Philips Azalis unlocken (NEE, niet illegaal)

Pagina: 1
Acties:

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Ik heb 1,5 jaar een Debitel Pre-pay pakket gekocht met een Philips Azalis 238 en een KPN Mobile Prepay abbonement (dus geen Hi).

Nu heb ik onlangs een unlock code aangevraagd en die ook gekregen. Volgens de brief moet ik een SIM-kaart van een ander netwerk in de telefoon stoppen (in mijn geval Vodafone) en dan zou de telefoon om een NCK_CODE moeten vragen. Dat doet ie dus niet.

Wat ie wel doet is om de PIN van de niewe SIM vragen en als die correct is ingetoetst dan vraagt ie om een SPCK-CODE. Als ik dan de unlock code intoetst dan accepteert de telefoon die niet. Nu heb ik die code 3x ingetoetst (2x zelf en 1x laten doen door Primafoon medewerker). Nu vraagt de telefoon na het intoetsen van de PIN niet meer om de SPCK-CODE maar zegt "Klantenservice bellen" en doet verder niks meer.

De orginele KPN SIM doet het nog wel, maar unlocken werkt dus niet.

Iemand een idee hoe ik de unlock code wel in moet voeren? Kent iemand zo ie zo deze telefoon? Heeft iemand een idee waar ik bij Philips terecht kan met vragen voor deze telefoon?

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:34
Hij's geblokkeerd, waarschijnlijk omdat je een verkeerde code hebt gekregen...
Eigenlijk zou de kpn het nu voor je moeten oplossen, helemaal dat ze het ook
nog zelf eens fout hebben gedaan in de primafoon winkel. Zeiden hun dan dat je
contact met philips moest opnemen?

• Sanjuro
Volgens de KPN is de code correct. De medewerker van de Primafoon heeft dat nagevraagd aan de hand van het telefoonnummer en het IMEI-nummer.

Nadat de medewerker een uur heen en weer gebelt heeft was de conclusie dat ik maar naar de winkel moest waar ik hem gekocht had en dat is de MyShop (vroeger Philips personeelswinkel).

Daar ben ik nog niet geweest, maar aangezien dat alleen maar box-pushers zijn heb ik daar niet erg veel vertrouwen in.

• Wisey
Klantenservice bedoelen ze je Provider mee, debitel dus.
Een toestel kunnen ze op meerdere manieren locken en jij hebt er al met 2 te
maken gehad, ze hebben in feite dus een verkeerde code (jij hebt er nog een
andere lock op zitten wat een andere code nodig heeft).
Je hebt toevallig zelf geen datakabel?

• Sanjuro
Debitel heb ik ook gebeld. Hun oplossing was om naar "de markt te gaan en daar de lock er vanaf te laten halen" en verder wisten ze nergens van.

Maar dit is een erg zeldzame telefoon en ik neem aan dat je met zo'n datakabel alleen iets kan met bekende telefoons.

• Wisey
Sanjuro schreef op 14 January 2003 @ 17:32:
Debitel heb ik ook gebeld. Hun oplossing was om naar "de markt te gaan en daar de lock er vanaf te laten halen" en verder wisten ze nergens van.

Maar dit is een erg zeldzame telefoon en ik neem aan dat je met zo'n datakabel alleen iets kan met bekende telefoons.
Dat is lekkere service van Debitel, betalen ze ook de rekening? :):)
Dus je hebt wel een datakabel? of niet, big difference :)

• Sanjuro
Nee, Debitel heeft dat ding alleen in een doosje gestopt. De pre-pay kaarten enzo koop ik van KPN.

Nee, ik heb geen datakabel, maar die kan ik natuurlijk wel gaan kopen.

• Wisey
Sanjuro schreef op 14 January 2003 @ 17:37:
Nee, Debitel heeft dat ding alleen in een doosje gestopt. De pre-pay kaarten enzo koop ik van KPN.

Nee, ik heb geen datakabel, maar die kan ik natuurlijk wel gaan kopen.
Dan kan je inderdaad maar 2 dingen doen, Philips zal je niet verder willen helpen,
dan zou KPN het voor je moeten regelen, of een datakabel regelen. Zo te zien kan
je ze niet gemakkelijk kopen (internet), dan zou je zelf al moeten knutselen. Met
zo'n datakabel kan je de simlock code uitlezen bij dit philips toestel, dus je komt
100% niet aan de software...hij leest alleen iets uit.

• Sanjuro
Maar nu de telefoon gelockt is, waar moet ik dan die unlock code invullen?

Maar volgens de forum policy mag je me natuurlijk niet vertellen hoe dat precies moet.

GOH, kijk nu eens aan. Ik heb net mijn ICQ nummer in mijn GOT profile ingevuld.

:)
Pagina: 1