Toon posts:

upgraden van 128 naar 256 mb zin of onzin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment heb ik 128mb geheugen ik speel vaak spelletejes quake3arena en unrealtournement ook speel ik veel viegspelletjes flightsimulator 2000, combat flight sim 2 ik draai onder onder windows me en draai geen overdreven grote programma`s heeft het zin om naar 256mb ram te upgrade graag jullie menigen.

systeem
ka7 700@770
geforce v6600
128mb ram
ibm deskstar 20,5 gb pluto
plexwriter 8432a

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik ben pas van 96 naar 224MB gegaan en het scheelt best veel swappen bij grote maps...

Verwijderd

Ik merk het verschil vooral als ik veel vensters en programma's run. Op een kaal bureaublad draai ik er ongeveer 21.... (CTRL-ALT-DEL)

Dan is 160 MB wel lekker ja... :) Ik heb nu 160MB

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik loop als ik op Internet ben de hele dag GoT door te struinen, dus veel vensters (windows vind ik zo'n naar woord. ;) )
openen, dan komt mijn 256 wel van pas, ook als ik UT ff afsluit, en daarna weer opstart, is ook veeeel sneller.

Kortom: DOEN

Verwijderd

384 :) ook lekker

Verwijderd

upgraden van 128mb naar 258mb is natuurlijk wel leuk. maar je zal er alleen nut van hebben bij specifieke functies. UT bijvoorbeeld bij het preloaden van maps, of bij het scannen.
ik loop zelf op 320mb intern, puur alleen voor scannen en bewerken op 1200dpi.
bij sommige spellen merk ik wel dat laden, voornamelijk opnieuw laden maps wel sneller gaat, maar je moet het geld er voor over hebben.
er is op dit moment veel goedkoop geheugen op de markt, maar let wel op. goedkoop is nog steeds duurkoop, want de kwaliteit is er ook naar. geef liever een paar tientjes meer uit voor merkgeheugen

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik dan wel ga upgraden zoals ik het hier lees ik heb zelf ook een scanner scanjet hp5300 (in combinatie met paintshop pro 7 )die ik redelijk tot vaak gebruik ik koop toch een goed a-merk geheugen inverband met mijn ka7.

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Ik heb een T-bird @900Mhz, Asus A7V. Net een upgrade gedaan van 128Mb naar 256Mb met El Cheapo geheugen. Draait als een zonnetje en is toch wel weer een stuk rapper.

Verwijderd

Upgraden heeft vooral zin als je veel toepassingen tegelijk open hebt staan, je HD zal in ieder geval minder snel gaan swappen wat dus scheelt. Zoals al gezegd zal vooral herladen van maps in o.a. Q3/UT sneller gaan, maar verwacht geen vermeerdering in het aantal FPS dat je hebt in spellen, dat zal er niet to nauwelijks op vooruit gaan.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik merk vrijwel geen verschil met meer dan 128mb geheugen..
Hij wordt er eerder langzamer van :)
Ik heb nooit zoveel vensters openstaan, daar ben ik heel zorgvuldig in, en voor de rest speel ik veel games waar meer dan 128 helemaal al niet belangrijk is.
Ik wel 2 x 128 liggen maar ik laat die ene er altijd uit.
had laatst nog 768Mb, maar dat boeit ook niet. Ik hou het daarom gewoon lekker bij 128mb HEEEEL erg rap intern geheugen (157Mhz Cas2)
ik vind sneller geheugen meer invloed hebben dan meer langzaam geheugen!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou een pc100 er in zitten dus als ik er nou een pc133 simmetje (kingstone pc133) en haal dus de pc100 er uit ga ik er dan in snelheid veel of weinig op vooruit het lijkt me namelijk onverstandig om er pc100 en pc133 simmetjes bij elkaar te plaatsen het zou werken, maar is dit verstandig of onverstandig

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

ik denk dat je nog niet goed snapt wat PC100 of PC133 inhoud.
PC100 is alleen maar een 'mark' om aan te duiden dat deze 100Mhz MOET kunnen halen.
dit zelfde geldt ook voor PC133 wat dan dus 133 MOET halen.
In eerste instantie loopt je geheugen op je Front side bus (FSB) wat tegenwoordig 100Mhz of 133Mhz is.
Vaak kun je je Memory en FSB afhankelijk instellen in bios. Met een slim truukje door PCI frequentie en FSB frequentie bij elkaar op te tellen.

Maargoed, met een systeem die 100Mhz FSB draait heb je je geheugen dus op 100Mhz lopen, OOK een PC133 dimm dus!!
mocht je nou een systeem op 133Mhz hebben lopen dan gaat je PC100 Dimm op 133Mhz draaien. Of dit werkt is maar de vraag, toch wil het wel eens lukken! en nou niet denken dat je dimm dan explodeerd ofzow als ie het niet trekt :P.
het is dus erg stom om PC133 te kopen voor een celeron systeem waar de Bus normaal gesproken op 66Mhz draait!

Hoe hoger je FSB hoe sneller je systeem wordt, Daarom is er tegenwoorig ook al PC150 geheugen zodat je je FSB lekker kan overclocken zonder dat je Dimm er moeite mee heeft.
Maar wat ik al zei, dit is niet altijd nodig. Ik heb ook maar een PC100 dimm, en die draait ook op 157Mhz

Verwijderd

Topicstarter
de geheugen klok op 133 zet dit kan je bij een moederbord met een via chipset apart regelen met

DRAM Clock HCLK-PCICLK (for 66 MHz RAM)
Host CLK (for PC100 RAM)
HCLK+PCICLK (for PC133 RAM)

als ik dus nou een pc100 simmetje vervang door een pc133 simmetje ga ik er dan in snelheid op vooruit of scheelt het niet zoveel ik heb het alles geprobeerd met mijn geheugen simmetje pc100 (toshiba) om deze op 133 te laten draaien maar ik kreeg errrors dus dit werkt niet :( maar scheelt het veel als ik dus een nieuw simmetje koop pc133 en de ander verkoop pc100

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 17:00 schreef BruT@LysT het volgende:
het is dus erg stom op PC133 te kopen voor een celeron systeem waar de Bus normaal gesproken op 66Mhz draait![/quote]Nee daar ben ik het niet mee eens, want als je nou eens wil uitbreiden dan moet je eerst weer sneller geheugen kopen. Als je geheugen nodig hebt koop dan meteen 133mhz geheugen, kan geen kwaad en heeft geen extra kosten als je op de pentium III overstapt.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ik ben net van 256 naar 512 Mb gegaan, scheelt enorm (vooral in photoshop) maar voor games maakt t geen hol uit..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 17:10 schreef Bendertino het volgende:
Nee daar ben ik het niet mee eens, want als je nou eens wil uitbreiden dan moet je eerst weer sneller geheugen kopen. Als je geheugen nodig hebt koop dan meteen 133mhz geheugen, kan geen kwaad en heeft geen extra kosten als je op de pentium III overstapt.[/quote]Daar geef ik je geen ongelijk in, alleen ik geef een voorbeeld waarbij sommige mensen geheugen kopen omdat ze denken dat PC133 sneller is als PC66.. in mijn voorbeeld wil ik dus duidelijkmaken dat de vork zo niet in de steel zit snappie.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb

p3-700@805mhz
50Gb
sinds kort 256mb
Geforce DDR

en ik merk er opzich tot nu toe niet echt veel, sindskort is zelfs mijn q3 scores gedaalt maar dat zal wel door die Nvidia drivers liggen. fastest was 124fps nu onder de 120fps.:(:(

ZIN
maar als je wilt grafische programma's wilt gebruiken zal dit sekers zin hebben.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik heb zelf 384mb ram en het verschil is er zeker wel als je het verglijkt met 128mb maar ja wat is dat verschil jouw waard?
Ook al heb je er niet zoveel aan dan nog zou ik er gewoon 128mb bijprikken.
Het staat wat mooier tijden ut opstarten :) en je kunt weer wat langer mee.
Pagina: 1