Console via composiet kabels op een PCTV Rave?

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoi,
ik heb die PCTV Rave gekocht voor mn consoles. Megadrive en SNES doen het goed... via de RF antenne althans.
Mijn N64 gaat minder, want ik kan me daar geen geluid realiseren.

De composiete kabel van de N64 heeft 3 tulpjes
Video, L-Audio, R-Audio. Geel, Wit, Rood.

De PCTV Rave heeft 4 ingangen
S-Video, Video, Audio, Antenne

Als ik het goed begrijp, *moet* de via de audio ingang van de PCTV Rave een brug worden gemaakt naar de SoundBlaster. Daarvoor kreeg ik een kabel erbij.
Alleen nu kan mijn N64 video tulp wel in de PCTV Rave, maar niet mijn audio tulpjes. Daar is geen plek meer voor.

Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen? Of heeft er iemand anders nog hulp?

Verwijderd

Je Audio hoef je ook niet aan te sluiten op je PCTV Rave. Met behulp van een MaleTulp, MaleTulp <------> Mini-Jackplug snoertje kan je je N64 gewoon op je line-in van je geluidskaart aansluiten. Misschien heb je een mini-jack verdeler nodig want waarschijnlijk zit de audio-uit van de PCTV Rave al in de line in van de geluidkaart?!?

Verwijderd

Even ter correctie: de PCTV heeft 3 ingangen, de audio is een uitgang en deze lus je normaliter door naar de line-in van je soundkaart. Dan heb je dus geen line in meer voor je N64. Daarnaast kun je de PCTV Rave ook intern door lussen naar je soundkaart (zit alleen geen kabeltje voor bij denk ik), dan blijft je externe line-out vrij...

• HuggyB
SegSec:
Precies :)

BoneFish:
Ik heb inderdaad geen
Voor interne connecties tussen SB en PCTV heb ik inderdaad geen kabel.
Maar wat kan ik met een externe line-out? Mn speakers plaatsen?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• HuggyB
Oh wacht, ik snap het.

N64 audio kabel >>> {Minijack <> Male Tulp} >>> Line-in Soundblaster <<< MaleTulp PCTVRave kabel

Maar dan heb ik inderdaad verdeler nodig... maar dan een MaleTulp verdeler als het goed is.
Pagina: 1