[Samba]Alles loggen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Is er een prog, of functie in samba waar mee je alles kan loggen wat een user doet? Dus welke websites hij heeft bezocht, hoelang hij online is, welke progs hij heeft gestart? zo ja hoe heet dat?

Twitter | Linkedin

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 14:33
wat heeft dat met samba te maken?
Misschien dat je eens naar processacounting kan kijken. Heeft google je al wat kunnen vertellen?

[ Voor 60% gewijzigd door Jelmer op 14-01-2003 17:22 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Hmja..om dat soort dingen uit te zoeken gebruiken we bv. google en freshmeat.net.

We verwachten wel dat je moeite doet om te zoeken, daarnaast post je dit ook nog eens dubbel (bijna hetzelfde in SA).

Hier geldt verder hetzelfde als in SA: als je iets hebt gevonden wat in de buurt komt, maar je krijgt het niet aan de praat ofzo, dan kun je daar een topic over openen.

Samba houd trouwens standaard logs bij per user, waar in staat welke files ze gebruikt hebben (dacht ik). De rest heeft niets met samba te maken, hangt helemaal van je setup af, etc. Bv. een proxy-server kun je prima laten loggen waar iedereen langs-surft. Hoe lang men online is? Je zult echt een stuk specifieker moeten zijn (definieer 'online', als ik kabelmodem heb ben ik dan 24/7 'online'?).

Dit topic is gesloten.