Als je binnen een SUB ergens naar toe wil verwijzen doe je dat met bijv. GOTO. Nu wil ik dat vanuit de sub naar een plek wordt gegaan in de hoofd-module. Maar dan zegt QB dat de label niet wordt gevonden. Blijkbaar kan het GOTO commando alleen binnen een module kan worden gebruikt. Is er een andere manier om vanuit een sub aan te geven dat er naar een bepaalde plaats in de hoofd-module moet worden gegaan?
s
s
Spaghetti is slecht, probeer een ander gerecht.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Maak van je Sub een Function, en laat de caller de return waarde evalueren en al dan niet een actie ondernemen.
Een eigenschap van een procedure (sub of function) is dat ze altijd terugspringen naar het punt vanwaar ze aangeroepen worden.
Een eigenschap van een procedure (sub of function) is dat ze altijd terugspringen naar het punt vanwaar ze aangeroepen worden.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
De vraag is niet hoe doe je dit, maar: "Waarom zou je dit in godsnaam willen?"
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
GOTO werkt enkel binnen de scope van een SUB, je kan niet buiten je SUB springen.
Als je toch zo'n spaghettiliefhebber bent, waarom gebruik je dan uberhaupt SUBs, schrijf dan alles in de hoofdmodule met massa's GOTOs.
Als je toch zo'n spaghettiliefhebber bent, waarom gebruik je dan uberhaupt SUBs, schrijf dan alles in de hoofdmodule met massa's GOTOs.
"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein
Dat deed ik vroeger ook hoor, in gwbasicJohanDM schreef op 14 januari 2003 @ 18:12:
[..]
Maar die snapte dan ook nog geen procedures
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
kort maar krachtig, KAN NIET, dan moet je je procedure afsluiten met een soortement 'error code' en deze laten verwijzen naar het 'goto' gedeelte
Pagina: 1