[Crystal Reports 9] Transport

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Heb een vraagje over Crystal Reports (9). Versie is denk ik niet erg belangrijk omdat vorige versies dit ook al zouden moeten kunnen. Weet alleen niet hoe:

Ik heb een factuur rapportje gemaakt, dat over meerdere pagina's kan lopen. Onder aan iedere pagina heb ik een subtotaal staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Product       Aantal   Prijs Totaal
Artikel a        1x    15.00  15.00
Artikel b        2x    10.00  20.00
Artikel c        1x     5.00   5.00

Subtotaal                     40.00

Artikel d       10x     2.00  20.00
Artikel e        2x   100.00 200.00
Artikel f        1x     5.00   5.00

Totaal                       265.00

Nu wil ik boven aan pagina 2 eigenlijk het subtotaal van pagina 1 "transporteren", dus als "eerste regel" op dat blad het transport van 40.00 zetten.
Ik heb dat geprobeerd met een running total veld (welke ik dus ook gebruik voor mijn subtotaal). Echter dit veld telt het eerste record van de volgende pagina er al bij op (transport wordt dus in dit voorbeeld 60.00).
Iemand enig idee hoe ik dit netjes oplos/aanpak?

Search op GoT en Google leverden niets op (wat is "transport" op zun Engels? "Transfer" neem ik aan?) en ik ben door mijn mogelijkheden heen... (of ik moet allerlei gekke frotveldjes gaan maken, maar dat is dus niet de way).

Crystal moet dit toch kunnen?

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 14-01-2003 17:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Loopt het aantal regels niet over je pagina heen ?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 02:12 ]

Verwijderd

t'is weer een tijdje geleden dat ik met Crystal bezig ben geweest, maar kan je geen formula aanmaken die het subtotaal oppakt en deze in de page-footer sectie plaatsen. En een formula veld in de page header plaatsen die deze waarde afdrukt.

Misschien moet je wat met WhilePrintingRecords doen en met een conditie zorgen dat het subtotaal niet boven aan de eerste bladz. wordt gedrukt....

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 02:06:
Loopt het aantal regels niet over je pagina heen ?
Nee, hoe bedoel je?
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 08:53:
t'is weer een tijdje geleden dat ik met Crystal bezig ben geweest, maar kan je geen formula aanmaken die het subtotaal oppakt en deze in de page-footer sectie plaatsen. En een formula veld in de page header plaatsen die deze waarde afdrukt.

Misschien moet je wat met WhilePrintingRecords doen en met een conditie zorgen dat het subtotaal niet boven aan de eerste bladz. wordt gedrukt....
Hmmm. Dat is misschien een idee, ik ga het in de loop van de dag bekijken en laat je mijn oplossing horen (als ik die vind >:) )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Een "running total" field aanmaken en die in de page header zetten.

LOL, ik zie nu dat de topic bijna een jaar oud is :) maar ach, misschien heeft iemand er nog wat aan.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 14:52 ]