ik denk dat je nog niet goed snapt wat PC100 of PC133 inhoud.
PC100 is alleen maar een 'mark' om aan te duiden dat deze 100Mhz MOET kunnen halen.
dit zelfde geldt ook voor PC133 wat dan dus 133 MOET halen.
In eerste instantie loopt je geheugen op je Front side bus (FSB) wat tegenwoordig 100Mhz of 133Mhz is.
Vaak kun je je Memory en FSB afhankelijk instellen in bios. Met een slim truukje door PCI frequentie en FSB frequentie bij elkaar op te tellen.
Maargoed, met een systeem die 100Mhz FSB draait heb je je geheugen dus op 100Mhz lopen, OOK een PC133 dimm dus!!
mocht je nou een systeem op 133Mhz hebben lopen dan gaat je PC100 Dimm op 133Mhz draaien. Of dit werkt is maar de vraag, toch wil het wel eens lukken! en nou niet denken dat je dimm dan explodeerd ofzow als ie het niet trekt

.
het is dus erg stom om PC133 te kopen voor een celeron systeem waar de Bus normaal gesproken op 66Mhz draait!
Hoe hoger je FSB hoe sneller je systeem wordt, Daarom is er tegenwoorig ook al PC150 geheugen zodat je je FSB lekker kan overclocken zonder dat je Dimm er moeite mee heeft.
Maar wat ik al zei, dit is niet altijd nodig. Ik heb ook maar een PC100 dimm, en die draait ook op 157Mhz