 3e poging is een 128 MB 133 MHz module van Twinmos . Hij geeft de volgende meldingen:
Memory write/read failure at ...., read ... expected ....
Memory address line failure at 08002020 read 00000000 expected FFFFFFFF
en hij start vervolgens op met de 128 Mb die er al in zat.
Nu komt het: mijn collega heeft precies hetzelfde type laptop uitgebreid met eenzelfde module van Twinmos, en die doet het prima, en ook in mijn laptop!
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik nu toevallig een kapotte module heb, het kan natuurlijk maar wat was het de vorige 2 keer dan?...
Heeft iemand suggesties? Bedankt!