Pop e-mail op Panasonic gd87

Pagina: 1
Acties:

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
Mijn Panasonic GD87 heeft de mogelijkheid om pop e-mail te versturen en te ontvangen op de telefoon. Ik heb dit echter nog niet werkend gekregen. Ik kan wel e-mail ophalen via de live!-sites, maar dat is me veel te traag.

Ik ben inmiddels zover dat ik een gprs (acount live.vodafone.com) als 'bearer' heb ingesteld, maar de verbinding met de pop-server mislukt telkens. Ik heb wel eens hier gelezen dat via vizzavi zoiets wel mogelijk moet zijn? Ik bedoel niet de dial-up verbinding, maar echt via gprs en dan connecten met een pop-server. Weet iemand hoe ik dit kan instellen? (provider is vodafone trouwens ;))

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Beowulff
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-10-2025

Beowulff

Weet ik het

Ik probeer hetzelfde te bereiken. Het moet mogelijk zijn de vizzavi server te gebruiken (pop3.vizzavi.nl), maar ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Wel kan ik via Outlook mijn mail via vizzavi lezen, maar op mijn Panasonic mislukt de verbinding steeds. Waar dat hem in zit weet ik niet. Om het nog wat verwarrender te maken: als ik met mijn palmtop via IR verbinding maak over GPRS, kan ik met de mail-client op mijn palmtop (Eudora) wel de mail van pop3.vizzavi.nl halen, terwijl dat dus over dezelfde verbinding gaat als de mail client op de Panasonic... Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

De laatste doet het licht uit

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

K-Jay

Klaas Jan

Op panasonic.nl staat geloof ik een heel stappenplan om je pop3 in te stellen, compleet met de DNS'en van de bekende providers. T is me ooit eens gelukt op mn GD92, maar nu werkt het niet meer :'(

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
K-Jay schreef op 15 januari 2003 @ 00:43:
Op panasonic.nl staat geloof ik een heel stappenplan om je pop3 in te stellen, compleet met de DNS'en van de bekende providers. T is me ooit eens gelukt op mn GD92, maar nu werkt het niet meer :'(
mjah, dit betreft instellingen voor een dial-up verbinding om daarmee je pop mail op te halen, wat ik overigens nog niet heb geprobeerd. In eerste instantie wilde ik het eens testen via gprs...

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Om email te verzenden en ontvangen moet je een inbelverbinding hebben via of gprs of via bijvoorbeeld Vizzavi zelf. enkel moet je bij het verzenden van email bij gprs gebruik maken van de authenticated server smtpauth.vizzavi.nl (of het was authsmtp.vizzavi.nl) overigens weet ik dit niet meer zeker aangezien het alweer bijna een jaar geleden was dat ik voor vizzavi werkte, en sinds de overname naar vodafone een beetje veel is veranderd. dnssen stonden in de help van Vizzavi, nu niet meer, zou dus best kunnen dat ze dat hebben stopgezet.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
Teckna schreef op 15 January 2003 @ 08:15:
Om email te verzenden en ontvangen moet je een inbelverbinding hebben via of gprs of via bijvoorbeeld Vizzavi zelf. enkel moet je bij het verzenden van email bij gprs gebruik maken van de authenticated server smtpauth.vizzavi.nl (of het was authsmtp.vizzavi.nl) overigens weet ik dit niet meer zeker aangezien het alweer bijna een jaar geleden was dat ik voor vizzavi werkte, en sinds de overname naar vodafone een beetje veel is veranderd. dnssen stonden in de help van Vizzavi, nu niet meer, zou dus best kunnen dat ze dat hebben stopgezet.
ja, de gprs verbinding tot stand brengen lukt wel, dat gaat gewoon via mijn live-instellingen. Maar het gaat fout bij het connecten met de pop-server van vizzavi (melding: "Connecting to Server" > "Connection to server failed") en idd in de help is niets terug te vinden..:(

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
YES!!! ben dr uit! Vul gewoon geen pop.provider.nl in, maar 212.x.x.x. of wat dan ook :) dan werkt het helemaal!! :D

nu nog een smtp server vinden...

[ Voor 14% gewijzigd door Gully op 15-01-2003 08:45 ]

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 09:32
Het moet ook werken met gewoon de pop.provider.com, ik heb ook de panasonic gd87 gehad en haalde daar ook mijn e-mail mee op via mijn eigen pop account. Ik maakte toen wel verbinding via vodafone live omdat dit toch vele malen sneller is dan in te bellen met (wat is het) 9600 baud ofzo.

Ik had eerst ook problemen met het verzenden van mijn e-mail via de gsm maar toen aan de provider gevraagd om ook te kunnen verzenden via hun smtp en sindsdien kan ik mailen zoveel als ik wil. Blijft toch leuk: fotootje maken, en meteen mailen!! :)

Panasonic overigens wel snel weg gedaan want de kwaliteit van de foto's viel toch behoorlijk tegen, (ik weet het is geen digitale camera) en ben nu toch een stuk blijer met mijn Nokia 7650, en haal daarbij ook gewoon mijn pop box leeg via vodafone life! Werkt echt perfect.

Andere vraag: Heeft buiten het e-mailen al iemand het nut van vodafone live ontdenkt?? :?

For rent

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
j_v_malsen schreef op 15 January 2003 @ 10:15:

Ik had eerst ook problemen met het verzenden van mijn e-mail via de gsm maar toen aan de provider gevraagd om ook te kunnen verzenden via hun smtp en sindsdien kan ik mailen zoveel als ik wil. Blijft toch leuk: fotootje maken, en meteen mailen!! :)
Hoe heb je dit met je provider geregeld dan? Want volgens mij heb je telkens een ander IP en bel je niet in op je provider, dus lijkt me dat ze dan een open smtp server hebben?? Verzenden via smtp.dds.nl wil bijvoorbeeld niet...:(

• Beowulff

Beowulff

Weet ik het

ik heb het even geprobeerd in outlook en authsmtp.vizzavi.nl accepteert idd wel mijn te verzenden email. Ga zo ook nog even proberen wat er gebeurt als ik het ip-adres rechtstreeks invul...

• Beowulff

Beowulff

Weet ik het

hmm, apart, als ik de ipv de servernaam de ip-adressen invul werkt het inderdaad wel :)
Vreemd wel, want ik had toch wel degelijk een geldige DNS-server opgegeven. Maar goed, het werkt dus :)

Voor de volledigheid, de mensen die hun Vodafone-mail willen afhandelen via de mail-client van de Panasonic GD87 hebben de volgende instellingen nodig:

Mail adressen: username@vodafone.nl
SMTP Server: 62.72.223.74
POP3 Server: 62.72.223.68
POP3 Account: username
Password: ******
Mail leveren: BerichtBehoud (als je je mail ook op andere clients wilt kunnen lezen)
Type overdracht: GPRS

instellingen GPRS:
Naam Toegang: live.vodafone.com
Gebruikers ID: vodafone
Password: vodafone
Authenticiteit: Normaal

Kleine correctie: verzenden van mail werkt helaas niet vanaf de Panasonic mail client. Waarschijnlijk ondersteunt deze geen authenticatie naar SMTP servers - ik heb hier nl. geen instellingen voor gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Beowulff op 16-01-2003 02:41 . Reden: Toevoeging kleine correctie ]

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
Beowulff schreef op 16 January 2003 @ 02:09:

Kleine correctie: verzenden van mail werkt helaas niet vanaf de Panasonic mail client. Waarschijnlijk ondersteunt deze geen authenticatie naar SMTP servers - ik heb hier nl. geen instellingen voor gevonden.
Ja precies, dat is heel jammer. Eigenlijk moet Vodafone gewoon een smtp server aanbieden, dan werkt het zeker, maar dat doen ze niet. Ik heb de klantenservice gemaild en die zeggen dat je kan mailen vanuit het live menu...jah duh ;) hebben we weinig aan, want je kan bv geen attachments meesturen...

De reden dat Vodafone geen smtp server aanbied is eigenlijk wel duidelijk: MMS. Voor je foto naar een e-mail adres te versturen moet je nu MMSén... a 49 ct. Versturen via smtp en de client op de gd87 kan dit mooi in de live- bundel...

Verwijderd

@ Beowulff
(ik ben "Dutch" van die andere fora, maar die nick is al hier door iemand anders in gebruik zie ik)
Deze settings werken helaas niet voor mij, en ik had ze eigenlijk al eerder geprobeerd.
Ik krijg wel "connecting to server" maar na een hele tijd (paar minuten) wordt ie afgebroken met "connection failed".
Voor degenes die de hele verhaal willen lezen wat betreft mijn eigen pogingen om POP3 werkend te krijgen, kijk hier:
http://www.whatmobile.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5446
http://www.whatmobile.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5979
http://www.howardforums.c...ead.php?s=&threadid=86000

Trouwens: merk wel dat bij mij lukt het ook niet met circuit-switch. Wel als ik een andere Vodafone (niet Live!) SIM erin stop! Ik kan me namelijk voorstellen dat er iets aan de hand is met GPRS, maar met CSD zou het toch makkelijk moeten kunnen?

Heb ook al een paar keer met Vodafone UK & NL en Panasonic UK & NL gemaild & gebeld, maar het helpt niet. Niemand snapt het en ze geloven gewoon niet dat Vodafone NL (in tegenstelling tot Vodafone UK) de POP3 faciliteit zou willen blokkeren. Maar Vodafone NL blijft braaf alleen maar herhalen dat het inderdaad niet kan met Live!. Da's natuurlijk onzin; het kan wel technisch gezien (Vodafone UK heeft zelfs instructies staan op hun webpagina). Alleen onze eigen Vodafone NL doet graag alsof het niet kan om de ene of andere duistere reden.

Ik verzoek iedereen die in bezit is van een GD87 met Live! hierover bij Vodafone te gaan klagen. Evt ook bij Panasonic, want die zijn ook niet gebaat als een waardevolle functie van de GD87 op deze manier wordt geblokkeerd.

Verder, als er iemand hier is met specifiek een "prepaid" Live! SIM (heb ik namnelijk wel) wil ik heel graag weten of ze hetzelfde probleem hebben. Sluit namelijk nog niet uit dat er een vershil zit in het pre-pay en een normale abonnement. Maar ook daarover heeft Vodafone NL geen zinnig woord kunnen/willen zeggen.

Dunglish

• j_v_malsen
Ik snap het toch niet helemaal want ik stuur toch wel degelijk gewoon mijn e-mail weg via smtp. Dan kan ik ook gewoon een foto maken en deze versturen via e-mail (ik heb dan wel de Nokia 7650 i.c.m. Vodafone) maar toen ik de Panasonic GD87 had deed ik dat ook gewoon. Jammer dat ik deze nu niet meer heb anders had ik mijn instellingen ervan opgeschreven. Ok ik zal iig ff mijn instellingen van nu opgeven:

Toegangspunt in gebruik: Vodafone Live
Mijn e-mailadres: gsm@malsen.nl
Server uitgaande mail: mail.businessconnect.nl
Bericht zenden: meteen
Kopie naar mij: Nee
Handtekening opnemen: Ja
Gebruikersnaam: Username
Wachtwoord: *********
Server inkomende mail: pop3.businessconnect.nl
Mailboxtype: Pop3
Beveiliging: uit

Met deze instellingen kan ik mijn eigen mail gewoon ophalen en versturen. En dat deed ik ook toen ik de Panasonic had.

For rent

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
j_v_malsen schreef op 17 januari 2003 @ 08:21:
Ik snap het toch niet helemaal want ik stuur toch wel degelijk gewoon mijn e-mail weg via smtp. Dan kan ik ook gewoon een foto maken en deze versturen via e-mail (ik heb dan wel de Nokia 7650 i.c.m. Vodafone) maar toen ik de Panasonic GD87 had deed ik dat ook gewoon. Jammer dat ik deze nu niet meer heb anders had ik mijn instellingen ervan opgeschreven. Ok ik zal iig ff mijn instellingen van nu opgeven:

...
Met deze instellingen kan ik mijn eigen mail gewoon ophalen en versturen. En dat deed ik ook toen ik de Panasonic had.
Ja, maar jij had toch iets geregeld met je provider businessconnect? Mijn mail van DDS kan ik bv prima ophalen, maar versturen via de smtp server van DDS gaat echt niet, dat zou evt. pas werken als ik via DDS ben ingebeld, want dan pas heb je toegang tot die server, anders is deze gewoon dicht voor onbekende gebruikers...

• j_v_malsen
Ja ok dus je moet ingebeld zijn met DDS om vanuit daar te kunnen versturen, of zie ik het dan verkeerd? Dat is dan toch wel jammer..

[ Voor 57% gewijzigd door j_v_malsen op 17-01-2003 16:17 ]

For rent

Verwijderd

Nou, ik heb nu in ieder geval een verklaring voor het feit dat ik via Live! pre-paid niet eens met Circuit Switch een verbinding (pop-mail of WAP) kan krijgen, terwil dat wel lukt met een andere Vodafone SIM...

na weer een uur aan de lijn te hebben gehangen (en via drie afdelingen) heb ik net voor het eerste keer in dit hele traject het volgende van Vodafone geleerd:
er is sinds 9-December (!!!) een probleem op hun kant waardoor juist specifiek en alleen maar pre-pay klanten ("izi"/easy) een probleem met CSD hebben.

Zonder eens te lachen hebben ze mij verteld dat het dan ook toevallig morgen (18/jan) opgelosst zou moeten zijn. We zullen zien (ben nu zelf een week weg in VS maar als ik tergug ben ga ik ontmiddelijk weer proberen...)

Dit is nog geen pop via GPRS natuurlijk, maar wel een verklaring voor een heleboel verwarring

Dunglish

Dutch

• Hofmeester_abc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:52
Domme vraag misschien, maar ik heb zo'n beetje alle posts hierover gelezen. Wat is het verschil tussen pop-email via GPRS en Vodafone Live? Gaat het een van je bundel af en het ander niet? 'K snap 't niet. Of lukt het helemaal niet met Vodafone live andere POP-emailadressen uit te lezen?

• Beowulff

Beowulff

Weet ik het

Het verschil is, dat er op de Panasonic zelf al een email-programma staat. Als je die zou kunnen gebruiken, dan hoef je niet steeds via de live-site te gaan om je mail te lezen - met alle icoontjes en andere toeters en bellen eraan. Minder dataverkeer dus. En je hoeft niet op het laden van elke pagina te wachten, dus het gaat ook nog eens sneller. Nog een voordeel: mail die je via POP3 inmiddels hebt binnengehaald staat op je toestel en kun je dus altijd nalezen zonder extra kosten. Mail via de vodafone Live mail-apllicatie moet je elke keer dat je het wil inzien weer inlezen.

Overigens kan het mail ophalen via het ingebouwde mail-programma ook over GPRS, dus het dataverkeer gaat gewoon van je databundel af. Als je het leuker vindt zou je het ook via WAP kunnen doen, maar dat zal alleen maar langzamer en duurder zijn.

grtz Mark

Pagina: 1