[Linux Debian] Network configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Okay, ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een RTL8139 Realtek-kaart. Ik heb idd veel problemen gelezen in de search maar het is me nog niet gelukt om hem aan de praat te krijgen in DEBIAN 3.0

Met modconf zou het moeten in root-level. Daar netwerkkaartje kiezen en...

ERROR niet gelukt...

Hoe ga ik dit laten werken met volgende gegevens:

ip: 10.0.0.150
SubNetMask 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138

DNS 1 195.121.1.34
DNS 2 195.121.1.66

Werkgroep zolder ....

Die gegevens moet je toch kunnen invoeren ? Komt dat dan na die setup van netwerkkaart met modconf ????

Gaarne help :D

• Friedchicken
http://www.scyld.com/network/rtl8139.html

Daar staat een drivertje.. Hoe krijg ik die in me list bij de modconf ?

Verwijderd

Compile gewoon de driver in je kernel?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
door een kernel te compilen met 8193too ondersteuning ;) Ik naam aan dat je nu 2.2.20-idepci draait?

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 06:40

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

heb je de '8139too' driver?? die zou moeten werken ik heb er 2 in me router zitten met die driver (kernel 2.4.18-686 van debian)

en je nic instellingen kan je statisch vastleggen in /etc/network/interfaces

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• Friedchicken
en je nic instellingen kan je statisch vastleggen in /etc/network/interfaces

Ben ik mee bezig ! nu bidden :D

• Friedchicken
Nope Nothing,

Punt is denk dat me NIC simpelweg gewoon niet geinstalled is....

Verwijderd

doe eens:
code:
1
root@machine# /sbin/lspci|grep 8139

om te checken of de pci bus de kaart uberhaupt wel ziet en

code:
1
root@machine# /sbin/modprobe 8139too

om de driver te laden. Mocht het nu nog niet werken moet je of een nieuwe netwerkkaart hebben of je kernel recompilen :)

edit:

Ja d'r kan nog veel meer misgaan, maar dit is imo het meest logische :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 18:09 ]

• Friedchicken
thanks ga het zo ffe sjekken :D

Verwijderd

het beste is een nieuwe kernel compilen met "RealTek RTL-8139 PCI Fast Ethernet Adapter support"

Maar met de Debian die jij geïnstalleerd hebt (waarschijnlijk 2.2.20-idepci kernel) kun je gewoon met modconf onder net de module 8139too laden, werkt dit niet dan zou ik eens even kijken naar IRQ sharing (cat /proc/interupts) en eens even goed testen of de kaart wel werkt :)

• Friedchicken
Kaart werkt wel dat weet ik zeker want ik draaide WIN NT SERVER vorige week nog... Maar ik ga het vanavond ffe allemaal proberen. Bedankt mensen voor de tips.. En hopen dat het werkt
Jullie horen nog van me.. !
:D

Verwijderd

offtopic:
Zo'n dikke pc (je specs) en dan zo'n goedkope netwerkkaart, zonde :P

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Tja...je moet gewoon die module kunnen laden. "ERROR niet gelukt" is nou niet direct een specifieke foutmelding (en nou zie ik net dat je PRECIES dezelfde opmerking al twee keer van Jotti hebt gehad in je laatste 2 topics..bij deze dan nogmaals; 3 keer is scheepsrecht dus laten we het niet nogmaals hoeven zeggen!). Wil je dat we kunnen helpen, dan zul je in het vervolg echt moeten posten wat precies de foutmelding is.

Verder krijg ik bij dit topic (en de vorige) in het algemeen de indruk dat je gewoon eerst zelf eens wat meer van Linux moet gaan leren. Daarover kun je in de NOS FAQ een behoorlijk aantal verwijzingen vinden. Het netwerk in Linux configureren is echt niet zo moeilijk, er is een aantal HOWTO's over, ik denk zo dat Debian ook wel wat op hun pagina zal hebben staan over hoe de installatie moet, en aangezien iedereen en z'n zuster een Realtek kaartje heeft, is die echt wel prima ondersteund.

Met de suggesties die in dit topic verder zijn gedaan moet je een heel eind kunnen komen.

P.S. Je kunt posts ook editen met de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif naast je eigen posts. Hopelijk vertel ik niets nieuws maar gebruik dat dan ook in plaats van meerdere malen onder elkaar te posten.

Je kent het linkje onderhand wel vrees ik, maar recent bijgewerkt en nog steeds van toepassing:

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.