Hulp nodig bij mobo identificatie

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik probeer erachter te wat voor mobo ik hier heb om er een oc-bios op te zetten. Maar eer staat nergens een naam, merk of FCC nummer. Alleen maar een vaag ID nummer (ID = 0007955F5021 en eronder 5609M20900974) Voor de rest nix.

Het is een mobo met video en nic on bord. Zo eentje waar je een 2de videokaart in moet zetten om de eerste aan de praat te krijgen. Er zit een Amibios op van 12-13-2001 vers 1.21.06 op de bios chip staat 6526. Dit is het enigste wat erop staat.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn??

Het is by the way een Socket a mobo waar volgensmijn ook een XP op kan met SDR geheugen banken.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ al gelezen :?

Verder heb ik titel ook subtiel gewijzigd..
"Welk merk mobo?" klinkt alsof je wil vragen welke nieuwe mobo je moet kopen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door BalusC op 14-01-2003 17:01 ]

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het is dus sowiezo al een vrij onbekend/vaag merk mobo, en jij denkt dat daarvoor OC-biossen te krijgen zijn? Bespaar je de moeite...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33
Sisoft Sandra geeft bijna altijd wel, de juiste moederbordtype's.. Al geprobeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door jantje112 op 14-01-2003 17:42 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Die nummers leveren niks op met google. Heb je niks anders? Want dit wordt zo welhaast onmogelijk. Wat is de BIOS string, wat staat er nog meer op het bord, wat geeft de diverse software (zoals Sisoft) aan?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ga er morgen WIN2k op zetten en kijken wat sandra zegt. Maar voor de rest staat er nix op dat ding. Is zo'n ding van een berus :(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Wat voor tjipset zit er op en staat er ook geen sticker op het laatste isa slot.

And The Only One

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

misschien ff een fotoke maken en hiero plaatsen...

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-08 04:18
Tijdens het opstarten nummer ed opschrijven en even op http://www.wimsbios.com/ kijken.
Dan moet je eruit komen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nouja al die suggesties zijn ook gewoon via de Technische PMG FAQ te vinden.. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wilde gok: 1.21.06 klinkt als een oudere revisie van de PC-Chips M810L(MR) mobo BIOS (ook wel bekend als de ECS K7SEM of de Eagletek 810+)

Maar post ff wat meer info, suggestie van miles (die ook in de FAQ staat idd) moet doorslag kunnen geven :)

Overigens zou ik niet teveel vertrouwen in Sandra plaatsen- het geeft meestal goede info, maar kan af en toe genadeloos de mist in gaan. Post liever die BIOS string, dat geeft uitsluitsel.

Oslik blyat! Oslik!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Het blijkt een PC-chip te zijn, de M810LR-H. Nu heb ik nog een bios nodig... Op de zite staat er een voor de MB-810LMR (maar deze is standard denk ik) en een MB-805LR waar bijstaat clockgen 230, maar denk niet dat ik die erop kan zetten. Ik ga wel ff verder zoeken...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roman schreef op 15 January 2003 @ 11:48:
Het blijkt een PC-chip te zijn, de M810LR-H. Nu heb ik nog een bios nodig... Op de zite staat er een voor de MB-810LMR (maar deze is standard denk ik) en een MB-805LR waar bijstaat clockgen 230, maar denk niet dat ik die erop kan zetten. Ik ga wel ff verder zoeken...
Zat ik er niet al te ver naast :z

Hoe ben je aan die LR-H gekomen :?

Volgens mij is de BIOS voor alle 810Lxx gevallen gelijk, maar controleer dat wel ff, want je wil niet flashen voordat je zekerheid hebt.

Overigens ken ik voor de M810LMR/K7SEM geen OC BIOS (itt de K7S5A en K7SOM), maar kun je met CPUFSB goed softwarematig clocken. Een BIOS update wil daarentegen wel helpen met Morgan/Palomino CPU's herkend te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat LR-H stond ergens aan gegeven.

In CPUFSB staat niet de goede PLL-type tussen. Wel goed mobo en PLL Manufactor maar verkeerd type. Ik heb W49F002V-12B en er staan maar W83xxxxx in.

By the way ik heb versie 2.2.9 van CPUFSB.

[ Voor 11% gewijzigd door Roman op 15-01-2003 12:32 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Foutje is een ICS :+

Maar CPUFSB werkt niet maar CPUCool wel??? Terwijl ze het zelfde zijn... Weird. Maar is maar een 30 dagen versie....

Werkt ook niet lekker :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Roman op 15-01-2003 14:04 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik krijg hem maximaal op 105 mhz fsb. Kan helaas de faktor niet wijzigen op 10 of 11. Bestaat daar geen programma voor???

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roman schreef op 15 January 2003 @ 14:24:
Ik krijg hem maximaal op 105 mhz fsb. Kan helaas de faktor niet wijzigen op 10 of 11. Bestaat daar geen programma voor???
Nope, sowieso zul je de CPU moeten unlocken (=potloodstrepen trekken) om de multiplier te kunnen veranderen. En dan moet je mobo het nog ondersteunen, en dat doet deze helaas niet.

Er zijn dan 2 opties om het toch nog te doen:

- andere bruggetjes op de CPU inkleuren of verbreken om zo de multiplier te veranderen
- een 'Golden Socket' PK-OC7 vinden - dat is een soort socket met dipswitches voor de multiplier die je bovenop de mobo socket monteert en waar je dan weer de CPU en koeler op steekt. Zelf vond ik het onhandig en niet de moeite waard. maar een die-hard OC-er ben ik dan ook niet (meer) :z

Maar wat voor CPU zit erop? Een Duron 1200 :?

Oslik blyat! Oslik!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Er zit nu een Athlon Thunderbird 900 op. Deze zou ik op 1200 kunnen zetten (9x133) maar dan zou de voltage wat hoger moeten. En dat kan ik niet in stellen. Trouwens is de CPU geunlocked, dit deed ik voor het inbouwen, toen kwamen we erachter dat het geen goed OC bord is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roman schreef op 16 January 2003 @ 08:37:
Er zit nu een Athlon Thunderbird 900 op. Deze zou ik op 1200 kunnen zetten (9x133) maar dan zou de voltage wat hoger moeten. En dat kan ik niet in stellen. Trouwens is de CPU geunlocked, dit deed ik voor het inbouwen, toen kwamen we erachter dat het geen goed OC bord is.
Weer een wijze les geleerd over van tevoren uitzoeken wat voor vlees je in de kuip hebt :z

Ik zou juist de multiplier omlaag proberen te gooien en dan de FSB op 133 zetten- 133x7.5 is een stuk sneller dan 100x10 :o

Maar deze settings en die voor voltage kunnen met de L3/L4/L11 bridges geregeld worden- zie hier:
http://www17.tomshardware...12/athlonxp2000oc-08.html

Oslik blyat! Oslik!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat zou ik ook doen, als ik de mp zou kunnen instellen. Das juist mijn probleem, nergens een dipswitch en in het bios kan het ook niet instellen. Zoek juist een een OC-bios.

Sorry ik lees weer fout. zal ff spitten. Tnx.

[ Voor 13% gewijzigd door Roman op 16-01-2003 14:04 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Die tabel klopt niet....

Heb een 900 en volgens de lijst is het cl-cl-op-op en op-op-cl-cl maar ik heb cl-op-cl-op en op-cl-op-cl. Andere core of zo??? Wat kan dat zijn??? ik heb een AD900AMT3B.

Die lijst is voor alle XP cpu's. Ff zoeken of ze ook een hebben voor de Thunderbird Core.

[ Voor 20% gewijzigd door Roman op 16-01-2003 15:38 ]

Pagina: 1