Heb een vraagje over Crystal Reports (9). Versie is denk ik niet erg belangrijk omdat vorige versies dit ook al zouden moeten kunnen. Weet alleen niet hoe:
Ik heb een factuur rapportje gemaakt, dat over meerdere pagina's kan lopen. Onder aan iedere pagina heb ik een subtotaal staan:
Nu wil ik boven aan pagina 2 eigenlijk het subtotaal van pagina 1 "transporteren", dus als "eerste regel" op dat blad het transport van 40.00 zetten.
Ik heb dat geprobeerd met een running total veld (welke ik dus ook gebruik voor mijn subtotaal). Echter dit veld telt het eerste record van de volgende pagina er al bij op (transport wordt dus in dit voorbeeld 60.00).
Iemand enig idee hoe ik dit netjes oplos/aanpak?
Search op GoT en Google leverden niets op (wat is "transport" op zun Engels? "Transfer" neem ik aan?) en ik ben door mijn mogelijkheden heen... (of ik moet allerlei gekke frotveldjes gaan maken, maar dat is dus niet de way).
Crystal moet dit toch kunnen?
Ik heb een factuur rapportje gemaakt, dat over meerdere pagina's kan lopen. Onder aan iedere pagina heb ik een subtotaal staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Product Aantal Prijs Totaal Artikel a 1x 15.00 15.00 Artikel b 2x 10.00 20.00 Artikel c 1x 5.00 5.00 Subtotaal 40.00 ______________________________________________________ Artikel d 10x 2.00 20.00 Artikel e 2x 100.00 200.00 Artikel f 1x 5.00 5.00 Totaal 265.00 |
Nu wil ik boven aan pagina 2 eigenlijk het subtotaal van pagina 1 "transporteren", dus als "eerste regel" op dat blad het transport van 40.00 zetten.
Ik heb dat geprobeerd met een running total veld (welke ik dus ook gebruik voor mijn subtotaal). Echter dit veld telt het eerste record van de volgende pagina er al bij op (transport wordt dus in dit voorbeeld 60.00).
Iemand enig idee hoe ik dit netjes oplos/aanpak?
Search op GoT en Google leverden niets op (wat is "transport" op zun Engels? "Transfer" neem ik aan?) en ik ben door mijn mogelijkheden heen... (of ik moet allerlei gekke frotveldjes gaan maken, maar dat is dus niet de way).
Crystal moet dit toch kunnen?
[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 14-01-2003 17:00 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij