Toon posts:

Woord wijzigd tabelgrootte

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een redelijk werkend forum gemaakt :)

Zit alleen zoiezo nog 1 grote fout in :'(

Zodra iemand een post plaatst worden de velden gecontroleerd opdat deze wel zijn ingevuld en of deze niet te lang zijn...dit werkt perfect.

Echter zodra iemand "spamt" :( en bijvoorbeeld een onafgebroken woord maakt van meer dan +/- 80 karakters dan worden mijn tabellen een beetje verbouwd bij het inladen van het bericht :'(...onderaan komt er dan dus zown mooie scrollbar voor van links naar rechts en die wil ik dus niet echt hebben.

Weet iemand een stukje php code die dus ook per woord kan kijken of deze niet te lang is?

Graag geen oplossingen zoals gebruik alleen table width="300" ofzo i.p.v. table with="30%"...

Alvast bedankt

Greetz, Michel

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:02
Scriptrequests zijn niet toegelaten.....

Wat je wel mag, is vragen hoe je het zelf kunt oplossen. Vragen naar code wordt niet op prijs gesteld.

Je kunt kijken of het woord te lang is, en dan zelf dat woord gaan afbreken op bepaalde posities.

https://fgheysels.github.io/

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 23:13
Je zou het woord moeten afbreken oid. Dus na de 80 chars, of wat voor lengte je wilt een (streepje + ) spatie neerzetten, dan zou je browser het wel moeten kunnen behappen denk ik. Hoe je dit in php doet zal je zelf vast wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja in principe moet het woord dus gewoon na 80 tekens onderbroken woorden...zelf heb ik alleen geen flauw idee hoe...

Ik wil het uiteraard zelf wel oplossen maar kon nergens een soortgelijk topic vinden, en helaas ook nergens een stukje php code die hiervoor een oplossing bied

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 23:13
Je hebt een string .. string = eerste 80 van string + " " + de rest van oude string ..

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

pseudo code:

teller is 0
nieuwestring is leeg

for ( x=begin tot einde) doe
als oudestring[karakter x]!=spatie dan teller is teller plus 1 anders teller is 0
nieuwestring is nieuwestring plus oudestring[karakter x]
als teller 80 is dan nieuwestring is nieuwestring + spatie
einde for lus

druk nieuwe string af.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Dash2in1 schreef op 14 januari 2003 @ 16:30:
Je hebt een string .. string = eerste 80 van string + " " + de rest van oude string ..

Je hebt een string van 70 puntjes, een spatie en weer 70 puntjes.

Jouw oplossing zet een spatie tussen de tweede serie puntjes neer.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt...hier moet het vast wel mee lukken

Verwijderd

Ik denk dat deze functie je een stuk verder helpt wordwrap();

Verwijderd

Topicstarter
Ja de functie bekeken maar dat is dus niet de bedoeling. Zodra iemand gewoon normaal correct nederlands gebruikt werkt alles gewoon goed :)

Zodra iemand lange woooooooooooooooooooooooooooooorden gaat maken, dan heeft die een probleem :(

Verwijderd

Copy / Paste van php.net:

PHP:
1
2
3
4
$text = "A very long wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooord.";
$newtext = wordwrap( $text, 20, "<br>\n", 1);
echo $text."<br>\n";
echo $newtext."\n";

Had je wel goed gelezen?

Het enige waar je mee zou kunnen zitten is dat die extra parameter om af te kappen bij PHP 4.0.3 erin is gekomen en jij met een oudere versie zou kunnen werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 16:52 ]

Pagina: 1