Opstart Probleem

Pagina: 1
Acties:

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Ik heb gezecht maar ik kon niet echt iemand vinden met het zelfde probleem.

Heb net een nieuwe pc gekocht maar heb nog een probleepje. Als ik me pc opstart na een tijdje uitgestaan te hebben (nachtje, middagje) en ik druk dan op aan knop begint alles vrolijk te draaien lampje van de cdrom doet het gewoon maar dan houd ie op hoor niet die piep die je altijd hoord bij het opstarten en zie veder geen beeld. Dan valt er niks anders te doen dan pc uit en weer aan, als ik dat dan doe start ie wel gewoon op maar komt dan meteen in de bios :? Als ik dan Exit / Save change doe dan start hij weer gewoon op. Het is een heel irri mischein weten jullie het.

Hier me specs

Atlon 2000+
Maxtron 80 gig 7200
Geforce 3 Ti 200 64mb ddr
1 x 256 + 1 x 512 mbddram = 768 Mbram
51 speed cdrom
Asus A7V8X
Netwerk kaart 100 mbit

Btw heb geen idee of ik hier goed zit
Ohja vergeten ik draai windows 2000 pro service pack 1 2 3

[ Voor 5% gewijzigd door jaKKer op 14-01-2003 17:14 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ eigenlijk al doorgenomen :?

Welke voeding heb je?

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
BalusC schreef op 14 januari 2003 @ 17:15:
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ eigenlijk al doorgenomen :?

Welke voeding heb je?
ohja soz vergeten heb er wel eens vlug doorheen gelezen zal hem nu wel ff goed door lezen. Heb een 300 watt voeding weet de naam niet zo.

Verwijderd

Misschien heb je:

Een nieuwe BIOSversie nodig?
Lege batterij van de BIOS? (erg vaag idee van mezelf)
Andere voeding nodig (zoals BalusC al zei: misschien trekt je videokaart het niet?)
Andere BIOS voor je videokaart nodig?
Een 50 of 52 speed CD-Rom?

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 17:18:
Misschien heb je:

Een nieuwe BIOSversie nodig?
Lege batterij van de BIOS? (erg vaag idee van mezelf)
Andere voeding nodig (zoals BalusC al zei: misschien trekt je videokaart het niet?)
Andere BIOS voor je videokaart nodig?
Een 50 of 52 speed CD-Rom?
Nieuwe bios zou wel kunnen.
Lege battery lijkt me onwaarschijnlijk hij is 2 weken oud helemaal nieuw
Andere bios videokaart zou ook kunnen
52 speed :D foutje :)

Ohja ook nog wel handig om te melden toen ik gister me pc afsloot en 2 sec daarna weer aandeed deet hij het wel gewoon. 8)7 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door jaKKer op 14-01-2003 17:35 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Volgens mij trekt je voeding het niet zo goed... 300W is nu ook weer zo'n luxe niet meer :|
Is je PC wel geaard (heb het ooit eens ongeveer hetzelfde voorgehad en met aarden was het prob weg :?)

Blog (Linux-related)

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Jensd schreef op 14 januari 2003 @ 18:51:
Volgens mij trekt je voeding het niet zo goed... 300W is nu ook weer zo'n luxe niet meer :|
Is je PC wel geaard (heb het ooit eens ongeveer hetzelfde voorgehad en met aarden was het prob weg :?)
Hij zit in een oude stekker doos met me beeldscherm en me tv die tevens allemaal te gelijk aan staan wanneer ik ga computeren. Maar ik heb geen geaard stopcontackt in de buurt. Maar ik zal ff kijken of het helpt als ik hem meteen in het stopkontakt steek zonder de tv en monitor. Mischien helpt het :) (heb niet zo veel verstand van stroom :P)Btw kan het ook zijn dat me voeding brak is want hij rook wel raar toen ik hem kreeg (naar verbranden nootjes :P )

Verwijderd

als je voeding niet zou voldoen, dan zou je pc het tich nooit doen...?

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:08:
ja het lijkt mij ook het meest logisch maar misschien heeft hij net niet genoeg stroom bij het opstarten en daarna gebruikt hij wat minder stroom en daarom draait hij wel goed. Maar dan zou ik niet weten waarom hij dan wel de 2e keer opstart :S (dit heb ik zo ff bedacht leek me wel logisch het kan ook wel helemaal anders zijn)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:08:
Dat is niet helemaal waar. De PC kan ook prima werken met een brakke voeding. Pas wanneer meer juice wordt gevergd en de voeding dat uiteindelijk net niet allemaal kan leveren, dan kan dat leiden tot de meest vreemde freezes, hangups, crashes, reboots, etc..etc.. :)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 19:08:
Voeding kan ook gewoon onstabiel zijn of doordat ze niet geaard is kan er lekstroom optreden en de comp werkt dan pas goed als die stroom weg is (via de kast)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Kajtje schreef op 14 januari 2003 @ 19:15:
[...]

ja het lijkt mij ook het meest logisch maar misschien heeft hij net niet genoeg stroom bij het opstarten en daarna gebruikt hij wat minder stroom en daarom draait hij wel goed. Maar dan zou ik niet weten waarom hij dan wel de 2e keer opstart :S (dit heb ik zo ff bedacht leek me wel logisch het kan ook wel helemaal anders zijn)
Neem eens 't zekere voor 't onzekere :) :

Download CPUBURN en doe eens een stresstest met de K7-optie en check tegelijkertijd je voltages eens (en let dan zeker eens op de +5V-lijn)

Voor mensen beginnen te brullen ;) : "alleen je CPU stressen is toch niet zo zwaar?" - Jawel dat is 't wel. Ga maar eens na hoeveel je proc. alleen trekt.

Kan je gelijk checken of je proc koeling wel voldoet. :)

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 20:38:
[...]

Neem eens 't zekere voor 't onzekere :) :

Download CPUBURN en doe eens een stresstest met de K7-optie en check tegelijkertijd je voltages eens (en let dan zeker eens op de +5V-lijn)

Voor mensen beginnen te brullen ;) : "alleen je CPU stressen is toch niet zo zwaar?" - Jawel dat is 't wel. Ga maar eens na hoeveel je proc. alleen trekt.

Kan je gelijk checken of je proc koeling wel voldoet. :)
Okay zal wel ff testje doen maar me temp is naar flink gamen 53 graden dus dat gaat nog wel

Verwijderd

als je dan toch bezig bent: doe dan ook gelijk een memtestje...

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 21:41:
als je dan toch bezig bent: doe dan ook gelijk een memtestje...
Mem test al gedaan geen foutjes

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45

K-Jay

Klaas Jan

Je weet maar nooit: zit je reset-knop misschien een beetje vast? Dan krijg je namelijk precies de problemen die je in de openingspost beschrijft.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

K-Jay schreef op 14 January 2003 @ 21:44:
Je weet maar nooit: zit je reset-knop misschien een beetje vast? Dan krijg je namelijk precies de problemen die je in de openingspost beschrijft.
Hier heb ik ook een keer last van gehad. daar denk je namelijk niet meteen aan :)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb zelf deze problemen ook gehad met onderstaande specs.

Ik heb (omdat mijn monitor aangaf dat hij geen signaal had terwijl de pc gewoon aanstond)
Na een de BIOS te hebben bijgewerkt, de grafische kaart erop nieuw ingestoken. Maar dit hielp niet. Daarna heb ik het memory chipje eruit gehaald en dat er opnieuw ingeprikt en :Y)

Tot nu toe heb ik nooit meer problemen ermee gehad (geen beeld en na herstart in de BIOS terecht komen) :)

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op 14 January 2003 @ 22:01:
Ik heb zelf deze problemen ook gehad met onderstaande specs.

Ik heb (omdat mijn monitor aangaf dat hij geen signaal had terwijl de pc gewoon aanstond)
Na een de BIOS te hebben bijgewerkt, de grafische kaart erop nieuw ingestoken. Maar dit hielp niet. Daarna heb ik het memory chipje eruit gehaald en dat er opnieuw ingeprikt en :Y)

Tot nu toe heb ik nooit meer problemen ermee gehad (geen beeld en na herstart in de BIOS terecht komen) :)
Hmmm beter zal wel ff proberen

Verwijderd

Als je wil checken of het je voeding is trek dan eens wat voedingsstekkers los van je CD-roms en evt. 1 harddisk en je floppy.... Doet ie het dan wel?

Verwijderd

ik had dit ook als ik windows xp opnieuw liet opstarten. Wat bij toen hielp was het volgende. Ik heb de auto updates van xp gedeinstalleerd en vervolgens mijn mem op optimal gezet ipv van turbo.

Dit was trouwens met een asus a7v333 mobo. Later heb ik gewoon handmatig het geheugen op cas 2 gezet en nu werkt alles super.

Mischien helpt het. 8)7

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 21:19:
ik had dit ook als ik windows xp opnieuw liet opstarten. Wat bij toen hielp was het volgende. Ik heb de auto updates van xp gedeinstalleerd en vervolgens mijn mem op optimal gezet ipv van turbo.

Dit was trouwens met een asus a7v333 mobo. Later heb ik gewoon handmatig het geheugen op cas 2 gezet en nu werkt alles super.

Mischien helpt het. 8)7
Ja zou kunnen maar ik heb er echt geen zin meer in ik breng hem dit weekend naar norrod en daar mogen hum hem maken zit tog nog gerantie op dus waarom zou ik veel moeite doen?:Z :+ ik zal als hij is gemaakt wel aan die lui daar vragen "Als" hij het weer doet wat het probleem was en dan zal ik het antwoord posten. :*)

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Topicstarter
Hij doet het weer :) me geheugen stond op 333 mhz en hij moest op 266 foutjeeee!!!! mischien is dit bij andere ook het geval ik hoop het dan want dan heb je de oplossing hier.

Verwijderd

mijn laptop ook gefixed; bios reset deed de truck :)
Pagina: 1